Gå til innhold

Vi "ati" egere kan puste ut, hakket bedre kjøp


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får iallefall ørten ganger så masse for penga med Radeon korta :D

Nei det gjør du ikke. Masse tilbud på FX kort for tiden. Grunnen er vel at de har solgt dårlig. Jeg fikk mitt Terratec FX5800 til 1200kr og det er det beste kjøpet jeg har gjort :thumbup::)

 

Til andre som tror jeg er så seriøst: Jeg forstår humor og ironi, men vet at det ligger masse seriøst bak "ATi er best, nVidia knuller hest" postene...

 

Jeg gidder ikke å være trangsynt fordi jeg har nVidia, jeg favoriserte jo 9800XT lenge, men har hoppet over på 5950Ultra nå... Smak og behag. nVidia kortene kan klokkes langt langt og enda lengre noe som resulterer i enda bedre ytelse.

 

Noe jeg reagerer på nå i ettertid er at HW.no postet kun resultater fra to spill når kortene var i overklokka tilstand. Jeg kan nesten banne på at FX5950 hadde tatt XT kortene på alle testene (bortsett fra verdens dårligste spill Tomb Raider AOD).

 

Greit at det brukes til "DX9" benchmark men spillet er såpass elendig at jeg synes det skal slenges under abandonware lista. Foretrekker å spille Worms 2 framfor et spill som inneholder ei dame med 90C i BH størrelse. :w00t:

Lenke til kommentar
YOU LUCKY BASTARD!! he he

 

Det var fem igjen når jeg var inne på komplett å sjekka tilbudet, tenkte i fem sek, trykte refresh så var de borte!! :cry:

Hehe så du VILLE ha nVidia !! :laugh::thumbup:

 

Vet genialt til prisen. Det var ETT kort igjen når jeg kjøpte, en her på forumet som avbestilte og tipsa meg, jeg var faaen så kjapp med å trykke KJØP knappen... :laugh:

Lenke til kommentar
YOU LUCKY BASTARD!! he he

 

Det var fem igjen når jeg var inne på komplett å sjekka tilbudet, tenkte i fem sek, trykte refresh så var de borte!! :cry:

Hehe så du VILLE ha nVidia !! :laugh::thumbup:

 

Vet genialt til prisen. Det var ETT kort igjen når jeg kjøpte, en her på forumet som avbestilte og tipsa meg, jeg var faaen så kjapp med å trykke KJØP knappen... :laugh:

det er jo ikke nvidia som har sagt at terratec (BERRE terratec) skal selle korta sine selv.

Det er Terratec som selger korta billi(på grunn av dårlig salg) ikke nvidia.

Lenke til kommentar
YOU LUCKY BASTARD!! he he

 

Det var fem igjen når jeg var inne på komplett å sjekka tilbudet, tenkte i fem sek, trykte refresh så var de borte!! :cry:

Hehe så du VILLE ha nVidia !! :laugh::thumbup:

 

Vet genialt til prisen. Det var ETT kort igjen når jeg kjøpte, en her på forumet som avbestilte og tipsa meg, jeg var faaen så kjapp med å trykke KJØP knappen... :laugh:

det er jo ikke nvidia som har sagt at terratec (BERRE terratec) skal selle korta sine selv.

Det er Terratec som selger korta billi(på grunn av dårlig salg) ikke nvidia.

Stemmer det. Jeg mente Terratec generelt sett. Jeg synes det er greit at de har hatt dårlig salg fordi da fikk jeg meg det kortet til 1200 :thumbs::laugh:

 

Neida, tror nok alle Terratec kortene ble utsolgt fortere enn jomfruheten på dagens fjortiss jenter....

Lenke til kommentar
Dette innlegget har allerede gått ut av kontroll, siden topicen starta. Utrolig dårlig topic "ATi eiere kan puste lettet ut" eller noe sånt... For noe tullball!

 

Siden alle skal være så "modne" kan jeg også det nå.

