Gå til innhold

AMD Ryzen og linux erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei, har noen testet AMD ryzen og Linux og kan si hvordan det funger i dag? Er det noe som ikke funger\dårlig?

 

Slik jeg forstår det må man har kernel 4.9.10 for å heletatt fungere etter det jeg finner ut på google.

Betyr det man får ikke en gang installert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har noen testet AMD ryzen og Linux og kan si hvordan det funger i dag? Er det noe som ikke funger\dårlig?

 

Slik jeg forstår det må man har kernel 4.9.10 for å heletatt fungere etter det jeg finner ut på google.

Betyr det man får ikke en gang installert?

Du vet at nesten ingen har fått Ryzen hjem enda? Selv er mine på vei i posten, men kommer vel ikkje før mandag ettermiddag/ tirsdag formiddag. Dessuten er det heller ikkje alle som har fått hovedkorta enda. Spør det samme spørsmålet om noen uker :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkt å kjøpe Ryzen og kjøre gammel Linux versjoner på den? Hvorfor ellers lure på dette?

De fleste distroer har nok ikke 4.10 ute enda, ettersom den ble sluppet for 14 dager siden. Dvs. at om du installerer siste versjon av Ubuntu, så vil du få problemer. En helt legitim ting å lure på, bortsett fra at han selv har googlet svaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hei, har noen testet AMD ryzen og Linux og kan si hvordan det funger i dag? Er det noe som ikke funger\dårlig?

 

Slik jeg forstår det må man har kernel 4.9.10 for å heletatt fungere etter det jeg finner ut på google.

Betyr det man får ikke en gang installert?

Du vet at nesten ingen har fått Ryzen hjem enda? Selv er mine på vei i posten, men kommer vel ikkje før mandag ettermiddag/ tirsdag formiddag. Dessuten er det heller ikkje alle som har fått hovedkorta enda. Spør det samme spørsmålet om noen uker :)

 

Da har de bestilt feil hovedkort som ikke er på lager:

Asus Prime B350M-A

 

AMD Ryzen 7 1700X Prosessor

 

Disse er på lager.

Men er det bare slik antakelig kun cpu\ram som funger ut av boksen i linux?

For på windows 10 ser det ut som man trenger drivere. Fant lite informasjon foreløpig om det.

Lenke til kommentar

 

Fant lite informasjon foreløpig om det.

 

Synes du det er rart at det er lite informasjon om det akkurat nå? Prosessoren og plattformen har vært i salg i tre foretningsdager, og det i hele verden. Er grenser på hvor mye informasjon folk kan genere på det tidspunktet.

Om det ikke er prekært, så er det jo bare å vente på informasjon. Og har du bestilt deg produktene selv (ikke at jeg tror du har det) så kan jo du være den som faktisk gir ut informasjon for en gang skyld ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Fant lite informasjon foreløpig om det.

 

Synes du det er rart at det er lite informasjon om det akkurat nå? Prosessoren og plattformen har vært i salg i tre foretningsdager, og det i hele verden. Er grenser på hvor mye informasjon folk kan genere på det tidspunktet.

Om det ikke er prekært, så er det jo bare å vente på informasjon. Og har du bestilt deg produktene selv (ikke at jeg tror du har det) så kan jo du være den som faktisk gir ut informasjon for en gang skyld ;)

 

Nei egentlig ikke:

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5xn51g/my_asus_crosshair_vi_hero_got_bricked/

 

Men det er lite informasjon om linux, virker folk er mere interisert å gi dårlig rykte på asus hovedkort.

Så godt mulig en del hovedkort vil bli tilbakekalt eller byttet slik intel hadde det med sandy bridge i begynnelsen.

Er vel lurest å vente vet du blir kanskje billigere og man slipper å returnere hvis slike til skjer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Eeeeeeeh. Du spør om Linux fungerer bra på en helt ny AMD CPU? Hvordan skal noen på det forumet her vite det?

Men jeg regner med at du LMH1 installerer Linux (Hvis du klarer :p) med en gang du får Ryzen 1800X innafor døra?

Med det samme vi er inne på Linux forresten.

Hvordan går det med Linux prosjektene dine? Blir det bra? :p

Lenke til kommentar

Men jeg regner med at du LMH1 installerer Linux (Hvis du klarer :p) med en gang du får Ryzen 1800X innafor døra?

Med det samme vi er inne på Linux forresten.

Hvordan går det med Linux prosjektene dine? Blir det bra? :p

 

Så sympatisk du er da.... Trodde mobberne var på VG diskusjon!

Lenke til kommentar

Hehe. Ja. Jeg prøver så godt jeg kan. Neida, men det er litt vanskelig og holde seg seriøs når man leser noen av innleggene som han skriver her inne. For de fleste som har lest innleggene hans her inne, så er nok det han skriver for de fleste her inne helt i tåka. Les innleggene hans og du vil forstå hva jeg mener.

 

Hva Linux anngår, så har han prøvd flere ganger (Som jeg har forstått det), men han har ikke fått det til. Så kommer han hit inn da og stiller en haug med teite spørsmål og når man prøver og forklare han hva som menes, så skriver han noe helt annet og skjønner ikke hva folk prøver og forklare for han.

Jeg er faktisk usikker på om han i det hele tatt har hjulpet noen på dette forumet i det hele tatt.

Men, men. La han holde på.

Endret av wil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men, men. La hvem holde på?

 

Mangfold er bra, uansett hva det måtte være. Til og med små skolebarn lærer at ingen skal være utenfor osv. Så dersom man er uenige med noen så si det på en fin og respektfull måte i hvertfall. Spydigheert og sarkasme er ikke positivt. Et forum som blir gjennomsyret av slikt er ikke morsomt.

 

Tenk det beste om andre og ikke det værste ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...