Gå til innhold

Til alle som er født på ny!


per777

Anbefalte innlegg

 

Ser ut som det kun gjelder enkelte kristne trosretninger.

I følge IHS er det alltid tilgivelse for de som angrer så det er håp for deg og. :whistle:

 

 

utilgivelig synd ? finnes ikke noe sånt ! Gud er kjærlighet og tilgir alle dem som i anger kommer til ham og bekjenner sin synd.

 

Og hvilken kristne trosretninger er det perpyro ?

 

Kan se ut som det er flere men minst en av dem tror ikke på helvete samtidig som det ser ut som vestlandets bedehus praktiserer både utilgivelige synder og et brennende helvete.

Der har du en fin catch 24.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ser ut som det kun gjelder enkelte kristne trosretninger.

I følge IHS er det alltid tilgivelse for de som angrer så det er håp for deg og. :whistle:

 

 

utilgivelig synd ? finnes ikke noe sånt ! Gud er kjærlighet og tilgir alle dem som i anger kommer til ham og bekjenner sin synd.

Og hvilken kristne trosretninger er det perpyro ?
Kan se ut som det er flere men minst en av dem tror ikke på helvete samtidig som det ser ut som vestlandets bedehus praktiserer både utilgivelige synder og et brennende helvete.

Der har du en fin catch 24.

Hvis det er Jehovas vitner du mener, så er ikke det noen kristen trosretning, mer enn fks. Scientologi Kirken er det.

 

Også heter det catch-22

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvis det er Jehovas vitner du mener, så er ikke det noen kristen trosretning, mer enn fks. Scientologi Kirken er det.

Hva er det som gjør at JV ikke er kristne?

De tilber bibelens gud, de tror på jesus og at han er gud sønn.

Hva mere er det som skal til for å bli kalt kristen?

Du og ildsint diskuterer sågar bibelsitater dere begger tror på.

Til sammenligning har ikke Scientologikirken noen av bibelens elementer med i deres tro.

Skjønt som som en person som tror på evig pine i et brennende helvete burde ikke du IHS heller føle deg så beæret av å være kristen for det er en pervers doktrine.

Lenke til kommentar

All ære for frelse fra ulykke og frelse til liv tilkommer Jehova, frelsens Gud

 

1.kor 1:1 : Paulus, kristi Jesu apostel etter befaling av Gud, vår frelser og kristus Jesus, vårt håp.

 

Åp 7: 10: Og de ropte med høy røst og sa: Frelsen tilhører vår Gud, han som sitter på tronen, og lammet

Lenke til kommentar

De benekter Jesu Kristi legemlige oppstandelse (at han fysisk stod opp fra graven)

De benekter Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds enhet

Sorry men det der er flisespikkeri og uenigheter om detaljer innen teologi, de er like forbannet kristne som alle andre som baserer sin tro på jesus kristus liv og lære.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er det som gjør at JV ikke er kristne?

 

De benekter Jesu Kristi legemlige oppstandelse (at han fysisk stod opp fra graven)

De benekter Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds enhet

Hvorfor benekter de dette? Er det pga. forskjellig tolkning av den uklare bibelen som er problemet her også? Det samme problemet gjelder jo dåp også, du mener vel barnedåp er riktig og JV og mange andre menigheter mener voksendåp er riktig. Igjen, man tolker en uklar bibel forskjellig. Og har man ikke den rette tolkningen så er man ikke ekte kristen. Endret av zero dawn
Lenke til kommentar

 

 

Hva er det som gjør at JV ikke er kristne?

De benekter Jesu Kristi legemlige oppstandelse (at han fysisk stod opp fra graven)

De benekter Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds enhet

Hvorfor benekter de dette? Er det pga. forskjellig tolkning av den uklare bibelen som er problemet her også?...

Nei, her er teksten mer enn krystall klar

 

Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på."

Lenke til kommentar

 

Hva er det som gjør at JV ikke er kristne?

De benekter Jesu Kristi legemlige oppstandelse (at han fysisk stod opp fra graven)

De benekter Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds enhet 

 

 

Jesus oppsto ikke med det samme legeme, han materialiserte seg bare i kjøtt og blod for å bli sett og trodd.

 

1.kor 15: 35-42,45,50 : Men en kunne si: Hvorledes oppstår de døde og med hva slags legeme kommer de fram? Du dåre............Ikke alt kjøtt er det samme, men ett er kjøtt i mennesker, et annet i fe, et annet i fugler, et annet i fisker. Og der er himmelske legemer, en annen de jordiske legemer, men en herlighet har de himmelske legemer, en annen de jordiske... så er det og med de døde oppstandelse, Således er det og skrevet: Det første menneske, Adam ble til en levende sjel, den siste Adam er blitt til en levendegjørende ånd............

