Gå til innhold

Låse opp iPhone 5s, låst til Apple ID


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en brukt iPhone 5s som er låst til en Apple ID.

Er det mulig å få låst den opp på noe vis? Jeg har vært i kontakt med Apple men de kan ikke hjelpe uten kvittering..

 

(Jeg forstår at dette er en tyverisperre men her har jeg kjøpt telefonen "i god tro" og håper derfor det er mulig å løse.)

 

Noen med tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umulig. Dessverre. Han som har solgt den til deg må gi deg passordet, ellers er den ubrukelig.

En svært, svært dårlig løsning. Vedkommende som eier Apple ID-en må riktignok låse den opp for deg, men be ikke om å få passordet. Passord skal aldri deles med andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skjedde med meg når jeg solgte en iphone 5.

Jeg glemte å logge ut av icloud, og resatte bare til fabrikkinnstillinger.

Solgte så telefonen på finn.

 

Ble oppringt av kjøper, han ble stoppet i oppsettet med krav om mitt icloud-passord.

Han måtte sende telefonen tilbake, jeg måtte bruke en halvtime på å gå gjennom oppsettveiviseren, logge min icloud, logge av min icloud, resette til fabrikkinnstillinger igjen, pakke sende, JÆVLIG IRRITERENDE!

 

EDIT:

Moral: LOGG UT AV ICLOUD FØR SALG!!!

 

Dette er grunnen til at tyver nesten aldri tar med seg iphone, selv når de har muligheten!

De er helt umulig å bruke, og derav selge  :)

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Damn!

 

Kan du ikke få det av den du kjøpte telefonen av? Tjuvgods?

 

Han sier det er hans kones telefon og at hun ikke husker passordet sitt. Jeg tror ikke den er tjuvgods. Der av "kjøpt i god tro". Han har tilbudt meg å levere den tilbake så det blir nok det..
Lenke til kommentar

 

Han kan logge seg inn på icloud.com og koble fra enheten sin der ifra?

Det går fint, man behøver ikke å ha telefonen fysisk. Det krever imidlertid at man har passordet sitt på iCloud. Dette kan man ev. resette dersom man har glemt det.

 

 

Jeg prøvde det først, men det funker ikke for meg. Han ble nødt å sende tilbake!

(kan jo være fordi han hadde prøvd div. passord først, og at Apple hadde låst kontoen på en eller annen måte...?)

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Som flere har skrevet her, den enkleste løsningen er å logge inn på iCloud.com med den Apple-IDen den gjelder.

 

Har hans kone ikke passord til denne kan hun forsøke å resette passordet ved å få tilsendt en e-post til den e-posten hun har registrert på kontoen (kan være en annen enn den hun bruker til å logge inn med, men sannsynligvis ikke) og om hun ikke mottar noen e-post kan hun forsøke å svare på sikkerhetsspørsmål via https://appleid.apple.com/.

 

Funker ingen av delene kan hun ringe Apple Support  som ofte har flere metoder for å verifisere identiteten hennes og bistå med å tilbakestille passord. Skulle det ikke gå, noe som kan skje om hun ikke har brukt kontoen særlig aktivt, sitter man igjen med to muligheter.

 

1) Du kan levere telefonen tilbake eller 2) de kan fremskaffe kvittering på telefonen. Sender de deg kvittering kan du ringe Apple Support og få hjelp til å låse opp telefonen.

 

Masse ting å prøve her altså. Regner med at selger er villig til det, da de ellers vil tape salget og heller ikke få solgt til noen andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...