Gå til innhold

Vi "ati" egere kan puste ut, hakket bedre kjøp


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbake til topic... Hvorfor mååååååååå noen lage slike tråder? De blir jo startet KUN med tanke på å få igang en diskusjon om ATI og NVIDIA - og ALLE vet jo at man aldri blir enige...

 

Det er fordi man liker å krangle og være usakelig. Det er naturligvis best med maksimal polarisering for å få dette til, og dermed er de scenarioer hvor det kun finnes to alternativer ideelle for slike ordskifter. Jeg nevner ATI/nVidia, PC/Mac og AMD/Intel.

 

Så kan man kalle alle 'de andre' for duster og slå seg på brystet med sin egen bedrevitenhet!

 

HERLIG :no:

 

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar

Om noen haddet tatt seg det bryet å lese hva som faktisk står skrevet under overskriften - Vi "ati" egere kan puste ut, hakket bedre kjøp - Så er det mye mulig at dere oppfatter at det ikke er helt seriøst.

 

UTROLIG seriøse mange av dere er !! (personelig gir jeg f.... i hvilket kort som er det beste, bare det fungerer fett for meg)

Lenke til kommentar

Det som er så dumt er at nVidia priser seg så høyt. hadde FX 5950 Ultra ligget runt ATI Radeon 9800 PRO i pris så hadde det jo vært brennaktuelt!

 

Merkelig at nVidia aldri får opp øynene for det, det blir jo bare dumt å prise et (med fare for å dra på meg alle nVidia fanboys) dårligere kort mye høyere enn de reelle konkurrentene de har!

 

Og, som sagt før, så synes jeg det er kult at FX 5950 Ultra hang på Radeon 9800 så bra! :) Det skulle bare kostet ca 1500kr mindre...

Lenke til kommentar

Tilbake til topic... Hvorfor mååååååååå noen lage slike tråder? De blir jo startet KUN med tanke på å få igang en diskusjon om ATI og NVIDIA - og ALLE vet jo at man aldri blir enige...

 

Det er fordi man liker å krangle og være usakelig. Det er naturligvis best med maksimal polarisering for å få dette til, og dermed er de scenarioer hvor det kun finnes to alternativer ideelle for slike ordskifter. Jeg nevner ATI/nVidia, PC/Mac og AMD/Intel.

 

Så kan man kalle alle 'de andre' for duster og slå seg på brystet med sin egen bedrevitenhet!

 

HERLIG :no:

 

timtowtdi

Jeg liker ikke å krangle... Skal vi vedde, eller!!??!!! :D

 

Det var moro i begynnelsen å småkrangle litt, men det kommer jo aldri noe vettugt ut av det uansett...

 

Og forresten - ATI og AMD ruler big time, azzzz.... :thumbs::thumbs::thumbs:

 

 

(Bare måtte)

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke å krangle... Skal vi vedde, eller!!??!!! :D

 

Det var moro i begynnelsen å småkrangle litt, men det kommer jo aldri noe vettugt ut av det uansett...

 

Og forresten - ATI og AMD ruler big time, azzzz.... :thumbs::thumbs::thumbs:

 

(Bare måtte)

Ikke fillern, PC/ATI/AMD suger bigtime. Mac, Intel og nVidia ruler azz, jeg kjører så høy oppløsning på så høy FPS at jeg nitrogenkjøler øya mine for at dem skal henge med i svingene her. :cool:

 

Noen som blir med å starte en tråd om HP/TI snart? IP/IPX? Tokenring/Ethernet? Full/halv/halvfull? Jeg er uenig i alt og kun enig med meg selv!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Pointet er at det ikke går ann å starte en sakelig diskusjon på hw.no forumet med sysnpunkter.

 

Det kommer alltid fjortisser og skal ødlegge med flaming av produkter/personer.

 

Selv synes jeg slike tråder bør kunne bli opprettet uten at de blir totalt fucka - det er brukerene som må ta vare på at tråden ikke sporer av, ikke topic starteren som må tenkte at; "wow, her kan det være idioter som har lyst til å ødlegge tråden min, jeg bør vel kanskje la vær å starte den da...".

 

Vær litt objektive.

Lenke til kommentar

Dette innlegget har allerede gått ut av kontroll, siden topicen starta. Utrolig dårlig topic "ATi eiere kan puste lettet ut" eller noe sånt... For noe tullball!

 

Siden alle skal være så "modne" kan jeg også det nå.

 

Større møkkacrap at ATi er bedre enn nVidia har jeg ikke hørt. Hvis du ser på hall of fame i 3Dmark03 så er disse på top 10 :

 

1. 9131 FUGGER Xtremesystems 3DTeam

 

2. 9112 Kamu www.kamu2.net

 

1 - Radeon9800XT

2 - nVidia FX5900Ultra (ikke 5950 nei)

 

Tredje plass er også et 5900Ultra kort, fjerde er et XT.

