Gå til innhold

Vi "ati" egere kan puste ut, hakket bedre kjøp


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ikke noe fan av en produsent selv om den er best. Men tviholdet heller ikke på produkter som gir dårlig valuta for pengene. Husker da ATI var gode med sine Express kort, men så var det stille i MANGE år.. da var det nvidia/matrox/3dfx som herjet vilt (samt Tseng 6000 brikka). En produsent har altid litt overtaket. ATI fikk skikkelig fotfeste med sitt Radeon 8500kort. Mens nVidia har bommet totalt med sine FX kort. Dårlig 2d og bildekvalitet har de altid hatt, iforhold til ATI/Matrox.

Jeg er heller en slik fyr som følger med, og kjøper det som passer meg best, og i det siste har ATI vært en klart valg. Iallefall etter at de fikk orden på driverene sine, husker for 1,5år siden. Da slet dem "litt" med det.

Men akuratt nå gir ATI enorm valuta ifra 600kr (radeon 8500/9100) og opp til kremkortene til 5000kr. AIW er også et godt og gammelt tilskudd ifra ATI som sparker i ballene til nVidia så det klirrer. Men tror nVidia snart finner ut at de på prise produktene hardere for å senke flaggskipene ifra Canada.

Lenke til kommentar
ati 9600 er jo outsideren som gjordet det sinnsykt bra da :thumbup:

Helt enig - det var egentlig det jeg merket meg med også. Radeon 9600 seiler opp som det aller beste budsjett-alternativet. Ellers irriterer det meg (og sikkert mange andre) at ATI ikke har klart å levere den vifta før nå :angry: - synes hele 9800 serien burde hatt en sånn.

Lenke til kommentar

Er dritlei av å krangle med folk her på forumet fordi jeg støtter nVidia, men kanskje folk klarer en seriøst tone nå..

 

FX5950 er et bedre kjøp en 9800XT. Jeg fant et 5950Ultra kort til 3752kr. Prisen er UTROLIG bra til et slikt kort. Ytelsesforskjellen mellom FX og XT er ubetydelig liten så for min del (burde være det for andre også) avhenger det av hva man liker og prisen. Billigste ATI XT kort jeg har sett er 4500kr.

 

Som jeg har skrevet i 10 innlegg nå kanskje, så har meg og en kompis benchmarka hans 9700Pro mot mitt Terratec Mystify FX5800 som jeg fikk for 1200kr.

 

Jeg vant i nesten alle tester, eller, alle tester med begge klokket maks. Testa i samme maskin med Catalyst 3.9 og Forceware 52.16.

 

Jeg tror grunnen til at nVidia har fått så mye pepper her på forumet er fordi alle valgte ATi når 9700Pro kom. Grunnen var prisen. Og dårlige FX drivere på den tiden.

Lenke til kommentar
er trist å ha en klar leder i markedet...

Det burde du sagt til nVidia for en del år sida.... :p

"Slipp til andre produsenter, slik at vi får real konkurranse"....

 

Er jo ikkje før dei 2 siste åra at ATI faktisk har hatt en større andel av GFX markedet. (iallefall high end:P)

Da jeg har vært ivrig nvidia eier (note: gf1, gf2 og gf4 ti4200 :)) så har jeg vel aldri brydd meg. Men det er først nå som prisene er SKYYYHØYE at jeg tenker over det :cry:

 

Håper man får pressa ned prisene, for jeg ser ikke for meg et grafikk kort kjøp til over 2000,-, det blir jo bare feil... :thumbdown: (for meg iallefall)

 

Edit: for å vise at jeg ikke er ensidig vil jeg forøvrig ha et 9800 kort - men ikke til mer enn 2000kr... får vel bare vente da... :sleep:

Endret av SineTwo
Lenke til kommentar

Dere er noe idioter, dere FX eiere, prøv å klokke 2D til 400 til 450, da viser den mye krefter enn hva den skulle vært.

ATidiot!!!!!!!!!!!!!!

