Gå til innhold

Ned i vekt/ stramme opp mage, rompe og lår


Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har gode tips på hvordan stramme opp litt her og der, vekt nedgang???

 

Har trent i 2 måneder. Trener 4-6 ganger PR uke alt fra svømming, skiturer, styrke, spinning og puls trening men det skjer ikke noe med kroppen min.

Hva gjør jeg feil???? Spiser sunt, drikker bare vann og te.

Hvordan får jeg opp forbrenningen? Begynner og miste motivasjonen.

 

Tusen takk for gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å muligens gi litt motivasjon; Det er en grunn til at folk tar steroider, det er ofte fordi de er utålmodige. Jeg regner med at du har andre resultater enn oppstrammingen? En smule sterkere og bedre kondis kanskje? Resultatene folk forventer og hvilke resultater man får på kort tid er to forskjellige ting. Mange gir opp fordi de ikke får resultater "raskt nok", ikke vær en av dem :)

Lenke til kommentar

For å muligens gi litt motivasjon; Det er en grunn til at folk tar steroider, det er ofte fordi de er utålmodige. Jeg regner med at du har andre resultater enn oppstrammingen? En smule sterkere og bedre kondis kanskje? Resultatene folk forventer og hvilke resultater man får på kort tid er to forskjellige ting. Mange gir opp fordi de ikke får resultater "raskt nok", ikke vær en av dem :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Ja jeg merker jo selvfølgelig at kondisen er litt bedre og jeg har fått litt muskler i lår, mage og armer. Men har litt ekstra hud på magen som jeg så gjerne ville hatt bort men som jeg vet ikke forsvinner uten operasjon. Men syns nesten lårene blir større, målet er jo og få de mindre?

Lenke til kommentar

Muskler på lårene av trening er ikke en uvanlig ting og det er helt normalt at de blir større. Ikke regn med at de blir mindre av trening. Det finnes måter å stramme opp og bli tynnere uten trening, men det er ikke akkurat anbefalt å bruke slike metoder. Amfetamin er mye brukt og mange slankepiller (man ikke får tak i her til lands) inneholder amfetamin. Du vil vel ikke bli narkoman for å slanke deg?

Lenke til kommentar

Etter det jeg har regnet ut skal jeg ha 1375 kalorier PR dag, er det for mye????

 

Så en kalkulator noen linket til her inne og den oppga omtrent så mye, men det var minimum av minimum. Du må regne et minimum for at kroppen skal overleve, plusse på det du forbrenner/ bruker pga. trening og trekke fra 500 (er det vel?) for å få et fint antall kalorier for vektreduksjon.

 

Å sulte seg ut når man trener er rett og slett ikke bra. Så på fatcamp (biggest looser) og de fikk faktisk kjeft for å beregne for lite kalorier når de skulle fikse mat selv ;)

 

Edit; Er ikke akkurat noen ekspert så informasjonen min er tatt fra hodet, altså det jeg har lest her inne og ellers oppigjennom.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Jeg veier 65 kilo og er 169 høy. Bruker My fitnesspal og den regnet ut ca 1375 kalorier pr dag. Men med trening så justerer den jo opp at du må spise mer en det. Men syns det er vanskelig og spise nok, hverfall etter en lang skitur hvor man forbrenner 1500 kalorier....

Lenke til kommentar

Første jeg tenker er at det er viktig å få i seg nok mat når du er såpass aktiv.

 

Så spørs det jo hva du vil. ved stramme opp så tenker jeg overskudd, mer muskler strammer opp kroppen.

 

men så skriver du også vekt nedgang hvor jeg tenker underskudd og slanking. Da må man selvsagt i underskudd.

 

Det er vanskelig å gjøre disse to tingene samtidig, beste er etter min mening å kjøre en periode på diett med trening for å slanke, så sakte men sikkert starte spise mer. f.eks øke 100 kcals i uka over like mange uker som slankingen og fortsette treningen.

Lenke til kommentar

Hei

Er det noen som har gode tips på hvordan stramme opp litt her og der, vekt nedgang???

