Gå til innhold

Vi "ati" egere kan puste ut, hakket bedre kjøp


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh, det er klart at ati er best på gfx markedet nå. Nvidia har for mange flopps...

 

Selv er jeg en nvidia eier, men er ingen trangsynt idiot som sier at "NVIDIA ER BEST!!!#=")!?)!"?#" bare fordi jeg selv har det - håper bare at nvidia tar igjen ati så det blir litt konkurranse... er trist å ha en klar leder i markedet...

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at alle FX kortene sender ut hjerne bølger til eieren av pcen de står i, der de ikke bare lammer hjernen til å reklamere for et dyrere kort som yter det samme (litt dårligere, i tester til det som de fleste bruker grafikk kort till nemlig hardcore spilling) men også påvirker nærve systemet slik at de blir fly forbannet bare de hører ati.

 

mulig det er bare rykter

Lenke til kommentar

Vil nå ikke si at forskjellen var så store på de to kortene, så skal du ha ett nytt mercedes kort kan du velge en av dem.

Mangen nevner det spillet, eehh, det er ikke mitt argumet for å kjøpe ati kortet.

Hadde de fjernet alle unødvendige cd'en så kunne vi kanskje fått de mercedes kortene en del billigere.

Det som er nødvendig er driver cd og kanskje noen kabler. Er nå min mening.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at alle FX kortene sender ut hjerne bølger til eieren av pcen de står i, der de ikke bare lammer hjernen til å reklamere for et dyrere kort som yter det samme (litt dårligere, i tester til det som de fleste bruker grafikk kort till nemlig hardcore spilling) men også påvirker nærve systemet slik at de blir fly forbannet bare de hører ati.

 

mulig det er bare rykter

Knallbra innlegg! :thumbs:

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at alle FX kortene sender ut hjerne bølger til eieren av pcen de står i, der de ikke bare lammer hjernen til å reklamere for et dyrere kort som yter det samme (litt dårligere, i tester til det som de fleste bruker grafikk kort till nemlig hardcore spilling) men også påvirker nærve systemet slik at de blir fly forbannet bare de hører ati.

 

mulig det er bare rykter

Dette gjelder vel også ganske mange ATI eiere.

Selv så står jeg åpen for alle valgmuligheter, og går etter det jeg syns gir mest valuta for pengene i det jeg kjøper produktet.

Akkurat nå har jeg et nvidia kort i maskinen, men har tidligere hatt både 3dfx og ATI. Har vært fornøyd med dem alle og det er vel grunnen til at jeg ikke bryr meg om hvilken produsent kortet kommer fra sålenge jeg får det jeg betaler for.

 

Edit: oppdaget skriveleif i ettertid, men krise avverget. :thumbup:

Endret av Citizenx
Lenke til kommentar

Fint at det er så gjevnt, da kan man forsåvidt ikke gjøre et dårlig kjøp. OG det er bra for konkurranse om pris, noe som igjen gjør at vi som forbrukere kan glede oss over lavere priser (etterhvert).

Blir spennende å se hva neste generasjon gfx kort bringer =)

 

Er forresten 100% nøytral i denne ati vs nvidia sammenheng.

Lenke til kommentar

Vel, eg er Ati fan for øyeblikket fordi eg har eit Ati kort som eg er veldig fornøgd med i maskina mi, men eg har hatt GF 2mx400 i mange år som eg også var fornøgd medø. Det var bra at HW endelig tok ein skikkelig test av desse kortene. Men sjå på konklusjonene og resultatene da. Det er så nær dødt løp som det kjem. Beviser berre at Nvidia og Ati lager gode kort begge to og det er opp til kvar enkelt kva merke dei foretrekker. Ein del kjem til å kjøpe Ati pga HL2 bundle, mens andre satser Nvidia for brukervennlighet og bundle kanskje.

 

Håper dette lar Ati vs Nvidia trådene ta ein lang ferie. Ati vant med 1mm og det kunne like gjerne gått begger veier. Det at de er så like synest eg er positivt, det held kvaliteten og ytelsen oppe og forhåpentligvis prisene litt lågare. :thumbs:

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Dere FX5x00 eiere, prøv å overklokke "2D til 400-450 mhz, da ser dere hvor virkelig krefter en fx egentlig gir! slutt å si ati er best.

Jeg er skufet min r9800pro yter mye dårligere enn fx5900, men bildekvalitet er ikke noe å si, bare fsaa.

Hvorfor skulle noen ville klokke opp 2D-hastigheten... er vel helst 3D(-spill) som krever fart... :roll:

Lenke til kommentar
Vil nå ikke si at forskjellen var så store på de to kortene, så skal du ha ett nytt mercedes kort kan du velge en av dem.

Mangen nevner det spillet, eehh, det er ikke mitt argumet for å kjøpe ati kortet.

Hadde de fjernet alle unødvendige cd'en så kunne vi kanskje fått de mercedes kortene en del billigere.

Det som er nødvendig er driver cd og kanskje noen kabler. Er nå min mening.

Helt enig! Hvorfor kan man ikke få Bulk-kort lenger? Altså bare kort og drivere. Ofte så lasser produsentene opp med masse kjipe spill som øker prisen mye mer enn nødvendig.

 

Når det kommer til testen som Hardware.no så syns jeg folk bør få opp øynene. Greit 9800XT er hakket vassere enn FX5950, men forskjellene er mye mindre enn det folk skal ha det til. Jeg ble ihvertfall positivt overrasket til nVidias favør.

 

Tilslutt legger jeg til at jeg for tiden har Geforce4 ti4200 som jeg er strålende fornøyd med. Det blir spennende å se om 9800 kortet som venter på meg på postkontoret lever opp til forventningene mine.

Endret av gixer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...