Gå til innhold

Til alle som er født på ny!


per777

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke bare lese den nye testementer men hele bibelen fordi bibelen er inspirert av Gud, er den nyttig til undervisning, til irettesettelse, til å bringe ting i rette skikk. ( 2.Tim 3:16 ) Bibelen er en bok vi kan ha praktisk / inneholder visdom /nytte av. Den vitner om omfattende menneskekunnskap. Og det er jo ikke noe rart, siden dens Forfatter er Jehova Gud, han som har skapt oss.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Å bli født på ny innebærer å bli døpt i vann ( født av vann ) og avlet av Guds ånd ( født av ånd )  derved bli et barn av Gud med utsikter til å få del i Guds rike ( Joh 3:3-5 ) Jesus opplevde dette og det samme gjør de 144 000 som er hans medarvinger til det himmelske rike. Jehova Gud har til hensikt å føre et begrenset antall trofaste mennesker sammen med Jesus kristus i det himmelske rike. Luk 12: 32 : Vær ikke redd, du lille hjord. For det er deres Fars gode vilje å gi dere riket. Åp 20:6: De skal være Guds og kristi prester og herske med ham i tusen år. 1.kor 6:2: Vet dere ikke at de hellige skal dømme verden.

 

I heb 11 omtales mange personer i førkristen tid som hadde en sterk tro. Deretter sies det i versene 39 og 40: Alle disse fikk godt vitnesbyrd for sin tro men de oppnådde ikke å få det som var lovt. For Gud hadde for vår skyld noe bedre i tanke, de skulle ikke nå fullendelsen uten oss. Troende mennesker førkristen tid må derfor ha håp om et fullkomment liv et annet sted enn i himmelen. Salemene 37:29: De rettferdige skal arve landet ( jorden ) og alltid få bo i det.

 

Jehovas engel sa følgende om døperen Johannes: Helt fra mors liv skal han være fylt av Den Hellige Ånd. Senere sa Jesus: Blant dem som er født av kvinner, har det ikke stått fram noen større enn døperen Johannes. Men selv den minste i himmelriket er større enn han. Hvorfor. Fordi Johannes ikke ville komme til himmelen, derfor var det ikke nødvendig at han skulle bli født på ny. ( Matt 11:11-12) Jehovas ånd kom over David og var med ham og den talte gjennom ham, men Bibelen sier ikke noe sted at han ble født på ny for som Apg 2:34: sier: David for ikke opp til himmelen.

Jehovas vitner har mao: lurt deg til å tro at du ikke trenger å bli født på ny for å se Guds rike. Stikk motsatt av det Jesus Kristus sier

 

Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?»  Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike."

Lenke til kommentar

Lukas 17: 21: Heller ikke skal de si: Se her eller se der er det. For se, Guds rike er inneni eder ( inni dere ), blant dere, ( midt i blant dere )

 

Legg merke til at Jesus her talte til fariseerne, slik det fremgår av vers 20. Dem fordømte han som hyklere, så han kunne ikke ha ment at Riket var i deres hjerte. Men ( himmel ) Riket, representert ved kristus, var midt iblant dem.

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Lukas 17: 21: Heller ikke skal de si: Se her eller se der er det. For se, Guds rike er inneni eder ( inni dere ), blant dere, ( midt i blant dere )

 

Legg merke til at Jesus her talte til fariseerne, slik det fremgår av vers 20. Dem fordømte han som hyklere, så han kunne ikke ha ment at Riket var i deres hjerte. Men Riket, representert ved kristus, var midt iblant dem.

representert ? Guds rike var kommet i og med at Guds rikes konge var kommet.

 

Matt 3,2 «Vend om, for himmelriket er kommet nær!»

Matt 10,7 Gå og forkynn: ‘Himmelriket er kommet nær!’

 

ellers er jehovas vitner akkurat som skriftlærde og fariseere

 

Matt 23,13 Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn.