 

Har trent i 2 måneder. Trener 4-6 ganger PR uke alt fra svømming, skiturer, styrke, spinning og puls trening men det skjer ikke noe med kroppen min.

Hva gjør jeg feil???? Spiser sunt, drikker bare vann og te.

Hvordan får jeg opp forbrenningen? Begynner og miste motivasjonen.

 

Tusen takk for gode tips

 

Når motivasjonen begynner å ta slutt, må disiplinen inn. Her er det ren vilje som får deg gjennom dine 4-6 treninger i uka. Så fortsett med det du gjør og gradvis øk intensiteten & motstanden slik at du overbelaster litt hver gang.

 

2 måneder er veldig urealistisk tidsperspektiv dersom man skal være resultatbevisst. For å få den stramme kroppen som du ser på instagram av treningskvinner (og menn); tar det gjerne 2-4 år med konsis trening for å oppnå. Ikke hør på disse kvinnemagasinene og facebook artikkelen som påstår at man kan oppnå fantastiske resultater på bare 60 dager med den nye x dietten med disse tre enkle øvelsene. Ikke rart at man mister motivasjonen når forventningene ikke stemmer med realiteten.

Lenke til kommentar

For å få den stramme kroppen tar det gjerne 2-4 år med konsis trening

 

Det er veldig forskjellig. Kommer jo også veldig ut på hvor man starter.

4 år er uansett for lenge (etter min mening) med mindre man starter som veldig overvektig.

Er man dedikert og målbevisst vil jeg si at det er fint gjørbart på 1-2 år så lenge målet ikke er å stille

i konkurranser etc. Da kan det nok ta noe lengre tid.

Det er også minst like viktig med kosthold som trening hvis målet er "sixpack" etc.

Lenke til kommentar

Målet mitt er ikke sixpack :ohmy:  Personlig syns jeg det bare er fint på gutter. Men det er jo en smaksak selfølgelig.  2-4 år er leeeeenge , har bare 5 kilo som skal av og få strammet opp litt rompe, lår og mage. Men trur gutta har lettere for å gå ned i vekt enn oss jenter.

Lenke til kommentar

 

For å få den stramme kroppen tar det gjerne 2-4 år med konsis trening

 

Det er veldig forskjellig. Kommer jo også veldig ut på hvor man starter.

4 år er uansett for lenge (etter min mening) med mindre man starter som veldig overvektig.

Er man dedikert og målbevisst vil jeg si at det er fint gjørbart på 1-2 år så lenge målet ikke er å stille

i konkurranser etc. Da kan det nok ta noe lengre tid.

Det er også minst like viktig med kosthold som trening hvis målet er "sixpack" etc.

 

Selvsagt kommer det ann på hva utgangspunktet er. Er man dedikert nok, ta skuespillere f.eks. så klarer de det gjerne på 3-5 mnd, men det er fordi det er jobben dems å gjøre seg klar til en rolle. Jeg vil ikke si at det representerer Kari og Ola Nordmann. 

Men det er en grunn for at man forbinder trening med en livsstil fordi det er ikke tidsbegrenset hvor lenge er for lenge. 

 

Målet mitt er ikke sixpack :ohmy:  Personlig syns jeg det bare er fint på gutter. Men det er jo en smaksak selfølgelig.  2-4 år er leeeeenge , har bare 5 kilo som skal av og få strammet opp litt rompe, lår og mage. Men trur gutta har lettere for å gå ned i vekt enn oss jenter.

 

Du trenger ikke å bekymre deg for det. ;) Det skal rimelig med dedikert hard trening og kosthold for komme dit uansett om man er gutt eller jente for å få en definert six-pack :wee:  

 

Fortsett med opplegget ditt som du allerede gjør, og ikke vær bekymret om du må sikte å bruke mer eller mindre tid. Det hele handler om hvor intens du ønsker å trene og skjerpe kostholdet som avgjør hvor lang tid det tar, og ikke minst opprettholde det etter du har nådd resultatene du ønsker. Konsis trening og disiplin er veien å gå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...