Gå til innhold

Til alle som er født på ny!


per777

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jesus sa at det er bare var en liten hjord i himmelrike ( 144 000 ) og ukjent antall skal få oppstandelse på jorden

Nei den lille hjord var de tolv Apostlene som overtok riket etter Kristus.

 

Luk 22:29 "Og nå overdrar jeg riket til dere, slik som min Far har overdratt det til meg"

 

PS: Han snakker om det riket du ikke ser, fordi du ikke er født på ny. Det riket (himmelriket) er på jorden den dag i dag.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

judas skal ikke være med

 

Bibelen sier :I mitt syn fikk jeg se lammet ( Jesus ) stå på ( det himmelske ) Sions berg og sammen med det de 144 000 de som er frkjøpt far jorden. ( Åp 14: 1,3 )

 

Legg merke til at det bare er 144 000 som står sammen med lammet, Jesus, på det himmelske sions berg. Bibelen viser følgelig at ikke alle gode mennesker kommer til himmelen, men at det bare er 144 000 prøvde og trofaste mennesker som kommer til himmelen for å regjere sammen med Kristus.

Lenke til kommentar

judas skal ikke være med

 

Bibelen sier :I mitt syn fikk jeg se lammet ( Jesus ) stå på ( det himmelske ) Sions berg og sammen med det de 144 000 de som er frkjøpt far jorden. ( Åp 14: 1,3 )

 

Legg merke til at det bare er 144 000 som står sammen med lammet, Jesus, på det himmelske sions berg. Bibelen viser følgelig at ikke alle gode mennesker kommer til himmelen, men at det bare er 144 000 prøvde og trofaste mennesker som kommer til himmelen for å regjere sammen med Kristus.

Sions berg er på jorden og tallet på Guds folk er symbolsk, det er mange flere kristne som er Guds folk og de hersker med Kristus som konger og prester i mer enn tusen år, som også er et symbolsk tall i åpenbaringsboken, tallet betyr bare i veldig lang tid.

 

Men det riket ser ikke du fordi du ikke er født på ny, som Jesus sier i sin samtale med Nikodemus. Prøv å virkelig les litt i bibelen og ikke bare utgi deg for å ha lest hva som står der.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

sions berg på jorden ? Jesus ( ånd ) skal være konge i himmelrike , ikke på jorden

Ja, Sionfjellet i Jerusalem. Og enda en gang Jesus er ikke en ånd ! Han sier selv at han ikke er en ånd, les hva som står i

 

Luk 24: 36-43 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på

 

Jesus Kristus er Israels konge, det nye Israels konge, de nye tolv stammers konge.

 

Himmelriket (himmlenes rike) med Herrens bord og måltid er på jorden og har vært det i to tusen år.

 

Luk 13: 29 "Fra øst og vest og fra nord og sør skal mennesker komme og sitte til bords i Guds rike"

 

Matt 8:11 "Det sier jeg dere: Mange skal komme fra øst og fra vest og sitte til bords med Abraham og Isak og Jakob i himmelriket"

 

Luk 22: 29 "Og nå overdrar jeg riket til dere, slik som min Far har overdratt det til meg, for at dere skal spise og drikke ved mitt bord i mitt rike og sitte på troner som dommere over Israels tolv stammer"

 

Du ser ikke Guds rike på jorden, fordi du ikke er født på ny (omskapt av Gud)

 

Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike."

 

Og til slutt, Jesus Kristus er av kjøtt og blod og de kristne sitter rundt hans bord og spiser.

 

Joh 6:53 "Jesus sa da til dem: «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis dere ikke spiser Menneskesønnens kropp og drikker hans blod, har dere ikke livet i dere. Men den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag. For min kropp er sann mat, og mitt blod er sann drikk."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Matt 27: 39-42 : Og de som gikk forbi, spottet ham og rystet på hodet og sa: Du som bryter ned templet og bygger det opp igjen på tre dager, frels deg selv. Er du Guds Sønn, da stig ned av korset ( torturpelen ) Likeså spottet også yppersteprestene tillikemed de skriftlærde og de eldste ham og sa: Andre har han frelst , seg selv kan ikke frelse. Han er jo Israels konge. La ham nå stige ned av korset ( torturpelen ), så skal vi tro på ham.