 

Joh 3:5 " Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den ene religionen er like bra som den andre sier mange. Alle religioner er bare som forskjellige veier som fører til samme sted. Hvis det var tilfelle, ville det ikke spille noen rolle hvilken religion du har, for det ville bety at Gud godtar alle religioner. Men gjør han det ?

 

Da Jesus var på jorden, fantes det en religiøs gruppe som var kjent som fariseerne. De hadde bygd opp et tilbedelsessystem og mente at det hadde Guds godkjennelse. Men fariserne prøvde å drepe Jesus. Jesus sa derfor til dem: Dere gjør som deres eget far. De svarte: Vi har en far, det er Gud. Var Gud virkelig deres far. Godtok Gud deres religion.. Slett ikke. Trass i at fariseerne hadde skriftene og trodde at de fulgte dem, var de blitt ført vill av Djevelen. og Jesus gjorde dem oppmerksom på det. han sa: Dere har djevelen til far og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen og står ikke i sannheten.

 

Hva med de hundrevis av religioner som finnes i vår tid. Du er sannsynligvis enig i at mye av det som blir gjort i religionens navn, ikke har Guds godkjennelse. Under verdenskrigene som millioner  av nålevende mennesker overlevde, oppfordret religionssamfunnene på begge sider av fronten sine tilhengere til å drepe. Drep tyskere drep dem sa biskopen i london og erkebiskopen i køln sa til tyske soldater: Vi befaler dere i Guds navn å kjempe til siste blodsdråpe for landets ære. På grunn av de forbrytelser som medlemmer av forskjellige religionssamfunn har begått i Guds navn, har millioner i vår tid vendt seg bort fra Jehova Gud og kristus. De gir Gud skylden for de forferdelige religionskrigere  for eksempel for korsstogene som var kriger utkjempet mellom katolikker og muslimer, for krigene mellom muslimer og hinduer og for krigene mellom katolikk og protestanter. De peker på utryddelsen av jøder i kristi navn og på den grusomme katolske inkvisisjonen.

Lenke til kommentar

....Jesus gjorde dem oppmerksom på det. han sa: Dere har djevelen til far og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen og står ikke i sannheten....

så hvorfor tror da jehovas vitner på djevelen når han sier:

 

 Matt 4:8 "Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa: «Alt dette vil jeg gi deg dersom du faller ned og tilber meg.»

 

hvorfor lyver jehovas vitner og sier at djevelen her snakker sant ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa: Alt dette vil jeg ( satan ) gi deg ( Jesus ) dersom du faller ned og tilber meg.

 

Tilhørte virkelig alle verdens rike Djevelen. Ja

 

Du må ikke tro at de metoder Satan benytter for å få folk til å følge ham, alltid er så lette å oppdage. Han er en mester i å bedra. De metodene han har benyttet i årtusenenes løp, har vært så snedige at det i dag er mange som ikke engang tror at han eksisterer. De betrakter ondskapen som noe helt normalt, som noe som alltid kommer til å eksistere. Satan operer på mange måter slik som lederne for de store forbrytersyndikatene, som har en svært så respektabel fasade, med som bak kulissene gjør onde ting. Bibelen sier: Satan skaper seg om til en lysets engel. ( 2.kor 11:4 ) Vi må derfor regne med at de tiltak han treffer for å forføre folk ofte virker svært så uskyldige og kanskje til og med gagnlige.

 

Husk at Satan gav seg ut for å være en venn av Eva. På den måten lurte han henne til å gjøre noe som hun trodde ville være til hennes eget beste. Han går fram på samme måte i dag. Gjennom sine menneskelige representanter oppmuntrer han på en listig måte folk til å sette verdslige staters interesser høyere enn tjenesten for Gud. Dette har skapt grobunn for nasjonalismen, som har resultert i forferdelige kriger. I den senere tid har Satan fått folk til å sette i gang en rekke forskjellige tiltak for å skape fred og sikkerhet. Et slikt tiltak er FN. Men har denne organisasjonen skapt fred i verden. Slett ikke. Den har i stedet vist seg å være et middel til å vende folks oppmerksomhet bort fra den ordning Jehova har truffet for å skape fred, nemlig hans himmels rike med Jesus Kristus, fredsfyrsten som konge.

