Gå til innhold

SNIKTITT: Conan Exiles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler ikke på at dette spillet vil være underholdende for meg, men jeg er nok nødt til å vente et år.

 

Jeg kjøpte spillet i går og orket bare å spille det littegrann før jeg ordnet pengene tilbake. Spillet er dessverre ikke godt nok enda, for meg. Bugs, ustabil ytelse, irriterende pathing på mennesker og dyr,... Ja, jeg vil gi det et år på å friskmeldes før jeg eventuelt kjøper det på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at dette spillet vil være underholdende for meg, men jeg er nok nødt til å vente et år.

 

Jeg kjøpte spillet i går og orket bare å spille det littegrann før jeg ordnet pengene tilbake. Spillet er dessverre ikke godt nok enda, for meg. Bugs, ustabil ytelse, irriterende pathing på mennesker og dyr,... Ja, jeg vil gi det et år på å friskmeldes før jeg eventuelt kjøper det på nytt.

 

Er vel å forvente av en early-access.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tviler ikke på at dette spillet vil være underholdende for meg, men jeg er nok nødt til å vente et år.

 

Jeg kjøpte spillet i går og orket bare å spille det littegrann før jeg ordnet pengene tilbake. Spillet er dessverre ikke godt nok enda, for meg. Bugs, ustabil ytelse, irriterende pathing på mennesker og dyr,... Ja, jeg vil gi det et år på å friskmeldes før jeg eventuelt kjøper det på nytt.

 

Er vel å forvente av en early-access.

Absolutt.

Lenke til kommentar

 

Jeg tviler ikke på at dette spillet vil være underholdende for meg, men jeg er nok nødt til å vente et år.

 

Jeg kjøpte spillet i går og orket bare å spille det littegrann før jeg ordnet pengene tilbake. Spillet er dessverre ikke godt nok enda, for meg. Bugs, ustabil ytelse, irriterende pathing på mennesker og dyr,... Ja, jeg vil gi det et år på å friskmeldes før jeg eventuelt kjøper det på nytt.

 

Er vel å forvente av en early-access.

Vel, nå begynner early-access å få en ganske så vagere betydning da ganske mange lanserer early access spill, og så velger å være i den statusen over mange år. For meg føles EA(early-access) mer ut som en versjon etter Beta hvor de største buggsa skal være luket ut og spillet skal ha en ok flyt. Det kan mangle så mye innhold det bare vil, men spillet burde ha fundamentet på plass. Conan føltes veldig uferdig ut når det kom til dette, fikk ikke noe følelse av flyt i det hele tatt og både mobs og NPCer oppførte seg alt for rart til at jeg klarte å fortsette å spille det. Jeg får gjøre som Blinkskudd Igjen og vente til det føles mer stabilt ut :)

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at dette spillet vil være underholdende for meg, men jeg er nok nødt til å vente et år.

 

Jeg kjøpte spillet i går og orket bare å spille det littegrann før jeg ordnet pengene tilbake. Spillet er dessverre ikke godt nok enda, for meg. Bugs, ustabil ytelse, irriterende pathing på mennesker og dyr,... Ja, jeg vil gi det et år på å friskmeldes før jeg eventuelt kjøper det på nytt.

Ikke gjør som meg og vent på Early Accsess spill til og bli bra, det er en myte,

slike grafikk krevende spill blir ALDRI fullført,

som regel visst det blir oppdatert mye brukes tiden på revamping av hele spillet eller på detaljer som man ikke bryr seg om.

 

Spill det mens det er populært og visst de faktisk fullfører spillet så må du sende dem 100 kr fordi det er så sjeldent at de trenger en klapp på ryggen  for og a laget det første ferdige survival first person spillet i historien.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det er uakseptabelt at en etablert utvikler slipper spill på early access. Om de vil ha feedback får de ha gratis lukkede og åpne betaer som andre vanlige utviklere. At et firma som funcom tar seg betalt for alpha/beta er pill råttent.

 

Funcom er ikke engang en skygge av hva de engang var. Om man velger å betale for early access er jo det en helt frivillig sak. Man betaler jo ikke 299 kr fordi man forventer seg et ferdig spill, men fordi man vil støtte utviklingen. Det ville vært pill råttent om de markedsførte spillet som ferdig, men det er ikke tilfellet.

Lenke til kommentar

En vesentlig forskjell på å betale for Early Access sammenlignet med det å betale for en Alpha/BETA er jo at ved å betale for Early Access så har du også betalt for hele spillet. Betaler du for en Alpha/BETA så må du i 99% av tilfellene betale for det ferdige spillet.

 

Når det er sagt så er jeg helt enig i at Early Access burde være forbeholdt mindre utviklere. Og ikke minst burde Steam påta seg et større ansvar for å sørge for at spill som lanseres i Early Access må nå visse milestones og mål underveis i utvikling og stille krav til når spillet burde være ferdigstilt. Er jo dessverre alt for mange spill som forblir Early Access for alltid og enkelte utviklere som de bak Ark er jo faktisk frekke nok til å selge DLC og utvikle spin-offs til sitt Early Access spill, noe som aldri burde vært tillatt.