 

Heb 6:6 : Da de på ny korsfester ( pelfester ) , Guds Sønn for seg og gjør ham til spott

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Joh 14: 19: Om en liten stund ser ikke verden meg mer. Men dere ( Jesu trofaste apostler ) ser meg, for jeg lever og dere skal også leve. Jesus hadde lovt apostlene at han skulle komme igjen og ta dem med seg til himmelen for at de skulle være sammen med ham. De skulle få se ham for de skulle bli åndeskapninger i likhet med ham. Men verden skulle ikke få se ham igjen. ( 1.Tim 6: 16 )

 

Apg 13: 34: Han ( Gud ) har oppreist ham ( Jesus ) fra de døde, så han ikke mer skal vende tilbake til tilintetgjørelse ( forgjengelige ). Menneskelige legemer er forgjengelige. Det er derfor 1.kor 15: 42,44 bruker ordet forgjengelighet som en parallell til et naturlig ( kjødelig ) leheme. Jesus skulle aldri mer få et slikt legeme.

 

Joh 6: 51: Jeg er det levende brød som er kommet ned fra himmelen. Den som spiser av dette brød, skal leve til evig tid. Og det brød jeg vil gi, er mitt legeme som jeg gir til liv for verden. Når Jesus har gitt sitt legeme, tar han det ikke tilbake igjen. Han vil ikke frata menneskeheten godene av det offer han brakte da han gav sitt fullkomme menneskeliv.

Lenke til kommentar

Joh 14: 19: Om en liten stund ser ikke verden meg mer. Men dere ( Jesu trofaste apostler ) ser meg, for jeg lever og dere skal også leve. Jesus hadde lovt apostlene at han skulle komme igjen og ta dem med seg til himmelen for at de skulle være sammen med ham. De skulle få se ham for de skulle bli åndeskapninger i likhet med ham. Men verden skulle ikke få se ham igjen. ( 1.Tim 6: 16 )

 

Apg 13: 34: Han ( Gud ) har oppreist ham ( Jesus ) fra de døde, så han ikke mer skal vende tilbake til tilintetgjørelse ( forgjengelige ). Menneskelige legemer er forgjengelige. Det er derfor 1.kor 15: 42,44 bruker ordet forgjengelighet som en parallell til et naturlig ( kjødelig ) leheme. Jesus skulle aldri mer få et slikt legeme.

 

Joh 6: 51: Jeg er det levende brød som er kommet ned fra himmelen. Den som spiser av dette brød, skal leve til evig tid. Og det brød jeg vil gi, er mitt legeme som jeg gir til liv for verden. Når Jesus har gitt sitt legeme, tar han det ikke tilbake igjen. Han vil ikke frata menneskeheten godene av det offer han brakte da han gav sitt fullkomme menneskeliv.

 

Er dette offisiell JV teologi, eller dine egne tanker? Det strider endel mot vanlig kristendom at Jesus ikke skal ha en kropp i Det nye Jerusalem.

Lenke til kommentar

 

Joh 14: 19: Om en liten stund ser ikke verden meg mer. Men dere ( Jesu trofaste apostler ) ser meg, for jeg lever og dere skal også leve. Jesus hadde lovt apostlene at han skulle komme igjen og ta dem med seg til himmelen for at de skulle være sammen med ham. De skulle få se ham for de skulle bli åndeskapninger i likhet med ham. Men verden skulle ikke få se ham igjen. ( 1.Tim 6: 16 )

 

Apg 13: 34: Han ( Gud ) har oppreist ham ( Jesus ) fra de døde, så han ikke mer skal vende tilbake til tilintetgjørelse ( forgjengelige ). Menneskelige legemer er forgjengelige. Det er derfor 1.kor 15: 42,44 bruker ordet forgjengelighet som en parallell til et naturlig ( kjødelig ) leheme. Jesus skulle aldri mer få et slikt legeme.

