Gå til innhold

Hvordan bruke en SSD som en ekstern harddisk?


Anbefalte innlegg

Diskusjon. no

 

Jeg er helt ny her, fikk en god starts hjelp av Øystein Solaas.

Ekstern Harddisk SSD:

 

Jeg har en eldre data Data skjermen sa Takk for seg, i den sitter der en nesten ny Kingston 2.5 SSD 128 kan ikke kaste den 6 mdr, har virket fint for meg + at jeg er flink til å lagre i skyen.

Jeg kjøre Win10 Home. Et Flott program.

 

Jeg ønsker en ny Ekstern SSD harddisk, kan jeg bruke den jeg har og enkel for lagring kan brukes der jeg er, kanskje en erstatning for Pinner. Går dette Ann? Om så vil jeg klare det selv?

 

Jeg har jo en god del på denne SSD, da er det vel bare å slette Win10 på den og det jeg ikke trenger der.

 

Har sett på denne Kassetten på Ebay er det en ok løsning?

Portable mSATA SSD to USB 3.0 SSD Hard Disk Box External Enclosure for PC Laptop

 

En Takk til den som stiller opp.

Hanto 24.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg Takker begge 2 for svaret.

 

nebrewfoz Jeg må nok kapitulere for ditt svar, Grunn jeg bor i Thailand, da er jeg helt

avskåret fra å handle i Norge selv om jeg har Norske betalings kort etc, varen må heller ikke forlate

Norskegrensen igen butikker gjør det, bruke en Venn, betal han, kan du kjøpe å sende aldrig mer det

kostet meg 2000 blank.

 

Det ble dyr telefon det? (Bosteds adressen er problemet i Butikken, dem driv bare netthandel i Norge

ikke utenlands)

Men Takk til deg.    (Ebay har jeg brukt i 10 år, Paypal også aldri noe problem.)

  sedsberg, da står jeg igjen med ditt valg, og er klar til å bestille men om jeg må få lov

å spørre deg, du skriv,    Du trenger en til 2,5" SATA. Ikke mSATA.

 

Ok skal sjekke lidt på Google selv før jeg kjøper, men hadde du en forklaring så Takk, men ikke gjør det

om det blir for mye job for deg, kjøper gjør jeg i-allefall for ønsker en Ekstern SSD Hardisk har bare for

lidt peiling å kunskap selv, men Takker også deg for at du stilte opp.

 

Ha en fin dag begge 2.   skipperskrekk

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så ønsker du å bruke 2.5" ssden fra den defekte pcen som en ekstern disk.

Du trenger da en "boks" med kontakt til din ssd som er 2.5" sata som videre kobles til ny maskin med USB3.

Produktet sedsberg linker til er akkurat hva du trenger,

Lenke til kommentar

srt: Det er så flott at noen stiller opp, Slik jeg forstår det så ønsker du å bruke 2.5" ssden fra den defekte pcen

som en ekstern disk. Helt korrekt svar fra deg, dette blir den nye maskin som skal erstatte den defekte.

Mini Desktop PC / Dual Core / 8GB DDR3 RAM / 240GB SSD / Windows 10 Professional

 

Men så har jeg en liten data Deel, WIN10Home 2 USB 2.5 2 stk  har ikke USB 3.0, møter jeg problemer da? tenker lidt saktere

henting og levering eller er det feil tenkt? Jeg er lei pinner Sorry, iblant er jeg ute å hjelper andre eldre,

å dem har også bare USB 2.5 på sine dataer.

 

Riktig tenkt SSD i boksen hekte på kabel kople den til en maskin, bruke den der jeg er, borte hjemme etter som. (Ekstern Hardisk)

Er jeg i mål da srt? Svaret fra sedsberg likte jeg godt.

Takk også for du stilt opp srt. skipperskrekk.

Lenke til kommentar

Hvis boksen bruker USB3 og PC'en bruker USB2, så er dette null problem. Da vil boksen "snakke USB2" med PC'en.

 

Sånn sett kan du godt velge en boks med USB2-interface nå, men hvis du en gang skulle kjøpe deg en ny PC, så vil det være en fordel om boksen har USB3-interface, for da vil den eksterne disken kunne overføre data mye raskere.

 

Det er vel ikke så store prisforskjeller mellombokser som bruker USB2 og bokser som bruker USB3 heller.

Lenke til kommentar

Denne maskinen er bestilt og har god tro på denne,  er på vei, Mini Desktop PC / Dual Core / 8GB DDR3 RAM / 240GB SSD / Windows 10 Professional  (har 2 USB 3 forann - 2 USB 3 Bak)

Den som kastes nu er 8 år, like god i dag, har jo Kingston SSD om bord har ikke skrud den ut å sett ang strømforbruk.

Wat eller Amp 6 mdr er den ble så fornøyd med SSD en helt ny verden.

 

Nu sitter jeg å skriv på den lille Reisedata 13" Deel har også SSD den er rask men bare 2 porter USB 2. Så jeg burte være dekket

med data nå.

Boksen er bestilt, å oppfattet at jeg nå får SSD Ekstern hardisk det er jeg glad for, hater pinner 2 / 3 stk noe herk liker dem ikke

vil ha alt på et sted.

 

Hvis boksen bruker USB3 og PC'en bruker USB 2, så er dette null problem. Da vil boksen "snakke USB2" med PC'en.

 

Jeg støtter meg lidt til denne setning her, men skulle behovet bli at en splitt trengs så bestiller jeg bare den senere, handle i Norge kan

jeg jo glemme, der stopper jo alt ved landegrensen, men Ebay etter 8 år da er handel helt grei aldri skader, varen har altid holdt mål.

om jeg ikke har så god peiling, så spør jeg andre, bare her fantastisk god hjelp Takk Dere.

 

sedsberg:  (Du trenger en til 2,5" SATA. Ikke mSATA.)  Spurte, Sjekka nu vet jeg forskjellen.

Endret av skipperskrekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...