Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Hvor får du tak i Amulets and Armor?og et spørsmål:et spill der du dreper dinosaurer er så fryktelig lenge siden jeg spilte det så jeg husker ikke så mye men tro det var noe på t..?

6797203[/snapback]

 

http://www.abandonia.com/games/655/download/AmuletsArmor.htm

 

Og spillet med dinosaurer tipper jeg er Turok :)

6797247[/snapback]

ja det var det det hetet glemte navnet helt jeg.takk for svarene

Edit:får det ikke til og virke må extracte det og da blir det vel ikke installert?plis hjelp

Endret av x-nobbit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spurte om dette tidligere uten å få noe svar, prøver på nytt her:

 

Jeg er på jakt etter navnet på et gammelt spill jeg spilte i barndommen. Jeg spilte det en gang mellom 1990 og 1994 (om hukommelsen ikke spiller meg et puss).

 

Meningen og målet med spillet husker jeg ikke i farten, men det jeg kan si som sikkert er at spillets "hovedvindu" var et oversiktskart over en øy(?) hvor du kunne trykke og utforske mindre deler av området. Når du gjorde dette så fikk man se en ferdiganimert sekvens som var bestemt av tidligere handlinger.

 

Husker spesielt en del av kartet som var en skotsk "moor" som var bebodd av spøkelser. Hadde man ikke gjort en gitt handling tidligere i spillet fikk man ikke passere de. De første gangene man prøvde ble man gitt en advarsel. Trosset man denne ble man drept den tredje (?) gangen man prøvde.

 

Vet at dette var et noe sært spørsmål, men jeg prøver alikevel. Det spillet er nemlig bedre enn 99% av all dritten som blir gitt ut nå til dags. wink.gif

6796990[/snapback]

 

er selve bildet et kart? eller klikker du deg rundt på bildet og beveger deg rundt omkring på en øy?

Endret av Diceman
Lenke til kommentar

Noen som vet dette;

 

Spillet lignet litt på Worms, men man spilte to stk med splittet skjerm. Masse rare våpen, og masse blod. :p Tror spillet var på win 95. Spillet foregikk under bakken, og man måtte grave seg fremover til fienden..

Man kunne lage egne verdener, der du kunne legge inn jord og forskjellige typer stein.. Utrolig morsomt spill..

Lenke til kommentar
Noen som vet dette;

 

Spillet lignet litt på Worms, men man spilte to stk med splittet skjerm. Masse rare våpen, og masse blod. :p Tror spillet var på win 95. Spillet foregikk under bakken, og man måtte grave seg fremover til fienden..

Man kunne lage egne verdener, der du kunne legge inn jord og forskjellige typer stein..  Utrolig morsomt spill..

6797996[/snapback]

 

Liero?

 

http://www.freewaregaming.com/aa/liero.html

Lenke til kommentar
Noen som vet dette;

 

Spillet lignet litt på Worms, men man spilte to stk med splittet skjerm. Masse rare våpen, og masse blod. :p Tror spillet var på win 95. Spillet foregikk under bakken, og man måtte grave seg fremover til fienden..

Man kunne lage egne verdener, der du kunne legge inn jord og forskjellige typer stein..  Utrolig morsomt spill..

6797996[/snapback]

 

Liero?

 

http://www.freewaregaming.com/aa/liero.html

6798072[/snapback]

 

Stemmer! :D Takker!

Lenke til kommentar
er selve bildet et kart? eller klikker du deg rundt på bildet og beveger deg rundt omkring på en øy?

6797865[/snapback]

Jeg husker ikke. Mener å huske at det var et oversiktsbilde av øya hvor de forskjellige småstedene ble uthevet når du bevegde muspekeren over de. Tror ikke man bevegde seg mellom stedene. Så og si hele spillet var ferdige cutscenes.

Lenke til kommentar

Argh, jeg leter etter et spill som var til NES/SNES. Det var en slik 2D-scroller der du skulle slåss, og så kunne du spille flerspiller CO-OP. Jeg syns jeg husker at det foregikk på et romskip, og man kunne f.eks klatre på kantene osv, så tror jeg det var "stages". Altså, jeg drepte f.eks 3 fiender, kunne gå videre og da kom det fler fiender -- men jeg er litt usikker på det.

 

Litt på slutten av det (første, tror jeg) brettet, var den en sjef. Han måtte jeg drepe for å komme inn en port eller noe sånt.

