Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor kan man spesialbestille skrivebord/skrivebordsplater?


Anbefalte innlegg

Jeg finner ingen ideelle skrivebord eller skrivebordsplater til mitt kontor, og jeg har ikke utstyr eller erfaring med å skjære i treverk, så jeg må spesialbestille, men vet ikke hvor jeg kan gjøre dette.

 

Denne tegningen representerer hvordan jeg vil at platen skal se ut.

 

 

post-292623-0-48219000-1483645631_thumb.png

Endret av Tacanacy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for denne tråden!

 

Har sett etter benkeplate på 1800x900 for å bygge ut kjøkkenet litt.

IKEA har et alternativ hvor de spesiallager, koster 7-8000.

 

Fant en ferdig 900x2200 på Bauhaus som kan passe bra om jeg kapper den i riktig lengde, koster 1449.

 

:w00t: 
 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kva med å kjøpe inn ei hjørneplate, og deretter få den bearbeida på ett lokalt snekkerverksted?

 

Eg antar at utskjæringa i hjørnet er ei tilpassing for å passe rundt eit eller anna i hjørnet, så då er det heller ikkje så farlig med folieringen.

 

Eg veit også at det er fint mulig å få ein snekkar til å skjære av folieringa og lime den påigjen etterpå slik at resultatet blir så fint som mulig. Så det kan være at det er billegare å berre bestille ei plate i dimensjonen 156,5 x 93,5 og få ein snekkar med tilgang på snekkerverksted til å skjære ut alt.

Kantfoliering er det også mulig å kjøpe utanom plata også.

 

 

 

Men når det er sagt, så ville eg vurdert å kjøpe meg ei stikksag og skjære ut dette hjørnet sjølv. Med nytt blad så er ikkje det den heilt store utfordringa. Det ligg også mange guider på nettet om du er usikker, men det viktigaste er at du taper der du sagar slik at saga ikkje riv med seg laminatet på toppen, og at du lar saga gjere jobben utan å presse.

Og sidan dette uansett er for å passe inn i eit hjørne så skal du dumme deg ut mykje før eventuelle feil blir veldig synlige. Og sjølv då så kan du vurdere å liste rundt skrivebordet for å skjule eventuelle skavankar på benkeplata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...