Gå til innhold

Kaby Lake HK og CPU! Trenger hjelp fort :)


Anbefalte innlegg

Hei flinke folk! 

Kjenner jeg er helt utslitt etter tre måneder med fikling. Inn med deler, ut med deler. 

Har landet på, og fått pris på Komplett på følgende CPU og Hovedkort. Nå ser jeg akkurat at Kaby Lake er tilgjengelig på Komplett. Ville dere valgt alternativ en (det eldre oppsettet) eller det nye Kaby Lake?

Alternativ 1: 
(Gammel)
 

ASUS ROG Strix X99 Gaming, S-2011-3
Intel Core i7-6800K Prosessor

Alternativ 2:
(Ny)
 

ASUS ROG Maximus IX Code, Socket-1151

Intel Core i7-7700K Kaby Lake Prosessor


PS: Pris og besparelser er ikke så viktig. Er ute etter mest mulig ytelse nå når jeg bruker såpass på maskinen. Om dere ser for dere løsninger med MER kraft så kom gjerne med forslag om dere har tid og lysst :)

TUSEN takk for all hjelp. Holder på å rable for meg ;)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på behovet. Selv ville jeg ikke byttet ut 5930k'en min med 1151 cpu. Jeg hadde valgt 6800k. Men når det er sagt passer det behovet mitt bedre  :) For å si det slik ville de fleste gått for 7700k, men jeg gjør andre ting enn å bare spille.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Kommer an på behovet. Selv ville jeg ikke byttet ut 5930k'en min med 1151 cpu. Jeg hadde valgt 6800k. Men når det er sagt passer det behovet mitt bedre  :)

Takk for svar FranZe.

 

Jeg vil si behovet er 70% gaming og 30% content creation som filmredigering, After Effects, Indesign, illustrator etc.

Jeg er litt nybegynner, men vil ha skikkelig solide ting. Jeg ble derfor veldig forvirret av at det ikke var noen 2011-3 sockets, men da bare 1151. Er det slik å forstå at 1151 er mer for REN gaming?

Lenke til kommentar

 

Kommer an på behovet. Selv ville jeg ikke byttet ut 5930k'en min med 1151 cpu. Jeg hadde valgt 6800k. Men når det er sagt passer det behovet mitt bedre  :)

Takk for svar FranZe.

 

Jeg vil si behovet er 70% gaming og 30% content creation som filmredigering, After Effects, Indesign, illustrator etc.

Jeg er litt nybegynner, men vil ha skikkelig solide ting. Jeg ble derfor veldig forvirret av at det ikke var noen 2011-3 sockets, men da bare 1151. Er det slik å forstå at 1151 er mer for REN gaming?

 

Nei, en kan fint bruke 1151 til andre ting enn gaming. Men se på hvilken ytelse du kommer til å få på det du skal bruke det til, så får du nesten ta en vurdering deretter  :)

Lenke til kommentar

 

 

Kommer an på behovet. Selv ville jeg ikke byttet ut 5930k'en min med 1151 cpu. Jeg hadde valgt 6800k. Men når det er sagt passer det behovet mitt bedre  :)

Takk for svar FranZe.

 

Jeg vil si behovet er 70% gaming og 30% content creation som filmredigering, After Effects, Indesign, illustrator etc.

Jeg er litt nybegynner, men vil ha skikkelig solide ting. Jeg ble derfor veldig forvirret av at det ikke var noen 2011-3 sockets, men da bare 1151. Er det slik å forstå at 1151 er mer for REN gaming?

 

Nei, en kan fint bruke 1151 til andre ting enn gaming. Men se på hvilken ytelse du kommer til å få på det du skal bruke det til, så får du nesten ta en vurdering deretter  :)

 

Takk for det. 

 

Men er det stor ytelsesforskjell mellom alternativ 1 og alternativ 2?

Fikk følelsen av at alternativ 2 da er "bedre" og "raskere" enn alt. 1.

Lenke til kommentar

Alt til sin bruk. Jeg holder på med en god del filmer. Gjør om filformat på disse og lignende. Har også en plex server gående samtidig som jeg folder. 

 

Er 7700k bedre i alt pga at den er klokket høyere? Kjører forøvrig min cpu på "normal" hastighet men kan også kjøre den på 4.7Ghz. Ja, den bruker mer strøm da men slike ting tenker jeg ikke så mye på egentlig.

Lenke til kommentar

Alt til sin bruk. Jeg holder på med en god del filmer. Gjør om filformat på disse og lignende. Har også en plex server gående samtidig som jeg folder. 

 

Er 7700k bedre i alt pga at den er klokket høyere? Kjører forøvrig min cpu på "normal" hastighet men kan også kjøre den på 4.7Ghz. Ja, den bruker mer strøm da men slike ting tenker jeg ikke så mye på egentlig.

Takk for tilbakemeldingen.

 

Nei det er vanskelig. Har sett en del sammenligninger nå og det virker ikke som den ene har klare fordeler i forhold til den andre. De virker ganske like bortsett fra flere tråder hos 6800. Vi får se :/

Lenke til kommentar

Før man kan trekke en klar konklusjon må det komme tall for gjennomsnittlig og beste oppnåelige hastigheter for disse nye prosessorene.

De har jo allerede vist at de yter nøyaktig samme som forrige generasjon. Eneste forskjellen nye prosessene har i ytelse er at de kan klokkes til 5ghz og dermed yter bittelitt bedre.

Lenke til kommentar

Det er kun en håndfull prosessorer per 100 som klokker høyt, i noen batcher ikke det engang. Skal man ha en som klokker godt må man nesten kjøpe fra noen som binner prosessorer fra videresalg evt være svært heldig med den man får.

 

Det er skuffende å få en prosessor som kun klokker middels, spesielt når man har brukt mye penger high end-komponenter.

Lenke til kommentar

Det er kun en håndfull prosessorer per 100 som klokker høyt, i noen batcher ikke det engang. Skal man ha en som klokker godt må man nesten kjøpe fra noen som binner prosessorer fra videresalg evt være svært heldig med den man får.

 

Det er skuffende å få en prosessor som kun klokker middels, spesielt når man har brukt mye penger high end-komponenter.

 

Med slike "billigcpuer" , så kjøper man jo selvfølgelig en håndfull cpuer og beholder den beste :D

Lenke til kommentar

 

Det er kun en håndfull prosessorer per 100 som klokker høyt, i noen batcher ikke det engang. Skal man ha en som klokker godt må man nesten kjøpe fra noen som binner prosessorer fra videresalg evt være svært heldig med den man får.

 

Det er skuffende å få en prosessor som kun klokker middels, spesielt når man har brukt mye penger high end-komponenter.

 

Med slike "billigcpuer" , så kjøper man jo selvfølgelig en håndfull cpuer og beholder den beste :D

 

Hmmm, retur/angrefrist? Vil ikke butikkene protestere på det?

 

Edit: Må kanskje kjøpe en og en fra forskjellige butikker da.

Endret av fudun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...