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det som gjør at JV ikke er kristne?

De benekter Jesu Kristi legemlige oppstandelse (at han fysisk stod opp fra graven)

De benekter Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds enhet 

 

 

Jesus oppsto ikke med det samme legeme, han materialiserte seg bare i kjøtt og blod for å bli sett og trodd.

Hvordan forklarer du merkene etter naglene i hendene ?

 

 Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på."

 

Joh 24:12 Tomas, en av de tolv, han som ble kalt Tvillingen, var ikke sammen med de andre disiplene da Jesus kom. «Vi har sett Herren», sa de til ham. Men han sa: «Dersom jeg ikke får se naglemerkene i hendene hans og får legge fingeren i dem og stikke hånden i siden hans, kan jeg ikke tro.» Åtte dager senere var disiplene igjen samlet, og Tomas var sammen med dem. Da kom Jesus mens dørene var lukket. Han sto midt iblant dem og sa: «Fred være med dere.» Så sier han til Tomas: «Kom med fingeren din, se her er hendene mine. Kom med hånden og stikk den i siden min.
 
Matt 28:8 "Da skyndte de seg bort fra graven, redde, men jublende glade, og de løp for å fortelle det til disiplene. Og se, Jesus kom mot dem og sa: «Vær hilset!» De gikk fram og omfavnet føttene hans og tilba ham. Jesus sa til dem: «Frykt ikke! Gå og si til mine brødre at de skal dra til Galilea. Der skal de se meg.» 
Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er det som gjør at JV ikke er kristne?

De benekter Jesu Kristi legemlige oppstandelse (at han fysisk stod opp fra graven)

De benekter Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds enhet 

 

 

Jesus oppsto ikke med det samme legeme, han materialiserte seg bare i kjøtt og blod for å bli sett og trodd.

Hvordan forklarer du merkene etter naglene i hendene ?

 

 Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på."

 

 

Lukas 24: 13-35 : Og det skjedde mens de talte sammen og spurte hverandre da kom Jesus selv nær til dem og vandret sammen med dem, men deres øyne ble holdt igjen, så de ikke kjente ham ( Jesus )....

 

Joh 21: 4-7 : Da det alt led mot morgenen, sto Jesus ved stranden, men disiplene visste ikke at det var Jesus..................

 

De kjente ikke Jesus igjen men han ble gjenkjent ved sin personlighet

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det som gjør at JV ikke er kristne?

De benekter Jesu Kristi legemlige oppstandelse (at han fysisk stod opp fra graven)

De benekter Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds enhet 

 

 

Jesus oppsto ikke med det samme legeme, han materialiserte seg bare i kjøtt og blod for å bli sett og trodd.

 

1.kor 15: 35-42,45,50 : Men en kunne si: Hvorledes oppstår de døde og med hva slags legeme kommer de fram? Du dåre............Ikke alt kjøtt er det samme, men ett er kjøtt i mennesker, et annet i fe, et annet i fugler, et annet i fisker. Og der er himmelske legemer, en annen de jordiske legemer, men en herlighet har de himmelske legemer, en annen de jordiske... så er det og med de døde oppstandelse, Således er det og skrevet: Det første menneske, Adam ble til en levende sjel, den siste Adam er blitt til en levendegjørende ånd............

 

 

Les her om legeme

Lenke til kommentar

 

 

 

Jesus oppsto ikke med det samme legeme, han materialiserte seg bare i kjøtt og blod for å bli sett og trodd.

Hvordan forklarer du merkene etter naglene i hendene ?

 

 Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på."

 

 

Lukas 24: 13-35 : Og det skjedde mens de talte sammen og spurte hverandre da kom Jesus selv nær til dem og vandret sammen med dem, men deres øyne ble holdt igjen, så de ikke kjente ham ( Jesus )....

 

Joh 21: 4-7 : Da det alt led mot morgenen, sto Jesus ved stranden, men disiplene visste ikke at det var Jesus..................

 

De kjente ikke Jesus igjen men han ble gjenkjent ved sin personlighet

 

Du det er ingen forklaring på merkene etter naglene i hendene hans.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det står svart på hvitt i Bibelen om utilgivelig synd, det som aldri kan bli tilgitt. Hvis man benekter den hellige ånd er man beskyttet mot kristendom for evig og alltid.

benekter den hellige ånd ? hvor da ?