 

Større møkkacrap at ATi er bedre enn nVidia har jeg ikke hørt. Hvis du ser på hall of fame i 3Dmark03 så er disse på top 10 :

 

1. 9131 FUGGER Xtremesystems 3DTeam

 

2. 9112 Kamu www.kamu2.net

 

1 - Radeon9800XT

2 - nVidia FX5900Ultra (ikke 5950 nei)

 

Tredje plass er også et 5900Ultra kort, fjerde er et XT.

Ja hva skal vi med skjermkort omtaler og tester av virkelige spill når vi har 3DMark03 hall of fame :roll:

 

Siden dere har fått 9800Pro av mamma og har starta uendelig mange topics for å skryte av korta, har alle blitt trukket sannheten foran øyene.

Snakk om å kaste stein i glasshus.

 

nVidia korta er langt mere klokkevennlige som resulterer bedre ytelse i spill.

Fra det jeg har sett er f.eks R9800Pro mer overklokkingsvennlig enn FX5900Ultra. FX kortet kan klokkes til rundt 500Mhz med standard kjøling som er kun ~10% mer enn stock speed, mens med R9800Pro er det ikke uvanlig at kortet kan klokkes 15-20% over stock speed.

 

ALLE vet at Tomb Raider favoriserer ATi kortet.

Du er klar over at TR:AoD er et Nvidia sponset spill?

 

1. Jeg mente at hardware.no favoriserer ATi Radeon 9800XT, les på konklusjon siden, sier det jo selv.

Så hva mener du dem skulle konkludere med? At på tross av at Radeon 9800XT har bedre bildekvalitet, kommer best ut i de fleste testene og man får med fullversjonen av Half-Life2 så burde dem ha anbefalt FX5950?

 

2. Den ville jeg venta med til STALKER, Doom3 og HL2 kom ut.

Har du ennå ikke fått med deg at Doom3 ikke er et DX9 spill? Hvis du ennå ikke godtar at Nvidia har problemer med DX9 så er du enten uviten eller blind av fanatisme.

Lenke til kommentar

hvor har du det i fra at doom 3 ikke er direct x9 spill.

forklar det litt bedre MistaPi..!

tror du tar helt feil der..

hvor mange dx 9 spill er testa(som er kommet ut)

ikke mange spør du meg,tom raider og kansje 1-2 flere.

vi kan vel ikke slå fast endelig resulttat med en alfa beta-versjon av

hl 2 eller doom 3..

og bildekvaliteten vet alle er ca samme på ge-force og ati

men unntak i aa og af(som ikke alle bruker)

 

kan du legge bevis får dine påstander.. :thumbup:

Lenke til kommentar
hvor har du det i fra at doom 3 ikke er direct x9 spill.

forklar det litt bedre MistaPi..!

tror du tar helt feil der..

Doom3 bruker OpenGL.

 

Dette er de forskjellige codepath'ene i Doom3(fra John Carmack .plan file)

 

ARB (minimum extensions, no specular highlights, no vertex programs), NV10 (full featured, five rendering passes, no vertex programs) R200 (full featured, almost always single pass interaction rendering), NV20 (full featured, two or three rendering passes), NV30 ( full featured, single pass), ARB2 (floating point fragment shaders, minor quality improvements, always single pass).

ARB er OpenGL extensions og som du ser er Doom3 full featured allerede med NV10 (GeForce256). Funksjons nivået tilsvarer hovedsaklig DX7 - Multi-texturing, stencil volumes, cube mapping og dot3 bump mapping.

R(v)3x0 kjører ARB2 for dem som lurte.

 

hvor mange dx 9 spill er testa(som er kommet ut)

ikke mange spør du meg,tom raider og kansje 1-2 flere.

vi kan vel ikke slå fast endelig resulttat med en alfa beta-versjon av

hl 2 eller doom 3..

Hverken de siste Doom3 testene som er ute og den versjonen som Gabe vise fram på ATI shader day er alpha versjoner. Men nei, det er ikke mange DX9 spill ute, men de spillene som er ute i tillegg med syntetiske benchmark og kommentarer fra diverse spill utviklere og Nvidia selv så er det ikke lenger mye tvil om at nvidia har problemer med DX9.

