Gå til innhold

Restarter av seg selv!


Mitsu3000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper deg egentlig ikke noe særlig dette, men jeg har akkurat samme problemet. Har samme Hovedkort, CPU, og kjører maskinen i XP som deg. Eneste forskjell er at jeg har Crucial-minne da jeg fikk beskjed om at enkelte minnetyper gjorde maskin med mitt HK ustabile.

 

Maskinen kan stå på i flere dager mens jeg ser film, hører på musikk eller andre ting uten problem. Jeg er en notorisk gamer, og hver eneste gang jeg skal spille et 3D spill, så begynner problemene. Enten så går skjermen min i standby og maskinen fryser, reagerer på ingen ting. Eller så bare skrur den seg av. Dette skjer alt i fra 2-15 minutter ut i spillingen. Alltid!

 

Har et Radeon9600 pro Skjermkort, og det har jeg testet hos en kompis, der det funker helt fint...

 

Har sett dette problemet diskutert andre steder, men kan ikke se at noen har klart å løse det eller finne ut hva det er.

HJELP :scared:

Lenke til kommentar

Etter intens leting de siste dagene, fikk jeg et tips om å redusere AGP på grafikkortet fra x8 til x4. I tillegg skulle jeg ta av "Fastwrite". Vet ikke hvorfor, men det virker tydeligvis. Spilte flere timer Black Hawk Down og litt Call of Duty uten en eneste liten krasj!

 

Håper dette hjelper dere også :)

Lenke til kommentar

Kjør Doc memory, Windows memory diagnostic eller MemTest-86 v3.0 i timevis.

Har vært ute for dette, og fannt at RAM (fsb og/eller timing) var for stramt satt.

Desverre kjøper noen feil RAM. Søk på hjemmesiden til RAM-fabrikanten for å se om RAM er helt kompatibel.

Eksempel på hjemmeside med mulighet fir å finne ut av ram.....

Enda et eksempel........

Generellt bør man disable sånnt man ikke bruker i BIOS (F.x. serial port 2, all Cache o.s.v)

Og som ovenfor sa:

"Etter intens leting de siste dagene, fikk jeg et tips om å redusere AGP på grafikkortet fra x8 til x4. I tillegg skulle jeg ta av "Fastwrite"."

 

Få tilbakemelding hvis Dere finner noen oppskrift. (lære)

 

Lykke til :xmas:

 

EDIT: Man bør også kjøre eventvwr.

Det gjør man slik: Start / Kjør eventvwr

Så titter man i folderene Program, Sikkerhet og System og ser om man kan finne ut av advarsler eller feil som måtte vere oppført. (Dobbelklikk på linjene.)

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Har et asus A7N8X hk, 2500+ Barton, Geil ram og bruker Win XP.

Den starter uten noe problem, men etter kort bruk, spesielt ved spilling restarter den bare av seg selv!

CPU er ikke varm, hk/cpu/ram er byttet. Hva kan være feil? :dontgetit:

Takker for svar :w00t:

Ustabil PSU

 

Varmt skjermkort

Ville tro at dette her var A7N8X - GEIL problemer, det er ingen garanti for at GEIL skal kunne fungere med A7N8X, siden det hk'et er VELDIG kresen på minne. Prøv med ett annet minne du.

Lenke til kommentar

Ville tro at dette her var A7N8X - GEIL problemer, det er ingen garanti for at GEIL skal kunne fungere med A7N8X, siden det hk'et er VELDIG kresen på minne. Prøv med ett annet minne du.

Hverken populære GEIL,

mye kjøpte Corsair ,

eller også populære Twinmos dokumenterer hvilke hovedkort de passer til.

Dette i motsetning til dei jeg har nevnt tilbake i tråden.

Det er derfor grunn til å tro at mange har forkjøpt seg...... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...