 

Joh 6: 51: Jeg er det levende brød som er kommet ned fra himmelen. Den som spiser av dette brød, skal leve til evig tid. Og det brød jeg vil gi, er mitt legeme som jeg gir til liv for verden. Når Jesus har gitt sitt legeme, tar han det ikke tilbake igjen. Han vil ikke frata menneskeheten godene av det offer han brakte da han gav sitt fullkomme menneskeliv.

 

Er dette offisiell JV teologi, eller dine egne tanker? Det strider endel mot vanlig kristendom at Jesus ikke skal ha en kropp i Det nye Jerusalem.

 

Dette er faktisk noe Jehovas vitner tror. Legg merke til hvordan han sier et legeme er noe forgjengelig, Noe som viser at de heller ikke vet at Jesu forgjengelige legeme ble forvandlet til et uforgjengelig legeme, da han stod opp fra graven og at det samme vil skje med alle kristne legemer.
 
Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har"
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Grunnen til dette er at da Adam var blitt en synder, overførte han synd og død til sine etterkommere, innbefattet alle oss som lever nå. Alle har syndet og de har ingen del i Guds herlighet sier bibelen. ( rom 3:23 ) Til og med den gudfryktige David sa: Jeg kom til verden med skyld, med synd ble jeg til i mors liv. ( Sal 51:7 ) Grunnen til at menneskene dør, er derfor at de har arvet synden fra Adam. Hvordan kunne så Jesus utfri alle mennesker av trelldommen under synd og død ved å ofre sitt liv.

 

Her kommer et juridisk prinsipp i den lov Jehova Gud gav Israels folk inn i bildet. Det går ut på at det skulle gis liv for liv. ( 2.Mos21:23 ) Ved sin ulydighet forspilte det fullkomme mennesket Adam fullkomment liv på en paradisisk jord for seg selv og alle sine etterkommere. Jesus kristus gav sitt eget fullkomme liv for å kjøpe tilbake det Adam hadde forspilt. Ja, Jesus gav seg selv som en tilsvarende løsepenge for alle. ( 1.Tim 2:5-6 ) Fordi Jesus var et fullkomment menneske i likhet med Adam, blir han kalt den siste Adam. Jesus var det eneste menneske som kunne tilveiebringe løsepengen. Han er den eneste som har tilsvart Adam som en fullkommen menneskelig sønn av Gud. ( Sal 49:8 )

 

Jesus døde 33 og et halvt år gammel. Men på den tredje dag etter sin død ble han oppreist fra de døde. Førti dager senere vendte han tilbake til himmelen. Han ble igjen en ånd og trådte for vår skyld fram for Guds ansikt med verdien av sitt gjenløsningsoffer. ( heb 9:12,24 ) Han betalte da løsesummen til Jehova Gud i himmelen. Nå kunne menneskeheten bli utfridd. Jesu gjenløsningsoffer kan være til gagn for oss allerede nå. Ved å vise tro på det kan vi bli rene i Guds øyne og bli vist kjærlig omsorg av ham. Mange av oss har kanskje begått forferdelige synder før vi lærte om Gud. Og selv nå gjør vi feil av og til svært alvorlige feil. Men vi kan frimodig be Jehova Gud om at han må tilgi oss på grunnlag av gjenløsningsofferet og vi kan ha tillit til at han vil høre oss. På grunnlag av gjenløsningen vil vi dessuten kunne få Guds gave, evig liv i hans nye verden. ( 2.Pet 3:13 ) Alle som viser tro på gjenløsningen vil da bli fullstendig utfridd av trelldommen under synden og døden. De kan se fram til evig liv i fullkommenhet.

Lenke til kommentar

Jesus døde 33 og et halvt år gammel. Men på den tredje dag etter sin død ble han oppreist fra de døde. Førti dager senere vendte han tilbake til himmelen. Han ble igjen en ånd og trådte for vår skyld fram for Guds ansikt med verdien av sitt gjenløsningsoffer. ( heb 9:12,24 ) 

Når du setter inn "Heb 9:12, 24" etter det du skriver, så kansje noen tror at det står noe i "Heb 9:12, 24"  som bekrefter Jehovas vitners påstand om at Jesus gikk over fra å være et menneske til å bli en ånd, noe det ikke gjør.

