Gå til innhold

Ruter fjerner snikernes favorittunnskyldning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Folk som til stadighet går tom for batteri på telefonen har enten:

 

1. Planlagt å gå tom slik at de har en unnskyldning for å snike.

2. Ikke IQ nok til å lade telefonen sin

3. Så stor avhengighet av å fikle med telefonen sin at de burde inn på avvenning.

 

Har til dags dato aldri gått tom for batteri på telefonen min. Men det har nok med at jeg lader den slik at den er full før jeg reiser hjemmefra, samt at jeg må ikke glane på den hele tiden. Har som regel 70% igjen ved dages slutt, og det er en Samsung Galaxy S6 som er kjent for dårlig batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

For å være ærlig, siden billetten alt er digital, hvorfor kan ikke vaktene slå opp på navn/epost/kort som du har brukt på appen?

 

Mulig at de kan, men er det ikke kundens jobb å ha med seg dokumentasjon? 

Lenke til kommentar

For å være ærlig, siden billetten alt er digital, hvorfor kan ikke vaktene slå opp på navn/epost/kort som du har brukt på appen?

 

Fordi billetten ikke er personlig, men følger telefonen. I tillegg kan billetten overføres mellom telefoner. Rent teknisk kan flere i husstanden dele en billett så lenge de ikke reiser samtidig ved å laste ned billetten til sin mobil før man reiser.

Lenke til kommentar

Haha, hvorfor kan man ikke bare sende bekreftelse mail man får ved kjøp av billett i ettertid? Hvor trangsynt kan det bli?

Jeg får da det med NSB appen. router appen prøvde jeg engang slettet etter 2min, makan til søppel skal man lete lenge etter.

 

Valid From Zone 1 To 1 

04. Jan 2017 13:40 - 14:40 1   Adult, Ruter enkel 32,-   VAT: 10 % Gross Amount: 29,09 VAT NOK: 2,91 

Payment type: Vipps 

Entur AS Org nr. 917422575 MVA 

entur.org

Lenke til kommentar

 

 

Dog, det burde være gratis for alle opp til ungdomsskolealder og ned, ungdoms/studentpris for alle opp til fylte 18 år, samt skoleelever/studenter med gyldig skole/studentbevis og vernepliktige soldater på alle offentlige transportmiddel (båt, buss/trikk/t-bane og tog) innenriks også på enkeltreiser og uavhengig av reisestrekning ville hjulpet stort på for de fleste med lite inntekt.

 

Spesielt for barnefamilier ville dette blitt en stor lettelse, og det ville vært lettere å velge offentlig transport fremfor privatbil for langt flere reiser. Per nå så blir det fort endel kroner om man f.eks. vil ta seg en tur på kino midt i uken. I helgene er det ikke så ille innenfor Ruters område, da man kan reise med inntil 4 barn på en voksenbillett.

 

 

Gratis kollektiv er ikke spesielt gunstig, fordi det spiser mye av sykling og gange. Kollektiv er allerede mye mye billigere enn bil.

 

AtW

 

 

Finnes nok av folk som har "litt" lengre reisevei enn at sykkel eller gåtur er alternativ når man drar på en 7-åring f.eks. I Oslo er det dessuten så mye tyveri av sykler at det knapt kan anbefales om man ikke har tilgang til å låse den innendørs og i eget rom.

Lenke til kommentar

 

jeg har en bedre ide, gå tilbake til kontanter og papirbiletter.

Er det ikke mulig å betale med kontanter??

 

 

Forsøk det på t-banen. eller bla fram en annet enn mynter, så er det fort et problem. En annen sak er at kjøp ombord straffes med et saftig tilleggsgebyr, per billett. Så en familie som ikke får kjøpt på butikk eller automat før ombordstigning, og som ikke har app og internettilgang får et saftig pålegg for å prøve å være lovlig. Skammelig valg så lenge man ikke får kjøpt billett alle typer billett på hvert eneste stoppested, eller automat ombord.

Lenke til kommentar

 

 

Ruter hadde tjent mer penger og Oslo hadde hatt renere luft om billetprisen var 10 kr stk, månedskort for 250.

De bruker flere titalls (over 100?) millioner på å leie inn private vekterselskaper hvert år, helt håpløs drifting.

