Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat GTE Hybrid. Erfaringer?

Stian0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min viser veldig sjelden 50km rekkevidde, og da kun når det er varmt ute.

Viser stort sett 45-48km (sommer) og nå på vinteren 37-38. Har sett det ned i 33 når det er skikkelig kaldt.

Synes det varierer mer med utetemperatur, enn med kjøremønster.

Appen viser etter min erfaring riktig resttid på lading, riktig rekkevidde osv. At den er utrolig treg å oppdatere seg ved "forespørsler" til systemet er en helt annen sak.

Ryktene sier forresten at det kommer styring av Webasto i appen om ikke så lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte businesspakke og indiumgrå(?). :) rekkevidden holder akkurat de 35km til jobb! Fikk testet ut køassisten også i dag. Rørte knapt pedalene hele veien hjem! Elsker bilen så langt!

Skrevet

Hehe! Beste fargen! Ser veldig fresh ut! :) men når jeg hentet bilen var den blå lysstripen over grillen slått på. Noen som vet hvordan man slår den på? Eller husker jeg feil? :p har den kanskje aldri vært på?

Skrevet

Bare tenkte på den blå stripa mellom panseret og grillen. Mener bare at det var lys i den når jeg hentet den... men da husker jeg feil :p stripene inne i bilen vet jeg om.. :)

Skrevet

Ombestemte meg på fargen rett før jeg skulle bestille. Angrer ikke på at jeg tok Harvard Blue og ikke en av de andre vanlige grå/svarte/hvite som "alle" har. Synes den kler bilen fint. Har også hatt svart bil en gang for mye.

Skrevet

Veldig lite kan måle seg med svart eksteriør og lyst interiør. Dessverre er begge notorisk vanskelig å holde rene.

Leaset hvit bil i håp om at det ville være lettere, men den gang ei. I Oslo sørpa så blir hvit bil veldig raskt skitten.

Skrevet

Jeg som var 100% klar for å bestille GTE.. Garasjene i borettslaget her har eldgammelt El anlegg, og alle garasjene går på 1 kurs. Men styreleder skulle forhøre seg med boligbyggelaget/styret om det var muligheter for å oppgradere (mot at de som måtte ønske egen kurs) skal betale for det selv.

Er nesten så jeg vurderer å bestille uansett, haha.

Skrevet

I borettslaget vårt er det tillatt med motorvarmer i opptil 3-4 timer om dagen. Regner med at en hybrid klarer seg fint å lade på denne tiden? Kan man sette en grense for hvor mye strøm bilen skal trekke?

Var og testet en i går. Står fast mellom black pearl eller night blue.

Skrevet

Er anlegg fra 1975, så hele rekka går visst på en enkelt kurs. Men skal undersøke alle muligheter, for har virkelig lyst på GTE før dieselvarianten.

Skrevet

Ved installering av ny kurs husk at denne skal ha jordfeilvern type B når den skal brukes til å lade elbil, er noe som elektriker som eventuelt skal gjøre jobben skal vite, men er greit å passe på selv og litt at dette blir gjort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...