 

et søk på ordet "benekter" i bibelen ga 0 treff

 

https://www.bibel.no/Nettbibelen?submit=Vis&parse=benekter&type=and&book2=-1&searchtrans=

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Det står svart på hvitt i Bibelen om utilgivelig synd, det som aldri kan bli tilgitt. Hvis man benekter den hellige ånd er man beskyttet mot kristendom for evig og alltid.

 

benekter den hellige ånd ? hvor da ?

 

et søk på ordet "benekter" i bibelen ga 0 treff

 

https://www.bibel.no/Nettbibelen?submit=Vis&parse=benekter&type=and&book2=-1&searchtrans=

Kan du ikke din egen bibel? Regner med at du vrir og vender på denne også slik det passer deg ;) og pirker på at spotter og benekter ikke er det samme, men du burde skjønne hva han mente med innlegget sitt om du ikke velger å kverulere.

 

Markus 3:29

"Men den som spotter Den hellige ånd, får aldri i evighet tilgivelse, men er skyldig i evig synd."

 

http://www.bibel.no/Nettbibelen.aspx?book=MRK&chapter=3&verse=29

Endret av zero dawn
Lenke til kommentar

 

 

Det står svart på hvitt i Bibelen om utilgivelig synd, det som aldri kan bli tilgitt. Hvis man benekter den hellige ånd er man beskyttet mot kristendom for evig og alltid.

benekter den hellige ånd ? hvor da ?

 

et søk på ordet "benekter" i bibelen ga 0 treff

 

https://www.bibel.no/Nettbibelen?submit=Vis&parse=benekter&type=and&book2=-1&searchtrans=

Kan du ikke din egen bibel? Regner med at du vrir og vender på denne også slik det passer deg ;) og pirker på at spotter og benekter ikke er det samme, men du burde skjønne hva han mente med innlegget sitt om du ikke velger å kverulere.

 

Markus 3:29

"Men den som spotter Den hellige ånd, får aldri i evighet tilgivelse, men er skyldig i evig synd."

 

http://www.bibel.no/Nettbibelen.aspx?book=MRK&chapter=3&verse=29

 

Ja benekter var helt feil :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jesus oppsto ikke med det samme legeme, han materialiserte seg bare i kjøtt og blod for å bli sett og trodd.

Hvordan forklarer du merkene etter naglene i hendene ?

 

 Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på."

 

 

Lukas 24: 13-35 : Og det skjedde mens de talte sammen og spurte hverandre da kom Jesus selv nær til dem og vandret sammen med dem, men deres øyne ble holdt igjen, så de ikke kjente ham ( Jesus )....

 

Joh 21: 4-7 : Da det alt led mot morgenen, sto Jesus ved stranden, men disiplene visste ikke at det var Jesus..................

 

De kjente ikke Jesus igjen men han ble gjenkjent ved sin personlighet

 

Du det er ingen forklaring på merkene etter naglene i hendene hans.

 

 

Hvis Jesus oppstår de samme kjødelige legeme igjen, etter 40 dager han kan ikke komme til himmelen fordi bibelen sier at kjøtt og blod kan ikke arve Guds rike. Det betyr at Jesus har annen legeme, etter 40 dager kan han komme til himmelen og bli ånd. Det er bare ånder med åndelige legemer som kan bo i himmelen.

 

Jehova valgte å fjerne Jesu legeme, akkurat som han tidligere hadde fjernet legemet til Moses. Hvis Jesu legeme var blitt liggende i graven, ville ikke disiplene ha forstått at han var blitt oppreist fra de døde, for på det tidspunktet forstod de ikke fullt ut åndelige ting. Men apostelen Tomas kunne jo stikke hånden i såret i det samme legeme som det som ble naglet til pålen? Nei for Jesu hadde bare materialisert seg. Han hadde ikledd seg et kjødelig legeme, slik engler hadde gjort tidligere. For å bevise Tomas om hvem han var, brukte han et legeme med et sår i siden. han viste seg som et menneske, som en som kunne spise og drikke, akkurat som de englene som en gang var Abrahams gjester. ( 1. Mos 18:8 ) og ( Heb 13:2 )

Lenke til kommentar

Falskt legeme med falske naglemerker ? Skjønner du ingen ting ? Jehovas vitner vil ha deg så langt unna Jesu legeme som overhode mulig. Og det sier noe om hvor viktig Jesu kropp er, for de kristne.

 

Matt 26, 26 "Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...