Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter som bare slutter å svare


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har også opplevd henter som vil ha alt for mye kontakt også, da blir jeg selv som gutt litt avvisende - synes det blir litt intenst. Vet ikke hva som er værst jeg - for mye eller for lite? Det jeg har konkludert med er at det er en voldsom ubalanse i kommunikasjonen når den ene backer ut, så hvis du føler de ikke "tar kontakt", så må du gå videre. Verden er full av damer, det gjelder å vise din beste side og treffe en du går godt sammen med. Det kan ta sin tid, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

ja ja sikkert, jeg vil bare snakke med noen jeg finner interessant og ta en date, thats all.

men blir offer for disse sosiale medier, og ignorert uten grunn.

Øøøøh, det er derfor du ikke får en date. De finner ut at de ikke er interessert i deg og gidder ikke bruke de 0.2 kaloriene det koster å skrive det til deg.

 

Hvorfor er du så spesiell? Hvorfor skal de gidde å bruke tid på deg hvis de ikke er interessert?

 

det er jo umulig å finne ut at de ikke interssert i noen uten å bli kjent!?! det sier jo seg selv...

hadde jeg møtt de hadde det garantert gått anderledes.

Mener du 'hun' òg da skal ta seg tid til å møte de 20 andre halv-interessante guttene i køen, bare i tilfelle..?

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg oppfatter det slik at folk ikke mener det er så gale at jenter slutter å svare? Selvfølgelig har du ingen rett på noe som helst, men skal man virkelig behandle sine medmennesker etter hvilke retter de har? På Tinder kan man ikke akkurat regne med noe svar, men etter en date eller to, hvor jenta er lunken og den manglende interessen ikke gjenkjennes av en mindre sosialt kalibrert person, syns jeg likevel at man kan gi en enkel beskjed.

 

For min del så mister jeg all respekt for noen som ikke svarer, og det er jo da på et vis befriende at jenta viser sin "sanne natur" før heller enn senere. Slipper å kaste bort tiden på noen som er avvikende og lite real, liksom. Svir mer når ei bra jente melder at hun ikke er interessert, men det respekteres og jeg blir ikke sittende igjen med nag mot henne.

 

Samme greia gjelder egentlig for kompiser som ikke svarer jenter de har holdt på med. Kjenner jeg mister mye respekt for dem. Har vel et stort behov for "closure" selv da, og ikke masse løse tråder i alle retninger.



Anonymous poster hash: 8c90f...487
Lenke til kommentar

 

Ingen skylder deg noe som helst, du har overhodet intet krav på andre menneskers tid. Ta dette inn over deg, så blir livet ditt langt mindre frustrerende.

 

Hvis noen ignorerer deg, vel, så ignorér tilbake da. Gå videre med livet ditt og bruk heller tiden på de menneskene som frivillig gir deg av sin tid.

 

har vi virkelig blitt så kalde og lite med mennesklige?

 

Ja. De driter i deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom man er i en dialog og den plutselig avsluttes, og man ikke vet noe mer enn det,

kan man heller ikke konkludere med noe som helst.

 

Personen kan i verste fall ha dødd, eller blitt innlagt, blitt syk osv.

 

Man må få alle fakta på bordet før man kan konkludere - sånn er det bare.

 

Har du alle fakta? Sannsynligvis ikke. Derfor ingen grunn til sterk følelsesmessig reaksjon.

 

Avvent reaksjon inntil du vet hva som faktisk skjedde. Får du aldri vite det, så ikke reager.

Man får ikke alltid fisk når man kaster ut sluken, av mange årsaker.

 

De som lykkes henger seg ikke opp i en enkelt hendelse, men fortsetter å prøve,

og det klarer de fordi de ikke fortolker hendelsen som negativ, spesielt når de ikke

har grunnlag for det.

 

Vi har alle en tendens til å fortolke ting i visse retninger, ut fra visse forutsetninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Ingen skylder deg noe som helst, du har overhodet intet krav på andre menneskers tid. Ta dette inn over deg, så blir livet ditt langt mindre frustrerende.

 

Hvis noen ignorerer deg, vel, så ignorér tilbake da. Gå videre med livet ditt og bruk heller tiden på de menneskene som frivillig gir deg av sin tid.

 

har vi virkelig blitt så kalde og lite med mennesklige?

 

Ja. De driter i deg.

 

 

Om "jenter", "damer" eller "vi" har blitt følelsesmessig kalde - generelt - er et rimelig tungt spørsmål.

 

Hvem er kvalifisert til å konkludere generelt om en stor seksjon av befolkningen? Hvem har erfaring med alle i  den gruppen? Selvsagt er det ingen som har det.

 

Jo sterkere du ønsker å konkludere, jo mer informasjon og erfaring må du ha, og jo mer generell konklusjonen er, jo større sjanse for at den er feilaktig. "Alle generaliseringer er løgner" ble sagt av NLP-grunnleggerne, og jeg tror de ikke er langt fra sannheten i mange sammenhenger.

 

Det gir autoritet å konkludere, det oser av klokskap og innsikt, og er derfor veldig fristende.

 

Likevel - ettersom vi lever livet, lærer vi at ting ikke er sort/hvitt, men at gråtonene og det som er i mellom, er der livet faktisk skjer, og ikke på ytterpunktene.

 

Joda, vi skal kjenne til hva som er sort og hva som er hvitt, dvs. ytterpunktene, og vi bruker dem for å vurdere ting, men vær på vakt mot alt for rask konkludering, for ofte maler man seg selv inn i et hjørne - dvs. man definerer da verden, og ens egen definisjon påvirker hvordan man samhandler med andre.

