Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lakkere plexi? :scared: Finpussa ren og fin plexi? :no: DET vil jeg ikke gjøre. Jeg tror ikke at jeg kan overbevises at det vil gjøre mitt kabinett noe bedre/finere... Hvordan lakkere da? Hvilken farge? Det ville jo være interessant å høre forslag, men jeg har jobbet bevisst med å holde det til hvitt og sølv/chrome. (ser under bordet på kabinettet, forsøker å se på det som noe som trenger lakk, ser grublende opp i luften med rynket panne....ser ned under bordet igjen, og rister på hodet....) Nope. Ikke dette kabinettet, men det neste! Jeg satt på nattevakt i natt og tegnet litt på ideen min. Den begynner å ta form i hodet. Tror jeg må lage en worklogg av det prosjektet, men det blir ikke før etter nyttår, tror jeg.... Tror ikke jeg får tid neste uke. :roll:

Lenke til kommentar
I følge nettsida til Panduro har de ikke butikker i Bergen. Speilflisene finner du hvis du søker på "speil" (speilmosaikk 1x1cm) til kr 59,90 pr pakke. Det ser ut til at de sender pr post, så du slipper å dra til Oslo eller Tr.heim.

Takk for den. JEg så nok ikke etter der jeg. Feilen jeg gjorde var vel snarerer at jeg søkte på speilfliser og ikke bare speil. Takk skal du ha i alle fall. Om jeg noensinne får noe inspirasjon til noe som kan minne om et casemod prosjekt (utenom det som jeg tenker på og som egentlig ikke har noe med casemodding å gjøre, nemlig å stappe et "nytt" hovedkort++ inn i en gammel commodre PC og slikt) så tror jeg jge mp ha speilflsier med. Eneste dumme er vel at jeg føler meg som en fantasiløs nisse når jeg gjør det andre har gjort før meg.

Lenke til kommentar
Dette er en av trådene jeg følger litt ekstra med i, og jeg må si at speilflisene gjorde en viss forskjell ja, bare synd at det blå lyset ikke yter dem all den respekten de burde fått. Hvor får en kjøpt slike fliser da? Ellers så må jeg berømme deg får det faktum at du gjør en hel del geniale ting, så som det å sette inn et vindu på de ubrukte PCIslotsene bak. Det er slikt som jeg tviler på at hvermannsen hadde funnet ut.

har han satt inn vindu på de ubrukte pci-slottene? trodde han bare hadde tatt av dekslene jeg... :shrug:

Lenke til kommentar

Blir rørt nå folk får ordnet slikt, det viser iallefall at folk eller "noen" folk i Norge har fantasi som strekker seg..... Ønsker jeg får noen fatasier slik at jeg kan begynne med noe slikt en gang! Må bare ønske deg Lykke til med resten, og hvis du starter det nye prosjektet senere!

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

@crapgame: Tidligere i tråden forteller jeg hva jeg har brukt for å bygge maskinen. Hovedsakelig er det ting jeg har fått (da tenker jeg på det som utgjør selve kabinettet, ikke hk, skjermkort, ram og psu). Et gammelt reklameskilt, restene av en gammel videospiller som en kamerat hadde liggende, reflektoren til en kassert spot-lampe. Tid har det jo gått endel av, men jeg har en jobb hvor jeg jobber en uke på og en uke av, så da blir det jo litt fritid. Det som er avgjørende tror jeg, er lysten på å lage saker og ting, samt ønsket om å prøve ut forskjellige teorier og tanker.

 

Jeg hadde aldri laget noe i plexi før jeg startet på dette kabinettet. Faktisk startet jeg med å kutte et hull i den originale fronten for å få plass til en 120mm vifte. Når jeg så titan-viftene på nettet, synes jeg at de var for fine til å skjules bak et filter.. Derfra bare pakka det på seg :roll:

 

Å jobbe med plexi er supert. Det er svært lett å få et godt resultat, mye lettere enn hvis man jobber med f.eks tre. Platene er jo ganske slette fra før, og skøytene blir svært fine med skikkelig lim.

