Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe toyota hilux 07 med 377k km?


Anbefalte innlegg

Har pratet lit med en som skal selge en toyota hilux 2.5l 2007 d-cab 5seter.

Det har vært drømmebilen i et par år nå men den har gått 377000km. Han skal ha 120000kr

Er det i det hele tatt noe å satse på?

 

Har pratet litt med han å verken clutchen eller dysene har blitt bytta ennå.

Turbo er bytta å alle servicer er fulgt, reg reim er nylig bytta å eu til 2019.

Både sommer å vinterhjul må skiftes snart.

 

Syns det høres rart ut at clutch ikke er bytta ennå.

Bilen er kjørt av en man i et firma siden ny.

 

Er dette en bil som er verdt 120000?

Setter pris på innspill.

Har bare eid vanlige personbiler før så denne er litt utenfor min ekspertise:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke MÅ ha en Toyota så får du ganske mye nyere bil i samme klasse. Toyota er imho kraftig overpriset. Du finner forresten endel kloke hoder på dette i offroad.no :wee:

Må ikke ha toyota. Men vil ha noe som er så driftsikkert som mulig , åsså liker jeg utseende på denne typen.

Har vurdert l200 også men syns de ser litt rare ut. 

Navara vet jeg ikke så mye om. 

Men har mistet litt troen på nissan etter min onkel hadde total havari på sin navara

Er helt enig i at hilux er overpriset, men det må jo være en grunn til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg synes som andre at dette er en risk å ta, og at selger overvurderer verdien på sin bil *kraftig*.
Sjekk om mulig en selger hos en Toyota forhandler vil antyde som realistisk innbytte på noe slikt.

Dersom bilen er veldig godt vedlikeholdt og alt av slitedeler er regelmessig byttet/reparert kan det likevel fint være at den går 377k til uten problemer :)

Lenke til kommentar

Blir jo helt umulig for noen her å si hva en slik bil er verdt uten å vite tilstanden på bilen. Alle biler ruster, og japser er fæle til det, også slike biler som dette. En 10 år gammel bil kan være moden for skraphaugen, og den kan se ut som ny under.
Få den på en tilstandstest hos et (Toyota?) verksted, evt NAF om din lokale NAF er til å stole på (styr unna NAF Bergen), så får du en pekepinn. F.eks er Nissan sin pickup Navara som er 10 år gammel ofte moden for å bli spiker, siden de ruster noe hinsides i rammen, samt at flere av motorene de bruker er elendige. Om bilen er kjørt knappe 400.000 på samme dieselpumpen og drivstoffsystemet aldri har vært rengjort, har du en risiko for at pumpen er på vei til å ryke pga vann og drit i dieselen. Men den kan og være helt fin. Har den "kun" fått ordinær service så vil jeg tro det er flere ting som er sliten på en slik bil. Er den stelt bedre enn standard, av eieren, så kan det være mye bil igjen. Så. Få en skikkelig test på den, før du bruker så mye peng.

Lenke til kommentar

Jeg tror problemet her er 5 seter, og at selger skal ha godt betalt for disse.

 

jeg er ganske sikker på at du får en 2-seter 2007 modell som har gått under halvparten til samme pris, og siden det da kan settes inn bakseter gratis i disse i år så kan du bare få tak i setene....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg må stå over den hiluxen.

Det blir for mange sjanser å ta + at alle dekkene var dårlige også.

Får vente å se om noe bedre dukker opp. 

Det er en som skal selge en navara d40 2007 140000km to dørs i nærheten.

Men etter å ha lest om tvilsomme registerkjeder å dårlige clutcher så tar jeg ikke sjansen på navara. 

Bor i nordland så utvalget er ikke akkurat det beste, men jeg får vente å se hva som dukker opp.

 

 

Lenke til kommentar

Ekstra Fjernlysene er jo mindre enn hovedlysene, ser bare så latterlig ut

 

Får biler som har gått halvparten så langt til samme pris

Siden du slenger ut påstander slik, så kan du kanskje komme med noen konkrete eksempler? Vis med lenke til finn f.eks, så du får vist at det faktisk finnes eksemplarer som er kjørt halparten til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...