 

Om man konkluderer med at "de driter i deg" så er det en veldig skadelig konklusjon for ens selvbilde - det burde være opplagt.

 

Tjener man på å trykke seg selv ned? Svaret er opplagt.

 

Derfor, tenk konstruktivt, vurder fakta, ikke generaliser, vent med de store konklusjonene, og forsøk å se muligheter istedet for hindringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er ikke snakk om enkelttilfelle, sikkert 100 ganger eller fler gjennom årene, det er en rød tråd hvordan norske jenter oppfører seg på online dating, noe som ikke er bra i det heletatt. 

Lenke til kommentar

det er ikke snakk om enkelttilfelle, sikkert 100 ganger eller fler gjennom årene, det er en rød tråd hvordan norske jenter oppfører seg på online dating, noe som ikke er bra i det heletatt. 

 

Anbefaler deg å bli kjent med en jente og spørre om å få se litt hva slags meldinger de får av norske menn på online dating. Hvis du tror at det å kutte kontakten uten å si noe er så ekstremt uhøflig vil du få deg en stor overraskelse når du leser typiske datingmeldinger fra menn. Det er ikke spesielt vanskelig å forstå hvorfor de kutter kontakten på den måten. 

 

Uansett er det vel ikke noen vits i å bry seg om folk du knapt nok har sagt hei til en gang.

Endret av Reg2000
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå husker jeg en hendelse for 3 år siden. På den tiden prøvde jeg online dating. Det som skjedde var at jeg ble spammet med kjipe/frekke meldinger og rett og slett ble så skuffet at jeg bestemte meg for å ikke åpne appen igjen.

Derfor, hvis noen ikke svarer, please, ikke bli såret. It's not you - it's something else. ;) 

(Or, it is you, but then it was never meant to be.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Nå husker jeg en hendelse for 3 år siden. På den tiden prøvde jeg online dating. Det som skjedde var at jeg ble spammet med kjipe/frekke meldinger og rett og slett ble så skuffet at jeg bestemte meg for å ikke åpne appen igjen.

 

Derfor, hvis noen ikke svarer, please, ikke bli såret. It's not you - it's something else. ;) 

 

(Or, it is you, but then it was never meant to be.)

 

 

jeg bare synes det er så ofte uten noen opplagt grunn, skulle tro man var der for å finne noen og da må man jo møtes.

uansett så hadde det vært hyggelig med ett nei eller noe enn ignorering.

 

ser heller ikke ut som jeg er alene om dette men tanke på hvor mange som har sett på denne tråden.

 

jenter! grow some balls og dra på date hvis det er ett snev av interesse.

eller si noe i stede for å bare slutte med å svare ut av det blå, gutter skjønner ikke bæret av sånt.

Lenke til kommentar

Garanterer at dette ikke er en jentegreie. Har hatt samtaler med mange på tinder og happn som har dabbet ut i ingenting for min del, og jeg har sluttet å svare. Eller så har jeg ikke svart fordi livet har vært travelt, fordi jeg heller har snakket med noen som var mer interessante, eller at jeg bare ikke gidder å fortsette.

 

Litt småprat på en app får meg ikke til å føle at jeg skylder noen noe som helst.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har opptil flere ganger opplevd at jenter bare slutter å svare, ignorerer uten noe som helst grunn, heller ingen forklaring.

jeg begynner å bli ekstremt lei av hvor følelsesløse og frekke jenter i norge begynner å bli, jeg har veldig avsmak for å ta kontakt med noe pga det.

 

hva får noen til å gjøre sånt? og ikke en gang ha respekt eller høflighet til å si noe.

ville aldri ha gjort noe sånt selv.

 

jeg føler jeg begynner å bli ganske ferdig med jenter, jeg får aldri sjangsen til å prøve uansett.

I 99,4% av tilfellene er det ikke deg det handler om. Hun har ikke møtt deg og kjenner deg ikke, så slutt å ta det personlig.

 

Ellers skjønner jeg deg godt. Nettet er fryktelig demotiverende. Leser du litt på forskjellige forumer, så ser du at dette også gjelder for like mange damer som menn.

 

Enten må du komme over det ellers må du kutte ut nettet og komme deg ut for å møte folk i stedet.

 

Anonymous poster hash: 6bf4b...5d0

Lenke til kommentar

jenter! grow some balls og dra på date hvis det er ett snev av interesse.

eller si noe i stede for å bare slutte med å svare ut av det blå, gutter skjønner ikke bæret av sånt.

 

 

Hvis vi antar at du er en relativt gjennomsnittlig fyr, 180 høy og rundt 75-80kg tung. Hvis det var slik at halvparten av alle mennesker du møter veier 120kg, er 2m høye og er desperat på jakt etter det du har mellom beina - hvor ivrig ville du da vært etter å bare hoppe i en date med en av dem etter 3 ord utvekslet på Tinder?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

jenter! grow some balls og dra på date hvis det er ett snev av interesse.

eller si noe i stede for å bare slutte med å svare ut av det blå, gutter skjønner ikke bæret av sånt.

 

 

Hvis vi antar at du er en relativt gjennomsnittlig fyr, 180 høy og rundt 75-80kg tung. Hvis det var slik at halvparten av alle mennesker du møter veier 120kg, er 2m høye og er desperat på jakt etter det du har mellom beina - hvor ivrig ville du da vært etter å bare hoppe i en date med en av dem etter 3 ord utvekslet på Tinder?

 

 

 

ja jeg ser problemet, nettdating er en uting og har ødelagt mye.

men hvis det er en jente som jeg liker utseende på og har noe felles interesser, vil heg heller møte de ganske fort for å se om det faktisk er noe, ikke skrive opp og ned i evigheter. liker å tro de samme om motparten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...