 

Husker ikke mer enn dette. :(

Lenke til kommentar
Argh, jeg leter etter et spill som var til NES/SNES. Det var en slik 2D-scroller der du skulle slåss, og så kunne du spille flerspiller CO-OP. Jeg syns jeg husker at det foregikk på et romskip, og man kunne f.eks klatre på kantene osv, så tror jeg det var "stages". Altså, jeg drepte f.eks 3 fiender, kunne gå videre og da kom det fler fiender -- men jeg er litt usikker på det.

 

Litt på slutten av det (første, tror jeg) brettet, var den en sjef. Han måtte jeg drepe for å komme inn en port eller noe sånt.

 

Husker ikke mer enn dette. :(

6802681[/snapback]

åå har det spillet en plass men vet ikk hvor det er :( men det er noe dragon master ting vet om en som har det skal spørre han i morgen :thumbup:

Lenke til kommentar

Nok et gammelt spill jeg trenger hjelp med:

 

Sjanger: FPS

Utgitt: ca 1994 - 1997

 

Handlingen utspilte seg i et gammelt (eksepsjonelt digert) hus. Tror spillet startet ganske umiddelbart etter man har gått inn hoveddøren. Da blir man konfrontert av en mann med legefrakk. Målet med spillet er å komme seg ut av huset. På ferden møter man spøkelser, hekser, monstre og andre overnaturlige vesen. Våpnene man har til rådighet er blant annet pistol, hagle og tryllestav. Mener å huske at det vokste opp blomster/spratt opp en gravstøtte på det stedet man har drept en fiende.

Jeg husker særskilt en del av spillet hvor man vandret rundt i en labyrint-hage hvor man skulle skyte ned de delene av hekken hvor det var blomster/bær.

 

Nok et absurd spørsmål, men jeg prøver alikevel. :D

Lenke til kommentar
Argh, jeg leter etter et spill som var til NES/SNES. Det var en slik 2D-scroller der du skulle slåss, og så kunne du spille flerspiller CO-OP. Jeg syns jeg husker at det foregikk på et romskip, og man kunne f.eks klatre på kantene osv, så tror jeg det var "stages". Altså, jeg drepte f.eks 3 fiender, kunne gå videre og da kom det fler fiender -- men jeg er litt usikker på det.

 

Litt på slutten av det (første, tror jeg) brettet, var den en sjef. Han måtte jeg drepe for å komme inn en port eller noe sånt.

 

Husker ikke mer enn dette. :(

6802681[/snapback]

 

Double Dragon heter det ;)

Lenke til kommentar
Nok et gammelt spill jeg trenger hjelp med:

 

Sjanger: FPS

Utgitt: ca 1994 - 1997

 

Handlingen utspilte seg i et gammelt (eksepsjonelt digert) hus. Tror spillet startet ganske umiddelbart etter man har gått inn hoveddøren. Da blir man konfrontert av en mann med legefrakk. Målet med spillet er å komme seg ut av huset. På ferden møter man spøkelser, hekser, monstre og andre overnaturlige vesen. Våpnene man har til rådighet er blant annet pistol, hagle og tryllestav. Mener å huske at det vokste opp blomster/spratt opp en gravstøtte på det stedet man har drept en fiende.

Jeg husker særskilt en del av spillet hvor man vandret rundt i en labyrint-hage hvor man skulle skyte ned de delene av hekken hvor det var blomster/bær.

 

Nok et absurd spørsmål, men jeg prøver alikevel. :D

6820847[/snapback]

 

Nitemare 3D?

 

52a2ddb0.gif

 

nite3d.gif

Lenke til kommentar

Jeg leter etter et gammelt spill, så gammelt at det kom på en diskett. I spillet har man en Harley Davidson, og skal kjøre på veien i "stages", og når man har klart ett "stage" så kommer man til en butikk hvor man kan kjøpe kulere utstyr til seg selv, slik som tøffere boots, solbriller, jakke osv. På veien så ser man Harleyen i tredjeperson.

 

Håper noen vet hvilket spill dette er.

Lenke til kommentar
Jeg leter etter et gammelt spill, så gammelt at det kom på en diskett. I spillet har man en Harley Davidson, og skal kjøre på veien i "stages", og når man har klart ett "stage" så kommer man til en butikk hvor man kan kjøpe kulere utstyr til seg selv, slik som tøffere boots, solbriller, jakke osv. På veien så ser man Harleyen i tredjeperson.

 

Håper noen vet hvilket spill dette er.

6833087[/snapback]

 

Harley Davidson: The Road to Sturgis?

 

harley_davidson-3.gif

 

harley_davidson-7.gif

 

harley_davidson-8.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...