Gå til innhold

HDMI eller DP med 144hz?


Tomk1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et skjermkort med 1 DVI, 2 HDMI og 2 Displayport innganger, den ene skjermen har bare VGA/DVI (60/75hz skjerm) og andre skjerm (144hz) har VGA/DVI/HDMI.

 

Problemet er at jeg må bruke DVI på jalla skjermen og HDMI på andre skjermen, spørsmålet er da finnes det 144hz for/på HDMI kabel eller finnes det 144hz på en displayport kabel med overgang..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"HDMI 1.4b and up (officially) support 1080p@120Hz." kommer også an på hvilken versjon HDMI du har på hovedkortet/skjermkortet ditt eller om skjermen din støtter det.

Godt mulig kabelen kan teorien klare slike hastigheter. Men det finnes vel ikke skjermkort\skjermer som klarer dette. Men panelet kan være raskere slik at man ikke ser forskjell på reponstiden særlig LED paneler.

 

Sies sony tver har f.eks 100 Hz panel/ Motionflow XR 400Hz.

Usikker på man kan koble flere HDMI kabeler for å øke båndbredden.

Det ble brukt før på de første HDMI 4k skjermene. Da det ikke fantes hdmi v2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LMH1: den 400hz Motionflow XR greia vil ikke si at du overfører 400 bilder i sekundet over hdmi. Hdmi'en sender fortsatt bare 60 bilder i sekundet f.eks. og så prosesserer tv'en bildet og lager flere bilder internt.

 

Tomk1: 144 i hvilken oppløsning? det er halvparten så stor båndbredde på 1080p @ 144hz vs 1440p @ 144hz

Hvis den versjonen av DVI du har på skjermkortet støtter oppløsninga du skal ha + refreshrate, og DP kontakta gjør det samme (mest sansynelig) så burde egentlig en sånn kabel som det her fungere, ville jeg tro.

http://www.ebay.com/itm/6FT-Display-Port-DP-Male-to-DVI-Male-Cable-Cord-Adapter-Gold-Plated-1080P-HD-LOT-/132043312105?var=&hash=item1ebe650be9:m:mJs7uAItawpcm4pianfFsLw

 

Står på akkurat den linken at den kabelen er laget for 1080p, men jeg ser ikke hvorfor den ikke skulle funket opp til tilogmed 4k @ 60f.eks. Er vel bare kontaktpunktene fra skjermkort til skjerm som har noe å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...