 

Hva gjelder Funcom så kan vel stille spørsmålstegn ved hvorvidt de er så store lenger. Var de ikke tilnærmet konkurs etter Age of Conan og lanseringen av The Secret World. Det var vel på dette tidspunktet personer som Ragnar Tørnquist forlot selskapet osv.. De prøvde jo desperat å selge selskapet, og det til relativt lave priser uten hell. Så hvor mange er egentlig igjen og hvor store er egentlig Funcom per dags dato?

Lenke til kommentar

 

Det er uakseptabelt at en etablert utvikler slipper spill på early access. Om de vil ha feedback får de ha gratis lukkede og åpne betaer som andre vanlige utviklere. At et firma som funcom tar seg betalt for alpha/beta er pill råttent.

Funcom er ikke engang en skygge av hva de engang var. Om man velger å betale for early access er jo det en helt frivillig sak. Man betaler jo ikke 299 kr fordi man forventer seg et ferdig spill, men fordi man vil støtte utviklingen. Det ville vært pill råttent om de markedsførte spillet som ferdig, men det er ikke tilfellet.

 

 

Det burde firmaet ha blitt  lagt ned, noe det burde med tanke på ulovlighetene som ble gjort der uansett. 

Så kunne restene startet sitt egent frima.  

Dette ville være som at Bioware pluttselig  slapp Mass Effect 5 på early access.

Lenke til kommentar

Så hvor mange er egentlig igjen og hvor store er egentlig Funcom per dags dato?

 

Oslo-studioet til Funcom er ca 30-40 mennesker akkurat nå. Sammenlignet med hvor stort Funcom var rundt AoC og TSW (300-400 mennesker) er selskapet betydelig mindre.

 

USA-studioet er ca like stort som Oslo-studioet, men de fokuserer primært på Anarchy Online, AoC og TSW og har ikke gjort så mye på Conan Exiles.

Lenke til kommentar

punkt 1: kamp systemet er hinsides dårlig. Det er omtrent som et spill fra 1995.

Punkt 2: man må kunne velge betydelig slankere females og males. Dem er altfor "muskuløs" for min smak.

 

Fikses disse 2 punktene skal jeg vurdere å kanskje kjøpe det.

Nå er jo dette basert på Conan verden. Antar at du hverken har lest comics eller sett conan filmer? Der er alt og alle muskuløs. Er en grunn for at Arnold Schwarzenegger fikk rollen som Conan. At det løper rundt syltynne fliser med sverd og armor blir jo ganske latterlig. xD 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

punkt 1: kamp systemet er hinsides dårlig. Det er omtrent som et spill fra 1995.

Punkt 2: man må kunne velge betydelig slankere females og males. Dem er altfor "muskuløs" for min smak.

 

Fikses disse 2 punktene skal jeg vurdere å kanskje kjøpe det.

Nå er jo dette basert på Conan verden. Antar at du hverken har lest comics eller sett conan filmer? Der er alt og alle muskuløs. Er en grunn for at Arnold Schwarzenegger fikk rollen som Conan. At det løper rundt syltynne fliser med sverd og armor blir jo ganske latterlig. xD 

jeg er 40+ så jeg har selvsagt lest det meste og sett alle conanfilmer...ihvertfall dem laget før år 2000. Og jeg sa ikke syltynne, jeg sa bare betydelig mindre muskuløs enn hva man kan lage i spillet. Men kan fint svinge et sverd og bruke rustning uten å se ut som arnold, og det burde du vite.

Lenke til kommentar

Ønsker ingen vondt, og tror på ingen måte at de som fortsatt er i Funcom er dårlige folk. De fleste som driver med spekulasjoner på kunders og selskapet bekostning overlater dritten/oppvasken til de "trofaste sliterne". Men jeg tror at de som nå er der hadde gjort lurt i å velge et navn med mindre belastet historikk.

 

Vi har masse dyktige folk i Norge og har et ønske om at våre talenter skal lykkes og skape masse arbeidsplasser i fremtiden for våre oppvoksende generasjoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan ærlig si at jeg aldri har vært noe fan av minecraft, Ark og lignende spill. Men akkurat nå så fikk jeg spillet av en kompis og ble invitert på en norsk server med 2 andre kompiser. Etter 2-3 dager med middels tid til spillet så var det imponerende og se at vi gikk fra et lite bål til en festning med slaver, vakter og utstyr til å lage det meste(finne Iron suger skikkelig og tar tid). Men jau, bua fungerer ikke, kamp systemet burde bli forbedret og ressurs fordeling burde bli også bli bedre. Men enn så lenge så koser jeg meg, base nr 2 er oppe(nærme masse Iron og coal) og ser et større lys for fremtiden i dette spillet enn det forrige. Men som sagt, det early release, jeg visste hva jeg gikk til. Men imponert over fremgangen allerede! Eneste tips jeg kan gi er at det er mye mer moro med venner enn og slå ned trær alene med nevene.

Lenke til kommentar

Har selv aldri vært meget opptatt av denne sjangeren, men valgte å støtte prosjektet. Forstår egentlig ikke hvorfor så mange er pessimistisk til spillet/FC, selvsagt har det mangler, men disse går fint og overse for øyeblikket. Her er det mange timer med spilling før en går tom for ting å ta seg til.

 

EA eller ikke, på denne måten kan samfunnet være med på å gi tilbakemelding noe som FC ser ut til å ta til seg for en gangs skyld raskere enn 6 måneder senere. Og daglige patcher er heller ikke å forakte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...