#rutersuger

Dessverre er det nok av folk som ikke vil betale, eller liker å snike for spenningens skyld. Det er ikke prisen som er problemet for den delen av de reisende. Men klart, lavere pris hadde hjulpet noen flere over.

Dog, det burde være gratis for alle opp til ungdomsskolealder og ned, ungdoms/studentpris for alle opp til fylte 18 år, samt skoleelever/studenter med gyldig skole/studentbevis og vernepliktige soldater på alle offentlige transportmiddel (båt, buss/trikk/t-bane og tog) innenriks også på enkeltreiser og uavhengig av reisestrekning ville hjulpet stort på for de fleste med lite inntekt.

Spesielt for barnefamilier ville dette blitt en stor lettelse, og det ville vært lettere å velge offentlig transport fremfor privatbil for langt flere reiser. Per nå så blir det fort endel kroner om man f.eks. vil ta seg en tur på kino midt i uken. I helgene er det ikke så ille innenfor Ruters område, da man kan reise med inntil 4 barn på en voksenbillett.

Jo, folk sniker for å spare penger. Kollektiv er altfor dyrt. Se til utlandet, de får det til der.

 

 

Vet folk som har god nok inntekt til at billett ikke gjør spesielt stort innhogg i budsjettet, men det stopper de ikke fra å snike. Vedkommende er X-kollega for å ha nevnt det... ;-)

Lenke til kommentar

 

 

 

Dog, det burde være gratis for alle opp til ungdomsskolealder og ned, ungdoms/studentpris for alle opp til fylte 18 år, samt skoleelever/studenter med gyldig skole/studentbevis og vernepliktige soldater på alle offentlige transportmiddel (båt, buss/trikk/t-bane og tog) innenriks også på enkeltreiser og uavhengig av reisestrekning ville hjulpet stort på for de fleste med lite inntekt.

 

Spesielt for barnefamilier ville dette blitt en stor lettelse, og det ville vært lettere å velge offentlig transport fremfor privatbil for langt flere reiser. Per nå så blir det fort endel kroner om man f.eks. vil ta seg en tur på kino midt i uken. I helgene er det ikke så ille innenfor Ruters område, da man kan reise med inntil 4 barn på en voksenbillett.

 

 

Gratis kollektiv er ikke spesielt gunstig, fordi det spiser mye av sykling og gange. Kollektiv er allerede mye mye billigere enn bil.

 

AtW

 

 

Finnes nok av folk som har "litt" lengre reisevei enn at sykkel eller gåtur er alternativ når man drar på en 7-åring f.eks. I Oslo er det dessuten så mye tyveri av sykler at det knapt kan anbefales om man ikke har tilgang til å låse den innendørs og i eget rom.

 

 

Jeg skjønner ikke hva det du skriver har med mitt innspill å gjøre?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dog, det burde være gratis for alle opp til ungdomsskolealder og ned, ungdoms/studentpris for alle opp til fylte 18 år, samt skoleelever/studenter med gyldig skole/studentbevis og vernepliktige soldater på alle offentlige transportmiddel (båt, buss/trikk/t-bane og tog) innenriks også på enkeltreiser og uavhengig av reisestrekning ville hjulpet stort på for de fleste med lite inntekt.

 

Spesielt for barnefamilier ville dette blitt en stor lettelse, og det ville vært lettere å velge offentlig transport fremfor privatbil for langt flere reiser. Per nå så blir det fort endel kroner om man f.eks. vil ta seg en tur på kino midt i uken. I helgene er det ikke så ille innenfor Ruters område, da man kan reise med inntil 4 barn på en voksenbillett.

 

 

Gratis kollektiv er ikke spesielt gunstig, fordi det spiser mye av sykling og gange. Kollektiv er allerede mye mye billigere enn bil.

 

AtW

 

 

Finnes nok av folk som har "litt" lengre reisevei enn at sykkel eller gåtur er alternativ når man drar på en 7-åring f.eks. I Oslo er det dessuten så mye tyveri av sykler at det knapt kan anbefales om man ikke har tilgang til å låse den innendørs og i eget rom.

 

 

Jeg skjønner ikke hva det du skriver har med mitt innspill å gjøre?

 

AtW

 

 

Du sier gratis kollektiv gjør at færre velger sykkel og gange. Ja, noen orker knapt å gå ut egen dør men for mange så er valget mer om man velger bil eller kollektiv. Gratis på kollektivt for skolebarn og yngre, ville gjort valget om å ta kollektiv til et mye lettere valg.

