Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Usikker på om denne tråden egentlig burde opprettes i økonomiforumet, men den bør vel passe her og.

 

Jeg og kona vurderer å starte en barneforsikring, men det virker vanskelig å få oversikt over hvilken forsikring som passer best. Det er store forskjeller i pris, dekninger osv.

 

Hvilken forsikring har dere valgt, og hvorfor?



Anonymous poster hash: 03b7f...89d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En barneforsikring skal derimot sikre familien og barnet økonomisk om det skulle skje noe som gjør at foreldrene må være mye borte fra jobb, at boligen må bygges om eller for å sikre barnets framtid økonomisk. Eller rett og slett for å kjøpe seg litt frihet og glede i en vanskelig tid. Kort fortalt så skal en barneforsikring i utgangspunktet dekke to ting, økonomisk hjelp til familien i det korte bildet, og en økonomisk stønad til barnet på lang sikt

 

 

https://www.norskfamilie.no/magasin/test-barneforsikring-2016/

Lenke til kommentar

 

Trenger man barneforsikring? Husker jeg leste denne artikkelen. 

 

https://www.nrk.no/norge/pappaen-til-tobias-_2__-barneforsikringen-var-bortkastet-1.12237695

 

"Hvis barnet for eksempel får kreft, kan du få en slump penger som kan brukes på andre hyggelige ting"

 

For en jævlig ting å si. Tror ikke det er hyggelig å få kreft.

 

 

Høres ut som den samme forsikringen man kan kjøpe til voksne, men da kalles den ikke barneforsikring, så lurer på hvorfor de skiller nettopp dette. Uansett, hadde barnet mitt fått kreft, så hadde vi nok sannsynligvis hatt større ting å bekymre oss over enn "andre hyggelige ting".

Lenke til kommentar

Uansett, hadde barnet mitt fått kreft, så hadde vi nok sannsynligvis hatt større ting å bekymre oss over enn "andre hyggelige ting".

Høres jo ut som en grei sak å f.eks kunne ta med barnet på ferie etter/mellom behandlinger eller gjøre noe annet som gjør hverdagen bedre for barnet, eller?

Jeg tror det kan være bra for både barn og voksne å gjøre noe hyggelig selv om barnet har kreft :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det viktigste er å få med uførdekning! Barneforsikring med kun ulykkesdekning er svært lite verdt.

 

Vi tegnet hos gjensidige med uførdekning. En ting som er genialt der er at den kan videreføres etter fylte 18 år uten behov for helseerklæring. Så uførdekning asap er en svært god ide. Tror den koster 250,- i mnd eller noe sånn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en jungel der ute av dekningsgrader, priser og betingelser. Da jeg byttet forsikringsselskap - tok jeg kontakt med de aktuelle og ba om tilbud og betingelser for sammenligning. Vilkårene, og særlig ved framtidig uførbarhet hvis det er ett viktig punkt for dere, er lurt å lese nøye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en jungel der ute av dekningsgrader, priser og betingelser. Da jeg byttet forsikringsselskap - tok jeg kontakt med de aktuelle og ba om tilbud og betingelser for sammenligning. Vilkårene, og særlig ved framtidig uførbarhet hvis det er ett viktig punkt for dere, er lurt å lese nøye.

 

Det er uføreforsikringen som er interessant for vår del, ja. Og engangsutbetalinger ved sykdommer og nedsatt arbeidsevne etc. Mye av det andre de tilbyr blir jo uansett dekket av folketrygden.

 

Har kontaktet noen av selskapene som virker interessante. Men de er ikke så flinke til å sende papirer. Stort sett får jeg oversiktstilbud med priser og lite informasjon eller så bare prøver de å ringe meg selv om jeg har presisert at jeg ønsker kontakt via mail.

 

Anonymous poster hash: 03b7f...89d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...