Har prøvd fx5900 til 2D på 400, 3D på 520mhz, minne på 985 mhz, den slår ati ikke noe problemer, 5000p mer I AQUAMARK 2003 enn ati på 400/351mhz!!!!!!!!!!, SKAL BEVISE DERE INNEN UKEN!!! :devil::devil::devil:

:xmas: : DERE FÅR IKKE GAVER!

Endret av Qwseyvnd
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at alle FX kortene sender ut hjerne bølger til eieren av pcen de står i, der de ikke bare lammer hjernen til å reklamere for et dyrere kort som yter det samme (litt dårligere, i tester til det som de fleste bruker grafikk kort till nemlig hardcore spilling) men også påvirker nærve systemet slik at de blir fly forbannet bare de hører ati.

 

mulig det er bare rykter

Kan du sjerpe deg unge?

du lager slike innlegg bare for å provosere...slike som deg burde på advarsler og senere stenges ute visst det ikke hjelper...

 

Hvorfor driver folk og lager slike poster?

Lenke til kommentar

Jada, er ikke i tvil om at mitt Ati 9800 Pro er et godt kort, bruker det til Flightsim 2002/2004, det er bare fantastisk.

MEN; jeg skal sette på Zalman Heatpipe m/vifte. Er det noen som kan gi meg et godt tips om hvordan orginalvifta fjernes?

...Så jeg ikke ødelegger noe, mener jeg. Åja, garantien er jeg klar over.

:wow:

Lenke til kommentar
Dere FX5x00 eiere, prøv å overklokke "2D til 400-450 mhz, da ser dere hvor virkelig krefter en fx egentlig gir! slutt å si ati er best.

Jeg er skufet min r9800pro yter mye dårligere enn fx5900, men bildekvalitet er ikke noe å si, bare fsaa.

mener du at ditt ati 9800 pro yter mindre enn fx 5900 non ultra !

trodde det var ati 9800 pro som var best på flight sim(2004) og andre spill. :thumbup:

 

tror du overdriver litt her,men enig at ati har bedre aa enn fx-kortene

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
I all verden Pusher Usher (hvilket "voksent" nick haddet du igjen), er du den stolte eier av Nvidia eller har du bare mensen?

Nei,har faktisk ett Sapphire R9500,

og for det andre så er det på grensen til flaming når du nå begynner og disse nicket...skjerp deg...jeg blir sint når det blir lagt ut slike provoserende innlegg,som bare skaper krangel.

 

Og at du da begynner og flame personer gjør ikke ting bedre.

nicket er da urelevant

Lenke til kommentar

Så helt likt ut på de testene ja.

Er det noen andre enn meg som har lest siste "Alt om Data" ? (november)

Der står det en god del om nVidia sin markedsførings politikk. Jeg som "alltid" har hatt nVidia (frem til 9700pro) ble skufffet.

 

At nVidia fusker/fusket for å få høyere score i 3dmark 03 er sikkert godt kjent, men ville bare nevne det...

Endret av picachu
Lenke til kommentar
I all verden Pusher Usher (hvilket "voksent" nick haddet du igjen), er du den stolte eier av Nvidia eller har du bare mensen?

Nei,har faktisk ett Sapphire R9500,

og for det andre så er det på grensen til flaming når du nå begynner og disse nicket...skjerp deg...jeg blir sint når det blir lagt ut slike provoserende innlegg,som bare skaper krangel.

 

Og at du da begynner og flame personer gjør ikke ting bedre.

nicket er da urelevant

... og du snakker om å provosere ???

 

Tilbake til topic... Hvorfor mååååååååå noen lage slike tråder? De blir jo startet KUN med tanke på å få igang en diskusjon om ATI og NVIDIA - og ALLE vet jo at man aldri blir enige...

 

Dessuten ble tilsvarende tråd startet av Hardware.no - men da med noe mindre eggende tittel.

 

Og forresten: Hvorfor skal jeg som ATI-eier puste lettet ut etter den testen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...