Lenke til kommentar

Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa: Alt dette vil jeg ( satan ) gi deg ( Jesus ) dersom du faller ned og tilber meg.

 

Tilhørte virkelig alle verdens rike Djevelen. Ja

 

Nei, djevelen og jehovas vitner lyver ! Apostlene Peter og Paulus snakker sant

 

1 Pet 2:13 "Dere skal for Herrens skyld underordne dere enhver myndighet blant menneskene, enten det er keiseren, den øverste, eller landshøvdingene som han har utsendt"

 

Rom 13:1 "Enhver skal være lydig mot de myndigheter han har over seg. For det finnes ingen myndigheter som ikke er fra Gud, og de som finnes, er innsatt av Gud"
 
 Tim 2:2 "Be for konger og alle i ledende stillinger, så vi kan leve et stille og fredelig liv med gudsfrykt og verdighet i alt"
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jehovas vitners forkynnervirksomhet som ordets tjenere gir dem rett til å kreve å bli fritatt for militære opplæring og tjeneste i de væpnede styrker i de land hvor de bor. Da Jehovas vitners berettiger dem til fritagelse, fritar det dem også  for å utføre slikt arbeid for regjeringen som blir krevd av dem som av samvittighetsgrunner nekter militærtjeneste både som stridende og ikke stridende for Jehovas vitner er ordinerte evangeliets tjenere og ikke religiøse , politiske eller akademiske pasifister.

 

De krever å få være nøytrale og ha de nøytrales rettigheter på grunn av sin stilling som sende menn for den allmektige Jehova Guds rike. Dette er nøyaktig samme standpunkt som kristus Jesus og hans apostler tok. De første kristne, som ble kastet for løvene av Romas egenmektige herskere, tok også det standpunktet.

Lenke til kommentar

Jehovas vitners forkynnervirksomhet som ordets tjenere gir dem rett til å kreve å bli fritatt for militære opplæring og tjeneste i de væpnede styrker i de land hvor de bor. Da Jehovas vitners berettiger dem til fritagelse, fritar det dem også  for å utføre slikt arbeid for regjeringen som blir krevd av dem som av samvittighetsgrunner nekter militærtjeneste både som stridende og ikke stridende for Jehovas vitner er ordinerte evangeliets tjenere og ikke religiøse , politiske eller akademiske pasifister.

 

De krever å få være nøytrale og ha de nøytrales rettigheter på grunn av sin stilling som sende menn for den allmektige Jehova Guds rike. Dette er nøyaktig samme standpunkt som kristus Jesus og hans apostler tok. De første kristne, som ble kastet for løvene av Romas egenmektige herskere, tok også det standpunktet.

Så det Peter og Paulus sa var feil ? Ser du ikke at du også her er lurt av jehovas vitner ? det var tilbedelse av keiseren som gud, de kristne ikke ville være med på og derfor ble drept.

Lenke til kommentar

Hei! Kva er dei viktigaste tingene og huska på og gjera som frelst?? Hadde vore interessant og sett dei forskjellige svarene til sjøl prøvelse! Eg sjøl fyller meg med Guds Ord kvar dag. Leser i bibelen - Det nye Testamente, hører masse på taler av Øivind Andersen - veldig bra! - Jesus i sentrum! - (www.forkynn.no/andersen.html ) - , ber til Jesus kvar dag (Fader Vår) (enkelte gongar tømmer eg meg i bønn). Har nokon få venner som er frelste. Går i ei gruppa med nokon frelste venner kanskje 1 gong i veka og ber sammen og leser i bibelen og sånt. Eg erkjenner og bekjenner synd som synd og lever ikkje i synd (som fisken lever i vatn). Har vitna masse på internett i det siste - mykje motstand, men Ordet er blitt sådd. Ang. møter veit eg ikkje kor eg skal gå. Føler eg er på møte når eg hører forkynnelse heima. Har jo nokon få kristne venner også som eg er sammen med. Har ofte bønnestund ilag. Tar nattverd i blant også. Gir også tienden til biblar i Kina (10 kr. per stk.) Me lever i ei fråfallstid. Kva tankar har dykk ang. synd, nåde, lov og evangelium, bot og bedring ? Eg er ein fortapt synder. Avhengig av Jesus. Holder ikkje mål for Gud etter loven. Jesus har tatt bort mine synder. Jesus er min Herre og Frelser. Eg er opptatt av Jesu person (Gud) og Jesu stedfortredergjerning (Hans liv for oss)

