Gå til innhold

Komplett har avviklet flere «pick-up-points»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De har hatt gratis frakt en stund nå. Er dette i sammenheng med at de skal fjerne disse punktene? Isåfall så er det greit for meg, da fri frakt er en fin ting. Vil fri frakt være en permanent greie? Føler det er noe informasjon som har gått meg hus forbi

Frakt er aldri gratis.

Hvis du ikke betaler spesifikt for frakten betyr det bare at butikken har kalkulert inn nok avanse i hvert produkt for å dekke fraktkostnaden.

Personlig syns jeg butikken framstår som mer åpen og ærlig når jeg selv må betale for frakt.

 

 

Tja, det er sannsynlig. Likevel blir de nettbutikkene med gratis frakt ofte billigst. Hvorfor skal jeg kjøpe nye Zelda til 599 + frakt når jeg kan få det til 549 uten å betale for frakt?

Lenke til kommentar

Er det virkelig så annerledes i andre deler av landet? Som oftest om jeg bestiller på komplett.no før ca kl12 "idag", så kan jeg hente denne pakken på et PostNord-i-butikk dagen etterpå. Får vanligvis teksmelding sånn i 11-tida på dagen (etter bestilling) at pakken er annkommet hentestedet. Bestiller jeg noe på kvelden, så ankommer den nevnte teksmeldinga et halvannet døgn senere.

 

Og nei, jeg er ikke i drammen, men i Ålesund. Så hva dere på østlandet klager over vet jeg ikke, men komplett har alltid hatt MEGET kjapp leveringstid til Ålesund om ikke annet... Også kjent som verdens navlerusk :p :P :p

Lenke til kommentar

Å bestille kvelden før og hente på pickup-up vei hjem fra jobb neste dag har alltid vært en "ekstraservice" som har gjort at mange har valgt å bruke komplett. Når de nå fjerner den så fjerner de noe som ga de en fordel i konkuransen.

 

Ingen klager på hvor lang tid det tar å få en pakke til post i butikk etc. men at de mister denne muligheten. Forøvrig klager man ikke heller, men kun registrerer at Komplett nå fjerner én konkuransefordel. Det er jo ikke mange år siden de også fjernet "gratis frakt ved pick-up point +".

 

Hva som gjør at Komplett må degradere kvaliteten er ukjent for min del. Er det dette evige "vi må effektivisere for effektiviseringens skyld og barbere for barberingens skyld" for å tilfredstille de som er steinrike allerede eller er det noe mer fornuftig bak degraderingen vi har sett siste par årene. I følge Dagens Næringsliv har komplett ikke hatt særlige økonomiske problemer siste årene.

 

For min del ser det ut som Komplett har fått "barbere&effektivisere" syken kombinert med "voksesyken" hvor man skal satse på så mange områder at man velter overende. For all del, Komplett må gjerne bli den nye Europris eller Jula men  det blir spennende å se hva som da skjer videre.

I følge trenden man har sett siste årene så kan det være vi også snart mister den gode bytteservicen når hardware feiler. Dette er den siste konkuransefordelen som gjør at jeg fortsatt benytter Komplett i enkelte annledninger.

Hva blir det neste? Outsource kundeservice til India?

 

PS!
Og ift. defekt hardware som må byttes så var Pickup-Point helt genialt da man slapp styret med Posten for å få den tilbake til Komplett. 

Det var bare å putte den i esken og levere på Pickup. En av hovedgrunnene til at mange valgte komplett var enkelheten og tryggheten med retur.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Britene er jo fremdeles en del av EU, enn så lenge, så da gjelder vel salg til Nordmenn regelverket der foreløpig. Men, kanskje gitt at man velger en britisk Amazon-butikk..

 

Amazon.co.uk skulle hatt pick-up point i Norge. Dette hadde vært noe det. Men alt med returer vil jo by på litt problemer ja. Men kan de dytte vekk reklamasjonsretten vår?

Lenke til kommentar

Amazon.co.uk da?

 

Du mener det er bedre for oss å handle på disse butikkene? F.eks hos Amazon koster EVGA 1070 FTW 4355 NOK, hvorav den billigste prisen i Norge er 4890 (Proshop). Med moms koster det samme kortet 5437, og det uten frakt (og de tilbakestående avgiftene som fortollingsgebyr etc). Man ender fort opp med å betale mer for varen, og i samme slengen mister du verdens beste reklamasjonsordning. Nei, elektronikk handler jeg i Norge. 

 

Billig dritt handler jeg fint fra eBay. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svaret er andre butikker som digital impuls ol. Dvs. støtte norske aktører som gjør det man ønsker. Ikke utenlandske butikker (med mindre man ønsker å utarme norsk økonomi).

Pris er ikke det viktigste og det er viktig å støtte de norske aktørene som er dedikert til oss entusiaster.

 

Store kjeder som Elkjøp/Lefdal, Expert, Siba osv. klarer seg uansett med hvermansens lommebok. 

Det er rimelig mange år siden jeg kunne gå til en Lefdal butikk og få inngående informasjon om en forsterker. Ønsker vi spesialisert kompetanse og salg så må man støtte det med lommeboken.

 

PS.

Man skal på ingen måte boikotte Komplett. Jeg kommer fortsatt til å handle der selv om jeg mister PUP.

Dvs. så lenge de fortsatt leverer et godt utvalg på hardwaresiden samtidig som de har en veldig god service på RMA etc.

 

 

Det er dog risikabelt av Komplett å fjerne gode tjenester som skiller dem fra konkurrentene i et stadig mer aggresivt og prispresset marked.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er nok flere i denne tråden som hadde hatt godt av en uke i nordnorge for å få jekket litt ned på leveringskravene.

 

Nei, si to uker så dere rekker å få pakken med dere :)

 

Samboeren min er oppvokst et stykke utenfor Tromsø, og ho har aldri hatt problemer med lang levering. I tillegg er det ikke mange av oss som syter, men diskuterer alternativer og fordelene Komplett hadde med Pick-Up (som også er veldig relevant til artikkelen). 

 

I tillegg er det vel kanskje verdt å understreke at man muligens stiller forventningene utifra hvor man bor. Skal jeg jekke ned forventningene mine ift. de som er sysselsatt på Svalbard i samme slengen, så kommer jeg nok alltid til å bli positivt overraska. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...