 

Hi John,

 

No doubt you heard about GeForce FX fiasco in Half-Life 2. In your opinion, are these results representative for future DX9 games (including Doom III) or is it just a special case of HL2 code preferring ATI features, as NVIDIA suggests?

-Bonusweb

 

Unfortunately, it will probably be representative of most DX9 games. Doom has a custom back end that uses the lower precisions on the GF-FX, but when you run it with standard fragment programs just like ATI, it is a lot slower. The precision doesn't really matter to Doom, but that won't be a reasonable option in future games designed around DX9 level hardware as a minimum spec.

-John Carmack

 

GD: We've started some initial DX9 Shader tests, and have seen, so far that NVIDIA NV3x hardware has a hard time.. Will it'll be similar w/ the HL2 Benchmark?

 

"Yep."

-Gabe Newell

 

Mr. Kirk showed a slide illustrating that with the GeForce FX architecture, its DX9 components have roughly half the processing power as its DX8 components (16Gflps as opposed to 32Gflops, respectively).

Mr. Kirk er da NVIDIA's Chief Scientist, David Kirk

 

og bildekvaliteten vet alle er ca samme på ge-force og ati

men unntak i aa og af(som ikke alle bruker)

Jeg siktet til AA kvaliteten og AA/AF er forsåvidt et argument mange bruker til å legge såpass mye penger i et skjermkort.

Lenke til kommentar

Den morsomste

 

QUOTE 

Siden dere har fått 9800Pro av mamma og har starta uendelig mange topics for å skryte av korta, har alle blitt trukket sannheten foran øyene.

 

Snakk om å kaste stein i glasshus.

:lol:

 

Det var ironi da ! Synd du enda tar dette så seriøst, ALT jeg prøver å vise er at nVidia er på likt nivå med ATi. Jeg er FULLT klar over TRAOD "plays best on nVidia" og ja angående DX9 er jeg også fullt klar over. Poenget mitt er, det FINNES INGEN Direct X9 spill ute enda som kan bevise det. Og når de kommer så er jeg sikker på at nVidia kommer til å fikse alt av drivere så det skal suse som det skal.

 

ATi derimot kommer vel til catalyst 4.9 før de får en ordentlig fix til OpenGL. Og når den er på plass så virker sikkert ikke 10 andre spill..

 

EDIT : Se den tråden hvor en med 9800Pro klager på driverene. Og de 30 andre trådene hvor folk stresser ;)

 

Slapp av man, ikke ta alt så seriøst, går ann å ha en diskusjon uten å grave fram JFK altså...

Lenke til kommentar
Det var ironi da ! Synd du enda tar dette så seriøst, ALT jeg prøver å vise er at nVidia er på likt nivå med ATi.

På enkelte områder, som jeg mener er ganske viktige, så er dem ikke det.

 

Jeg er FULLT klar over TRAOD "plays best on nVidia" og ja angående DX9 er jeg også fullt klar over. Poenget mitt er, det FINNES INGEN Direct X9 spill ute enda som kan bevise det.

Tomb Raider Angel of Darkness er ute og den beviser det ganske bra.

 

Og når de kommer så er jeg sikker på at nVidia kommer til å fikse alt av drivere så det skal suse som det skal.

Akkurat som dem fikset ytelsen i TR:AoD? Vel, det har bedret seg, men med DOF ligger ytelsen fremdeles langt bak Radeon.

 

ATi derimot kommer vel til catalyst 4.9 før de får en ordentlig fix til OpenGL. Og når den er på plass så virker sikkert ikke 10 andre spill..

Alle de OpenGL spillene jeg har fungerer utmerket. Call of Duty har en del bedre ytelse på Radeon kort.

 

Se den tråden hvor en med 9800Pro klager på driverene. Og de 30 andre trådene hvor folk stresser.

Den NFS:U saken? Kom det ikke fram der at problemet eksisterte også på Nvidia kort. Hvilkne andre 30 tråder? Jeg er klar over det finnes problemer, men ikke alle er driver relaterte og hvis du ser på "hvilket skjermkort har du" voten så er det lganske mange her med ATi kort. Se igjennom forumer hos diverse nvidia fan sites så vil du fort se at det ikke er bare fryd der heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...