Gå til innhold

Telenor lanserer nye abonnementer med fri musikkstreaming


Anbefalte innlegg

Kundeservicen til Telenor går ut på at du må ringe dem på et svindyrt, femsifret nummer og forklarte problemet flere ganger, før de endelig innser at problemet ligger i deres ende.

 

Eventuelt kan du sende epost, og kanskje få svar innen tre virkedager.

 

 

Om du vil prøve god kundeservice, bli kunde hos Telia. Du kan chatte med dem direkte i nettleseren på deres hjemmesider. DET er verd å betale ekstra for.

Når det gjelder deg, så tror jeg ordtaket "Som man reder, ligger man" er ganske dekkende :) 

 

Mine erfaringer med Telenor er motsatt av dine. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan mener du at jeg reder, som blir nødt til å ligge på den måten?

Kjenner du i det hele tatt saken?

Min eneste feil var å bli Djuice-kunde.

 

Jeg hadde Djuice med en total datakvote på 9 GB.

Egentlig hadde abonnementet 4 GB, men jeg hadde kjøpt en utvidelsespakke på 4 GB og en ekstra GB som jeg hadde valgt inne i Mine Sider.

Totalt sett hadde jeg 9 GB.

Men dette var vanskelig for Telenor sin telefonsentral å forstå.

Hver gang jeg hadde brukt opp grunnpakken på 4GB, fikk jeg melding om at jeg hadde brukt opp all dataen, men kunne kjøpe 1GB til 79,- om jeg ville ha mer.

Jeg skulle jo på dette tidspunket ha 5 GB til overs, men fikk altså hastigheten redusert til dialup etter å ha brukt opp 4 av 9 GB.

 

Dette skjedde selvsagt mens jeg hadde pause på jobb om natten. Jeg skulle bruke månedens gjenstående datakvote på å streame video. Dette var utenfor deres åpningstid, så eneste måte å gjenåpne abonnementet var å kjøpe 1GB til 79,- gjentatte ganger, og be om det refundert når de endelig åpner.

 

Neste dag ringte jeg dem.

Jeg minner om at de ikke har et gratis telefonnummer. Faktisk blokkerte de ALLE skyggenummer, ikke bare skyggenummer til sin egen support.

Jeg må betale minuttpris for å få anledning til å forklare saken.

 

De var slett ikke villige til å høre, men prøvde å argumentere for at jeg måtte ha regnet feil.

Du vet, fire er jo nesten ni. Lett å ta feil om man er på samme IQ-nivå som en Telenor-kunde.

 

Jeg kom omsider gjennom, og var hele tiden betydelig høfligere enn motparten i andre enden av røret.

Hun virket irritert over at jeg ikke gav opp.

 

Omsider gadd hun å faktisk å sjekke loggen, og innså at kunden hadde rett.

 

Jeg fikk 300, kuttet fra neste måneds regning.

 

300,- dekker ENTEN de datapakkene jeg måtte kjøpe for å opprettholde dataforbindelsen forrige natt,

ELLER minuttprisen for samtalen. Jeg har egentlig ikke blitt kompensert.

Hadde hun vært raskere i oppfattelsen, hadde support-samtalen blitt kortere og billigere.

 

Neste måned skjedde det igjen. Dette skjedde faktisk månedtlig fordi Djuice-abonnementet mitt utgikk, og telefonsentralen deres ble forvirret av datapakkene mine.

Da sendte jeg dem en mail, så jeg skulle slippe å betale hundrevis for en samtale med support igjen.

Den svarte de aldri på.

 

 

Da lurer jeg egentlig på hvilke erfaringer du har med Telenor support?

Roser du dem opp i skyene fordi mobilen din virker? Du burde kunne ta det som en selvfølge.

Eller har de faktisk gitt deg en positiv kundeopplevelse?

 

 

 

Telia er gode på support.

Enten du trenger hjelp med elementære eller vanskelige ting, vil rapportere en defekt basestasjon, vurdererer å bli kunde, har et generellt spørsmål... Du får lett kontakt med support uten å betale minuttpris. Du trenger ikke engang å logge inn.

Et mer tilgjengelig support-team skal du lete lenge etter!

Er du privatkunde kan du raskt og enkelt kontakte oss på vår live chat i åpningstiden. Vi sitter klare for å hjelpe kl 08-21 mandag til fredag, 09-17 lørdager og kl 10-15 søndager. Ved å benytte vår chat, samtykker du til at din samtale kan lagres i 24 måneder og brukes til kvalitetsforbedring.

Bare trykk på den rosa "Start chat"-knappen, så får du en chatt innen et halvt minutt.

