Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok. Skal ta for meg mere av innsiden nå. Har kjøpt inn speilfliser nå slik at jeg får fullført planen.. Tror jeg har kjøpt inn nok.

 

Det er moro å få så mye god respons på det man driver og tusler med.. Skulle ønske at dama var like entusiastisk :whistle:

 

Det er helt ok at noen ikke liker at "fan-ducten" stikker ut slik den gjør, men fra min side var det et bevisst valg. Chrome-kanten rundt gjør seg godt, synes jeg. Blanke ting er topp :thumbup: !

 

Nå er det snart tid for å sette i gang med lim og pinsett for å få på de 800 speilflisene på innsiden :ermm: av kabinettet... (venter liten forståelse fra det meste av samfunnet for bruken av tid, men...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte speilfliser, og har lagt dem på.. Når maskina nå er satt sammen igjen, ser jeg kanskje at jeg skulle lagt på litt flere, men det får vente noen dager.. Tok et par bilder til som dere kan se:

 

halv%20side.jpg

 

Jeg tror at bakveggen (den ubrukte delen av hk-plata) også må få seg en runde med speilfliser... Tror kanskje at det vil gjøre susen! :roll:

 

side.jpg

 

..med sidedekselet på i rombelysning:

 

side%20cover.jpg

 

og uten lys i rommet

 

cover2.jpg

 

Tok med et bilde av baksiden til maskinen også (ser at jeg har croppet bildet akkurat under floppy-driven). Jeg har tatt ut et par kort i maskinen for å rydde opp litt der inne. Det var jo noen av kortene jeg ikke brukte, så de har blitt stuet bort. Siden jeg ofte er bak maskinen og kobler litt kabler og slikt, og det ofte er litt mørkt der bake, satt jeg inn et "vindu" i de ubrukte portene. Det gir nok lys til at koblingene går mye lettere! :thumbup:

 

bak.jpg

 

Bannet litt når jeg først koblet ledningene på SB-kortet. De har jo skrevet anvisningene på undersiden av kortet :mad: . Med speilfliser i bunnen er denne koblingen en lek! :thumbup:

 

sb%20speil.jpg

 

Ble maskina bedre?

Endret av karamba
Lenke til kommentar

IDE-kabelen er metall med en plast/gummi-hylse rundt, så den vil ikke kortslutte noe.

 

Kabinettet dyrt? Nei. Som jeg skrev under et annet innlegg: "Nesten ikke brukt èn krone! Vel, kjøpte titan-viftene og katodene fra Microplex, men de er ikke så dyre. Plexien kommer fra et gammelt reklameskilt, rheostatene fra en gammel forsterker og knappene (microbryterene under knappene egentlig) fra en gammel videospiller), men tid...."

Lenke til kommentar

Dette er en av trådene jeg følger litt ekstra med i, og jeg må si at speilflisene gjorde en viss forskjell ja, bare synd at det blå lyset ikke yter dem all den respekten de burde fått. Hvor får en kjøpt slike fliser da? Ellers så må jeg berømme deg får det faktum at du gjør en hel del geniale ting, så som det å sette inn et vindu på de ubrukte PCIslotsene bak. Det er slikt som jeg tviler på at hvermannsen hadde funnet ut.

Lenke til kommentar
Dette er en av trådene jeg følger litt ekstra med i, og jeg må si at speilflisene gjorde en viss forskjell ja, bare synd at det blå lyset ikke yter dem all den respekten de burde fått. Hvor får en kjøpt slike fliser da?  Ellers så må jeg berømme deg får det faktum at du gjør en hel del geniale ting, så som det å sette inn et vindu på de ubrukte PCIslotsene bak. Det er slikt som jeg tviler på at hvermannsen hadde funnet ut.

På Panduro Hobby, hvertfall.

 

Nice't og stilrent. Godt jobba. Var det forresten dama som tipsa om hvor man fant sånne speilfliser?

 

Personlig var det min mor som tipset meg. Hadde en gang planer om å kle hele utsiden av kabinettet mitt sånn... Det gadd jeg ikke, og jeg var litt nervøs for at jeg skulle utvikle epilepsi :)

Endret av RolloThomasi
Lenke til kommentar

Flisene er kjøpt på Panduro, ja. Kosta vel 59,- for ca 200 stk à 1x1cm (jeg kjøpte 4 pakker og har ca 1,5 pk igjen...). Det var ikke dama som tipsa meg. Så flisene da jeg var innom en gang for å kjøpe støpe-plexi (som jeg fortsatt ikke har brukt, men har planer for... :yes: ). Det var en kamerat, min modde-mentor, som tipsa meg om Panduro (og en hel masse andre ting!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...