 

slapp av og les bibelen først og fremst, andre er greit nok som guider men jeg har ivertfall erfart at mye er villedende iht bibelen. sier sikkert feil ting sjøl og fordi jeg repeterer feil andre har gitt meg, så bruk bibelen og ikke hør så mye på andre, er mitt råd. Akkurat nå er jeg usikker på min vei framover, antar jeg fortsetter i menigheten jeg var i men i et litt roligere tempo og leser mer på egenhånd.

Lenke til kommentar

slapp av og les bibelen først og fremst, andre er greit nok som guider men jeg har ivertfall erfart at mye er villedende iht bibelen. sier sikkert feil ting sjøl og fordi jeg repeterer feil andre har gitt meg, så bruk bibelen og ikke hør så mye på andre, er mitt råd. Akkurat nå er jeg usikker på min vei framover, antar jeg fortsetter i menigheten jeg var i men i et litt roligere tempo og leser mer på egenhånd.

 

Jepp, prøva det med Guds Ord. Hører masse på taler frå 80 tallet med Øivind Andersen. Det går i Guds Ord, Jesu person og Hans stedfortredergjerning

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Jepp, prøva det med Guds Ord. Hører masse på taler frå 80 tallet med Øivind Andersen. Det går i Guds Ord, Jesu person og Hans stedfortredergjerning

 

tenker på bibeltekstene .... selve boka! jeg har brent meg på å høre for mye på andre. les heller bibelen, og la bibelen "snakke" til deg. et lite kapittel eller en salme pr dag. du kan såklart marathonlese og, men jeg har gjort det der til en vane... lurer jeg på noe, bruker jeg google.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

tenker på bibeltekstene .... selve boka! jeg har brent meg på å høre for mye på andre. les heller bibelen, og la bibelen "snakke" til deg. et lite kapittel eller en salme pr dag. du kan såklart marathonlese og, men jeg har gjort det der til en vane... lurer jeg på noe, bruker jeg google.

 

Jepp, sant! Som Maria gjorde!

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Jepp, sant! Som Maria gjorde!

 

Maria hadde ikke google, da. Men jeg tror det er viktig for din egen del at du leser bibelen (ref: sennepsfrøet), for min del går ivertfall kristenlivet mye ut på det. Bli kvitt plageånder og depresjon ved å ta tanker til fange, osv.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Maria hadde ikke google, da. Men jeg tror det er viktig for din egen del at du leser bibelen (ref: sennepsfrøet), for min del går ivertfall kristenlivet mye ut på det. Bli kvitt plageånder og depresjon ved å ta tanker til fange, osv.

 

Jepp! Takk for gode råd!

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Hvorfor er det nødvendig for noen kristne å bli født på ny. Jehova Gud har til hensikt å føre et begrenset antall trofaste mennesker sammen med Jesus kristus i det himmelske rike.

 

Luk 12:32: Vær ikke redd, du lille hjord. For det er deres Fars gode vilje å gi dere riket. Åp 14: 1-3: Imitt syn fikk jeg se lammet ( Jesus ) stå på sions berg og sammen med de 144 000 som er frikjøpt fra jorden.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det nødvendig for noen kristne å bli født på ny. Jehova Gud har til hensikt å føre et begrenset antall trofaste mennesker sammen med Jesus kristus i det himmelske rike.