Lenke til kommentar

 

 

jeg har en bedre ide, gå tilbake til kontanter og papirbiletter.

Er det ikke mulig å betale med kontanter??

 

 

Forsøk det på t-banen. eller bla fram en annet enn mynter, så er det fort et problem. En annen sak er at kjøp ombord straffes med et saftig tilleggsgebyr, per billett. Så en familie som ikke får kjøpt på butikk eller automat før ombordstigning, og som ikke har app og internettilgang får et saftig pålegg for å prøve å være lovlig. Skammelig valg så lenge man ikke får kjøpt billett alle typer billett på hvert eneste stoppested, eller automat ombord.

 

 

Nå er det vel minst 20 år siden jeg tok buss, og trikk sikkert 40 år. Forbanna sykt om man må betale ekstra med kontanter. Har lest at noen busselskap ønsker å kutte ut kontantbetaling helt. Er det lovlig?

Lenke til kommentar

 

 

 

jeg har en bedre ide, gå tilbake til kontanter og papirbiletter.

Er det ikke mulig å betale med kontanter??

 

 

Forsøk det på t-banen. eller bla fram en annet enn mynter, så er det fort et problem. En annen sak er at kjøp ombord straffes med et saftig tilleggsgebyr, per billett. Så en familie som ikke får kjøpt på butikk eller automat før ombordstigning, og som ikke har app og internettilgang får et saftig pålegg for å prøve å være lovlig. Skammelig valg så lenge man ikke får kjøpt billett alle typer billett på hvert eneste stoppested, eller automat ombord.

 

 

Nå er det vel minst 20 år siden jeg tok buss, og trikk sikkert 40 år. Forbanna sykt om man må betale ekstra med kontanter. Har lest at noen busselskap ønsker å kutte ut kontantbetaling helt. Er det lovlig?

 

 

Koster ekstra for å kjøpe ombord, uavhengig av om du betaler med kontanter eller kort. Gebyret er på 22 kroner per billett hos ruter... Det er det offentlige som styrer prisene, så dette har de selvsagt gjort lovlig for sine egne selskaper.

Lenke til kommentar

For folk som mener ruter burde ha egne priser for ungdom, student ol:

https://ruter.no/kjop-billett/billetter-og-priser/

 

For de som ikke gidder å lese: De har.

 

Kunne godt vært gratis opp til ungdomsskolealder ja. Ser ikke helt for meg at det kommer til å være et stort problem, så blir de vandt med kollektiv.

 

Enkeltbilletter er og unntatt slike rabatter. Og 7-dagers for student, samtidig som student og ungdom ikke kan ha 365-dagers kort?

 

Prisene er jo og klart for høye synes jeg. Kan godt være bil er dyrere, men så er en bil mye mer fleksibel. Og for de som gjerne ikke har bil (ungdom + student) så er det jo uansett greit å kunne reise steder uten å betale så mye. Det verste er jo egentlig prisøkningen i år under MDG. Forstår ikke om noen stemmer på dem igjen når de øker kollektivpriser som de gjorde.

 

 

Og det er en grunn til at kontanter og papir er ut, og selv kort vil de kvitte seg med. Spesielt kontanter i Norge er steinalder.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oekonomisk-kriminalitet/dnb-vil-fjerne-alle-kontantene-i-norge/a/23599855/

Velkommen til virkeligheten. Nesten ingen bruker fysiske penger lengre. Det er vel heller ingen hemmelighet at elde bruker mest kontanter, og bruker ruter minst. Samtidig bruker unge ruter mest, og kontanter minst. Ruter har altså en demografi som bruker over 95% kort og mobilbetaling. Har folk som klager over mobilbilletter hos Ruter faktisk brukt ruter? Sånn mer enn en gang i løpet av 10 år? Noe lettere system skal du lete lenge etter i verden. Har du eksempelvis månedskort så bare går du inn på hva det skal være. Ingen porter, ingen sjekking osv. Og lite kontroller.

 

 

Og for folk som mener sniking er et stort problem. Det de da må gjøre er å gjerde inn ALLE T-bane stasjoner, og ha mye mer kontroller, og alle må gå fremme i bussen for å vise bilett. Det er penger å spare i å ikke være så utrolig strenge også. Og det er mulig å ha systemer der du stoler på folk også. Berlin er f.eks ganske likt der.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...