 

Siden dere har fått 9800Pro av mamma og har starta uendelig mange topics for å skryte av korta, har alle blitt trukket sannheten foran øyene. nVidia korta er langt mere klokkevennlige som resulterer bedre ytelse i spill. Har ikke enda lest en ordentlig review av 9800XT mot 5950Ultra med vannkjøling.

 

Slutt å være så forbanna sytete og selvfornøyde, fordi alt dere kommer til å møte her på forumet med den holdningen er motstand.Selvfølgelig får dere støtte av folk med samme kort, men dere skal ffen meg få motstand også. I saklig form såklart.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

En ting jeg STERKT reagerte på... Hvorfor testa hw.no bare UT2003 og Tomb Raider i overklokka modus?? ALLE vet at Tomb Raider favoriserer ATi kortet. Skulle fått med alle spilla + 3Dmark. Vet at Hw.no favoriserer ATi så jeg forstår at dere ikke tok med de testene...

 

Trodde journalister skulle være objektive og kritiske jeg.. Der ser dere hvor mye jeg lærte på media & kommunikajson... :lol:

Lenke til kommentar
En ting jeg STERKT reagerte på... Hvorfor testa hw.no bare UT2003 og Tomb Raider i overklokka modus?? ALLE vet at Tomb Raider favoriserer ATi kortet. Skulle fått med alle spilla + 3Dmark. Vet at Hw.no favoriserer ATi så jeg forstår at dere ikke tok med de testene...

 

Trodde journalister skulle være objektive og kritiske jeg.. Der ser dere hvor mye jeg lærte på media & kommunikajson... :lol:

Hæ? du var kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen da du gikk på media og kommunikasjon.

1. hw.no har aldri favoritisert noen som helst gfx produsent.

2.ATI har fortsatt bedre dx9 implentering, derfor scorer ATI en god del bedre på tomb raider.

3. Ingen i hw.no er journalister så vidt jeg har fått med meg, men gjør alikevel en genial jobb.

 

btw: hvis du begynner å flame meg etter dette innlegget så orker jeg ikke å kaste bort tiden mer på å motbevise ting for deg. Det blir for dumt!

Endret av Citizenx
Lenke til kommentar

Har ingen hensikt med å flame noen som helst. Det er jo jeg som beskytter nVidia som sitter frivillig på grillen.

 

1. Jeg mente at hardware.no favoriserer ATi Radeon 9800XT, les på konklusjon siden, sier det jo selv.

 

2. Den ville jeg venta med til STALKER, Doom3 og HL2 kom ut.

 

3. Skribent er forsåvidt det samme som journalist.

 

Bra svar ?

Lenke til kommentar

Hva med å teste en Gainward versjon av Nvidia kortet ?

Så vidt jeg vet er Sapphire et av de kortprodusentene som leder på ytelsen til Ati sine grafikk brikker... MSI er vell ikke akuratt det kortet som leder på ytelsen til Nvidia sine kort ? Men derimot Gainward er vell en av de ledende kortprodusentene av Nvidia sine brikker når det gjelder ytelse... Selvom disse er noe dyrere...

Lenke til kommentar
Ser at noen syns dette har tatt litt av.....

..om noen kunne svare på hvordan man fjerner default vifte på ATI 9800 PRO kort heller da kanskje?

Kompisen min brukte skalpell til å fjerne den fra sitt 9800pro.. Sto dønn solidt fast som om det var termisk lim/kjøling på.. Bare vær forsiktig så du ikke røsker av noe som ikke skal av..

Lenke til kommentar

Hele posten er satt opp med glimt i øyet :xmas: , at vexx med div ikke tåler et forsøk på humor (sikter da til de to neste postene jeg skrev) er noe jeg lar ligge med stor ro.

 

Ellers må jeg opplyse andre spillenedet guru huer med sans for harde pakker at det faktisk bare er et plast kort med masse metall på, derfor er det overhodet ikke noe grunn til å starte å grine fordi om noen mener at kortet ditt er dumt (ha i bakhodet at enkelte ganger finnes det noe som heter spøker også)

 

Hilsen Zoro Mc Pølse

Lenke til kommentar

VeXx når du går ut slik får du sikker tilbakemelding også..

 

alle vet jo at fx-kortene og ati har nesten samme ytelse i direct x8 spill..

men er jo direct x9 som gjeller nå...

er jo ikke bare tom raider og hl 2 som er tester på kortene

fins jo flere direct x9spill ute(hvis du ikke har fått deg med deg)

 

holder en knapp på ati i direct x 9 spill til det motsatte er bevist. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...