Mye bedre enn Telenors ventemusikk, og helt gratis.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ikke glem "Telenor eksperten", der du endelig får den hjelpen du burde fått via 1. linje i første omgang.

 

Det skal sies. Selv om jeg aldri ser meg tilbake til Telia, så må jeg si at de hadde kjempegod service. Jeg ble ALLTID hørt, det kan jeg ikke si om Telenor og dens datterselskaper. Egen kundeservice som outsourcet.

Lenke til kommentar

Ikke glem "Telenor eksperten", der du endelig får den hjelpen du burde fått via 1. linje i første omgang.

 

Det skal sies. Selv om jeg aldri ser meg tilbake til Telia, så må jeg si at de hadde kjempegod service. Jeg ble ALLTID hørt, det kan jeg ikke si om Telenor og dens datterselskaper. Egen kundeservice som outsourcet.

Koster også deretter da

Endret av -Night-
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg aldri har hatt noe særlig behov for å kontakte kundeservice til noen av operatørene mine de siste 10+ årene, enten det var Telenor, Telia (Netcom da jeg var kunde hos de sist), Banzai, Hello med flere. Så det punktet er ikke høyt på min liste over det jeg prioriterer, det jeg derimot forventer er at faktureringen til operatøren min er i henhold til avtalen og at tjenestene fungerer som forespeilet. Jeg vil strengt tatt ikke prate med kundeservice da jeg har bedre ting å bruke tiden min på, så 

 

Det siste året har jeg kontaktet Telenor et par ganger via Facebook grunnet endring i tjenestene som ikke lot seg gjøre på Minside og en gang via telefon og alt ble løst greit på første kontakt.

 

Jeg er på vei bort fra Telenor denne måneden fordi jeg tenkte å teste ut Telia sin dekning i et par måneder og de sender meg en sms om at det er synd jeg skal forlate dem, at Bankid vil slutte å fungere pga simkortbytte til ny operatør og om jeg har spørsmål så er det bare å ringe telefonnummeret til winback-avdelingen deres (800-nummer). 

Lenke til kommentar

Ikke glem "Telenor eksperten", der du endelig får den hjelpen du burde fått via 1. linje i første omgang.

 

Det skal sies. Selv om jeg aldri ser meg tilbake til Telia, så må jeg si at de hadde kjempegod service. Jeg ble ALLTID hørt, det kan jeg ikke si om Telenor og dens datterselskaper. Egen kundeservice som outsourcet.

Sier seg selv at 1. linje ikke kan ha kunnskaper om diverse utstyr kunden har skaffet på egen hånd...Wlan konflikter, 3parts routere, PC problemer osv osv.

 

Telia har også outsourcet....

Lenke til kommentar

 

Ikke glem "Telenor eksperten", der du endelig får den hjelpen du burde fått via 1. linje i første omgang.

 

Det skal sies. Selv om jeg aldri ser meg tilbake til Telia, så må jeg si at de hadde kjempegod service. Jeg ble ALLTID hørt, det kan jeg ikke si om Telenor og dens datterselskaper. Egen kundeservice som outsourcet.

Sier seg selv at 1. linje ikke kan ha kunnskaper om diverse utstyr kunden har skaffet på egen hånd...Wlan konflikter, 3parts routere, PC problemer osv osv.

 

Telia har også outsourcet....

 

 

Det jeg har slitt med å få 1. linje hos Telenor til å gjøre, er å feilsøke sine egne nettlinjer fra sentral til mitt daværende modem fra Telenor. Jeg ble henvist til telenor eksperten. Som tidligere medarbeider hos ISP på både fastlinje og mobilt bredbånd så vil jeg si at dette er kunnskap man lærer med en gang man kommer inn døra, uansett selskap.

 

En annen gang var det snakk om fakturering, som også er Telenors eget system der faktura er grunnkunnskap i opplæringen. Likevel måtte jeg ringe dem, fordi neket på 1. linje såvidt klarte å puste for egen hjelp.

 

Listen er lang, jeg kontakter kun en ISP når det er problemer med deres utstyr, resten fikser jeg mildt sagt selv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Når kommer abonnementene med hastighetsbegrensing og fri bruk? Vi lever i adsl-stratergiens verden ennå.

ADSL må da være et av de fremste eksemplene på sterk hastighetsbegrensning, men fri bruk..?

 

Joda, litt rask her. Refererte til inntoget av ADSL hvor mange ISP-er hadde begrensninger i datamengde.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest Slettet-376f9

"Autobooster" er fjernet fra alle Yng-abbonement fra i dag (automatisk påfylling av data kr XX).

Datakontroll Norge er innført på alle abbonement, som sørger for automatisk stopp når data er oppbrukt.

 

Slutt på overfakturering? WTG!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...