 

Heb 9:12 "Ikke med blod av bukker og kalver, men med sitt eget blod gikk han inn i helligdommen én gang for alle og kjøpte oss fri for evig"
 
Heb 9:24 "For Kristus gikk ikke inn i en helligdom som er gjort av menneskehånd og bare er et bilde av den sanne helligdommen. Han gikk inn i selve himmelen, og nå trer han fram for Guds ansikt for vår skyld."
 
Lenke til kommentar

 

Jesus døde 33 og et halvt år gammel. Men på den tredje dag etter sin død ble han oppreist fra de døde. Førti dager senere vendte han tilbake til himmelen. Han ble igjen en ånd og trådte for vår skyld fram for Guds ansikt med verdien av sitt gjenløsningsoffer. ( heb 9:12,24 ) 

Når du setter inn "Heb 9:12, 24" etter det du skriver, så kansje noen tror at det står noe i "Heb 9:12, 24"  som bekrefter Jehovas vitners påstand om at Jesus gikk over fra å være et menneske til å bli en ånd, noe det ikke gjør.

 

Heb 9:12 "Ikke med blod av bukker og kalver, men med sitt eget blod gikk han inn i helligdommen én gang for alle og kjøpte oss fri for evig"
 
Heb 9:24 "For Kristus gikk ikke inn i en helligdom som er gjort av menneskehånd og bare er et bilde av den sanne helligdommen. Han gikk inn i selve himmelen, og nå trer han fram for Guds ansikt for vår skyld."
 

 

 

kjøtt og blod kan ikke arve Guds rike og det forgjengelige skal ikke arve uforgjengelighet

 

1. Pet 3:8 : Kristus led en gang for synder, han som led døden i kjødet, men ble levendegjort i ånden.

Lenke til kommentar

 

kjøtt og blod kan ikke arve Guds rike og det forgjengelige skal ikke arve uforgjengelighet

 

1. Pet 3:8 : Kristus led en gang for synder, han som led døden i kjødet, men ble levendegjort i ånden.

 

Selvsagt kan ikke kjøtt og blod arve Guds rike, Guds rike er ikke noe du går inn i fysisk. Det er derfor Paulus sier han og de kristne sitter i himmelen selv om de fysisk er på jorden. 
 
Ef 2:6 I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham."
 
Også står det ikke "i ånden" men "ved Ånden" dvs. Jesus ble gjort levende ved hjelp av Ånden
 
1. Pet 3:18 Med kroppen døde han, men ved Ånden ble han gjort levende
 
Den samme Ånd, vil gjøre de kristens kropper levende
 
Rom 8:11 "Han reiste Jesus opp fra de døde, og dersom hans Ånd bor i dere, skal han som reiste Kristus opp fra de døde, også gi deres dødelige kropp liv ved sin Ånd, som bor i dere."
 
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det viktigste å gjøre når man er frelst er å benekte den hellige ånd. Da blir man frisk og fri fra bibelens slaveri. Der står det at man aldri kan bli tilgitt, så er man trygg i evigheten.

Ser ut som det kun gjelder enkelte kristne trosretninger.

I følge IHS er det alltid tilgivelse for de som angrer så det er håp for deg og. :whistle:

 

 

utilgivelig synd ? finnes ikke noe sånt ! Gud er kjærlighet og tilgir alle dem som i anger kommer til ham og bekjenner sin synd.

 

 

Lenke til kommentar

 

Det viktigste å gjøre når man er frelst er å benekte den hellige ånd. Da blir man frisk og fri fra bibelens slaveri. Der står det at man aldri kan bli tilgitt, så er man trygg i evigheten.

Ser ut som det kun gjelder enkelte kristne trosretninger.

I følge IHS er det alltid tilgivelse for de som angrer så det er håp for deg og. :whistle:

 

 

utilgivelig synd ? finnes ikke noe sånt ! Gud er kjærlighet og tilgir alle dem som i anger kommer til ham og bekjenner sin synd.

 

 

 

Og hvilken kristne trosretninger er det perpyro ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...