Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et veldreid stykke tower ja.. :thumbs:

 

Er ikke dette prosjektet gammelt??

Synes jeg så noe liknende for flere måneder siden

Prosjektet er nok gammelt ja. Jeg ser at jeg postet den første posten i desember i fjor, og allerede da var jo kabinettet nesten ferdig. Det er jo slik med prosjekt at det er svært vanskelig å si at man er ferdig... Det er jo alltid ett eller annet som kan forbedres. Nå er det altså kjøleløsningen som får seg en hestekur.

 

Håper det går greit at jeg fortsetter å poste på en gammel tråd..? Det er jo tenkt som en fortsettelse.

Lenke til kommentar
Lette hele clas rundt for å finne acrifix her om dagen uten suksess. Det var der du kjøpte den, var det ikke? Er det en boks eller en tube, og vet du hvor den står?

Acrifix kommer i 100g tuber. Jeg fant den ved Plexiplatene, ikke ved lim ol. som man kanskje skulle tro (altså til venstre for toppen av rulletrappa).

 

Det er ikke utenkelig at de har Acrifix på f.eks Jernia og slike også.. Det er i alle fall DeGaussa som lager den. Det er de samme som har Plexiglas-varemerket.

 

Om du ikke finner den der nede, kan du jo bare ta turen innom og låne litt en dag.

Endret av karamba
Lenke til kommentar

Har lekt meg litt i Sketch Up med Bong-designen:

 

 

SUskisse1.jpg

 

 

Denne har jeg tenkt å lage av den samme plasten som jeg brukte på kabinettet. Den runde saken på toppen hadde jeg tenkt skulle være omtrent slik som den "duct`en" på siden av kabinettet mitt. Jeg lurer på om det kanskje hadde vært lurt å ha et lite filter i toppen, men det har jeg ikke tegnet inn.

 

Det avlange vinduet i front kan f.eks felles inn slik at det kommer i flukt med den hvite plasten (på ekte Xell-vis ;) ) med en alu-innfelling mellom, omtrent slik som jeg laget initialene på dette kabinettet.

 

Ang pumpen tenkte jeg et lite opphengssystem i strikk for eksempel.

 

Synspunkt?

Lenke til kommentar

Ingen synspunkt, bare en liten ting å si. "Bong"? Det hadde sikkert gjort suksess med Kevin Smith. Siden jeg er dørgende og sørgelig lat så sjeker jeg ikke hva dette prinsippet er, jeg bare følger med ditt prosjekt videre. Det KAN bli nice...

 

Og kjenner jeg deg rett så blir det nok vanvittig nice (håper du ikke får prestasjonsangst nå)

Lenke til kommentar
Om du ikke finner den der nede, kan du jo bare ta turen innom og låne litt en dag.

Mulig jeg gjør det. Var ingen tuber i det hele tatt i nærheten av plexien.

 

Bongen din ser knallbra ut. Skal du bruke "tråd designet" til arctic, eller går du for en fritt fall løsning?. Hvis ikke bongen er sinnsykt stor spørs det vel om det er behov for strikkoppheng til pumpen. Den vil jo bli holdt igjen av en kort slangebit ut til nippelen i veggen. Tror et par myke gummifester vil klare vibrasjonsdempingen like godt i dette tilfellet. Blir moro å se fortsettelsen.

Lenke til kommentar

@Onkel Kompost: For informasjon om bong-prinsippet kan du se Arachnos tråd her, eller lese denne artikkelen på Overckockers.com.

 

Kort sagt så vil jo bongen erstatte radiatoren og vanntanken i kjølesystemet, og kjøle vannet mye mere effektivt enn en radiator klarer. Jeg har delene liggende, så prosjektet vil ikke koste meg noe (i disse tider må jeg prioritere ganske hardt, og det andre prosjektet mitt krever jo sitt).

 

@Tabaqui: Går i utgangspunktet for en fritt-fall løsning. Vurderer å lage dusjhodet selv. Har et par tannlegeborr liggende som jeg kan gå løs på litt plexi el.lign med.

 

(Ta en tur innom en kveld for å låne Acrifixen. Jobber nattevakter til uka, så jeg sover på formiddag/ettermiddag.)

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Skal begynne å lage duct til radiatoren, og må få lappet sammen plexi delene på en pen måte.

 

Edit: Kom på noe: Hvor skal du ha ut ledningen til pumpen? Blir jo penest hvis du tar den ut nede, men hvordan få det tett rundt? Lurte også på om du ikke skulle ha noe vifte i systemet.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Har tenkt å ha en vifte, men ikke helt funnet ut hvordan den skal plasseres.. Skal se om jeg ikke får revidert SketchUp-tegningen etterhvert.

 

Ledningen til pumpa har jeg ikke tenkt på enda. Ved nærmere ettertanke vil vel kanskje systemet virke bedre dersom pumpa er kobla til strøm... Jeg tror ikke jeg vil gamble på en løsning med gjennomføring av kabelen under vannstanden nederst, så det blir vel å føre den oppover et lite stykke på ett eller annet vis...

 

Hmm...

 

( --> tenkeboksen)

Lenke til kommentar

Vil tro du kan ha kabelen gående ut dersom du lager ett hull som er litt for lite til kabelen og deretter bruker en varmluftspistol til å varme opp plexi`n og da tre kabelen (uten støpsel, det kjøper du nytt) med litt lim av en eller annen sort (jeg har brukt mye Epoxy lim fra Esso som ser ut til å tåle endel, ref min worklogg). Burde kunne la seg gjøre med litt tolmod og stø hånd ;)

 

Flott prosjekt btw :yes:

Lenke til kommentar

Dette ser veldig lovende ut. kult at du har funnet en løsning som fortsatt holder hele sustemet stilrent. Gleder meg til resultatene. Men ikke la dette gå ut over fremgangen i proskjekt 2 ;) Savner neste skrittet der, men jeg kan vel ikke klage, med tanke på stillgangen i mitt eget prosjekt. Jeg vet hvordn det er; nye ideer er mye morsommere å jobbe med. :)

Lenke til kommentar
Dette ser veldig lovende ut. kult at du har funnet en løsning som fortsatt holder hele sustemet stilrent. Gleder meg til resultatene. Men ikke la dette gå ut over fremgangen i proskjekt 2 ;) Savner neste skrittet der, men jeg kan vel ikke klage, med tanke på stillgangen i mitt eget prosjekt. Jeg vet hvordn det er; nye ideer er mye morsommere å jobbe med. :)

Jobber paralellt! Når man er litt ustrukturert er det greit å ha noe man kan koble av med (les: gå over til å lage noe på den andre maskina en liten stund).

 

I det andre prosjektet blir det for tiden laget mange enkelt-deler som hver for seg ikke utgjør nok til en up-date. Men, så kan jeg da plutselig sette sammen mange ferdige deler, og vips...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...