 

Som dere kanskje har fått med dere har jeg begynt å tenke på et nytt prosjekt, og da med helt andre materialer. Støpe-plexien som jeg kjøpte på Panduro for et halvt år siden, glassfiber eller karbonmatter osv. Grunnen til at jeg vil lage meg et nytt kabinett, er ikke fordi jeg trenger nytt, men fordi at jeg har lyst å lære meg hvordan de overnevnte materialene fungerer :thumbup:

 

(Skal skru på lyset i rommet :cry: og få tatt de bildene av speilflisene nå i kveld)

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt bilder av innsiden i et lys som gjør at det er litt enklere å se hvordan det ble med de speil-flisene.

 

sidelys2.jpg

 

..og litt nærmere..

 

bunn2.jpg

 

Det kjedelige med å skru på lyset, er jo selvfølgelig at slurvejobbingen kommer for en dag... Jeg klarer f.eks ikke helt å slå meg til ro med at jeg ikke har lakket "chassiset". Det ser jo ni-trist ut :no: . Kunne tenkt meg og hatt det i en skinnende hvit bil-lakk for eksempel (det er jo endel fridager i romjula....)

 

På grunn av at det av estetiske årsaker ikke ble plass til floppyen i front, har den som sagt tidligere blitt plassert på baksiden. Den brukes jo nesten aldri, og når den først må i bruk er det ikke nødvendig at den er så lett tilgjengelig (da er jo maskina sikkert delvis skrudd fra hverandre likevel. :wallbash: )

 

floppy.jpg

 

..og ja, det ER plassert et lite vindu i de ledige pci-slotene for, som jeg tidligere sa, å gjøre det litt enklere å fikle med kablene og slikt der bake (som ellers er en ting som kan frembringe litt frustrasjon... kanskje ikke så mye, men litt?)

 

pcivindu.jpg

 

På det neste bildet ser man klart at jeg ikke bør se meg ferdig med speil-monteringa. Det MÅ fliser på bakveggen. Har satt det på timeplanen.. Pkt. 1 er bryteren som slår av og på katodene (èn i bunnen av bildet, èn under cd-brenneren). Når jeg tok disse bildene ser jeg også at jeg absolutt må kle ledningene (pkt 2) med en liten sølv-strømpe av ett eller annet slag...

 

bryter.jpg

 

Turtallet på viftene er regulert av et par rheostater (pkt. 3) som jeg tror kanskje har vært volumknapper på et gammelt stereoanlegg eller noe slikt. De er ikke så veldig fine nå, uten knapper, men det bør jo være en smal sak. De funker i alle fall. På dette bildet er det kanskje lettere å se hva jeg prøvde å forklare ang viften over cpu-kjøleren (pkt 4). Det ble bedre kjøling av prosessor-kjernen etter at jeg ble kvitt mye av dødsonen i sentrum av viften.

 

cpuvifte.jpg

 

 

(posteringen ble kanskje litt i lengste laget?? :ermm:

Lenke til kommentar

Eg må bare spørr deg om ein ting, hvor fikk du tak i det blowholet?

 

Må få vite det, fordi jeg kan ikke fortsette uten å vite det!!

 

Håper bare på at maskinen min blir bra! For jeg makter ikke å få noen priser på modde konkuranse lenger! Min feil sist gang da, hadde holdt p åmed sidedøra en el dag, og orka ikke å gjøre det ferdig hehe, fordi jeg ikke gadd å feste plexien skikkelig, pluss at det var en pen liten sprekk i hjørnet, altså ikke nice.

 

men det er en annen sak, forandringer skal bli! (men jeg irriterer meg over at en J***L vant modde konkurransen for kjøpt sidedør med plexi og bare en mpdda front hvor han erstatta dekselet med netting, gay..)

 

Men du, fortell oss om ditt kommende prosjekt a! Hva er dine planer?

(remember the blowhole) :laugh::thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm... Unger og katter... Det er vel ikke store sjansen for at noen av delene skal havne i min maskin (i motsetning til den populære linken om casemod-inspektøren). Jeg er allergisk mot katter, og har ingen barn. Hvis noen nå skulle finne på å stikke fingrene inn i vifta, vil de vel bare lære å holde fingrene unna (jeg har prøvd :blush: , og den kutter ikke av noe viktig...). Brent barn skyr ilden, vet du!

 

Ang støv: Jeg hadde støvfilter i begynnelsen, men tok det vekk pga utseendet. Uten støvfilter blir det litt ekstra jobb med å rense maskina, men den jobben er jeg villig til å ta på meg. Jeg åpner den jo rett som det likevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...