 

Luk 12:32: Vær ikke redd, du lille hjord. For det er deres Fars gode vilje å gi dere riket. Åp 14: 1-3: Imitt syn fikk jeg se lammet ( Jesus ) stå på sions berg og sammen med de 144 000 som er frikjøpt fra jorden.

Så jehovas vitner har lurt deg til å tro at du ikke må fødes på nytt. Hvordan skal du da kun se Guds rike eller komme inn i Guds rike ? Er det ingen ting av det Jesus sier du tror på. Bare det jehovas vitner sier ?

 

PS de 144 000 eller 12 x 12 000 er et bilde på det nye Israel (de tolv stammer) Guds nye folk, og det er ikke jehovas vitner.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus innstiftet Herrens aftensmåltid like før han døde. Elleve trofaste etterfølgere, som Jesus sa dette til: Jeg inngår en pakt med dere, liksom min Far har inngått en pakt med meg, om et rike. ( Luk 22: 29 ) De var alle innbudt til å være sammen med kristus i hans himmelske rike. ( Joh 114:2-3 ) Alle som forsyner seg av brødet og vinen i dag, bør også være slike som kristus fører inn i denne pakten om et rike.

 

Hvor mange er det som forsyner seg av symbolene. Jesus sa at det bare var en liten hjord som skulle få det himmelske rike som lønn. (luk 12:32 ) Det fulle antall skulle være 144 000. ( Åp 14:1-3 ) Utvelgelsen av denne gruppen begynte i år 33 evt. Det vil derfor være rimelig om det bare er et lite antall som foryner seg i dag.

 

Yppersteprestens Jesu kristi, 144 000 udødelige medarvinger vil få store privilegier i himmelen. De skal styre over Jorden ( 1000 år ). Kristi lydige undersåtter på jorden ( ukjent antall ) bli ført fram til menneskelig fullkomment. Alle spor etter synden og den død som menneskene arvet etter synderen Adam, vil være fjernet. Syndens og dødens lov vil være utslettet hos alle dem som bor på jorden. De skal bygge hus og bo i dem og plante vingårder og ete deres frukt........De skal ikke streve til ingen nytte og ikke føde barn som brått må dø. ( jes 65: 21-23.

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Jesus innstiftet Herrens aftensmåltid like før han døde. Elleve trofaste etterfølgere, som Jesus sa dette til: Jeg inngår en pakt med dere, liksom min Far har inngått en pakt med meg, om et rike. ( Luk 22: 29 ) De var alle innbudt til å være sammen med kristus i hans himmelske rike. ( Joh 114:2-3 ) Alle som forsyner seg av brødet og vinen i dag, bør også være slike som kristus fører inn i denne pakten om et rike.

 

Hvor mange er det som forsyner seg av symbolene. Jesus sa at det bare var en liten hjord som skulle få det himmelske rike som lønn. (luk 12:32 ) Det fulle antall skulle være 144 000. ( Åp 14:1-3 ) Utvelgelsen av denne gruppen begynte i år 33 evt. Det vil derfor være rimelig om det bare er et lite antall som foryner seg i dag.

 

Yppersteprestens Jesu kristi, 144 000 udødelige medarvinger vil få store privilegier i himmelen. De skal styre over Jorden ( 1000 år ). Kristi lydige undersåtter på jorden ( ukjent antall ) bli ført fram til menneskelig fullkomment. Alle spor etter synden og den død som menneskene arvet etter synderen Adam, vil være fjernet. Syndens og dødens lov vil være utslettet hos alle dem som bor på jorden. De skal bygge hus og bo i dem og plante vingårder og ete deres frukt........De skal ikke streve til ingen nytte og ikke føde barn som brått må dø. ( jes 65: 21-23.

Tallet på Guds folk er symbolsk som alt annet i åpenbaringsboken, ildsint Det er ikke bare 144 000 menn som er Guds folk. Millioner av mennesker spiser og drikker Jesu Kristi legeme og blod i form av brød og vin, hver dag. Og de sitter med Jesus Kristus som konger, prester og dommere på Guds trone i himmelen.

 

Efes 2:6 "I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...