Gå til innhold

Samsung lanserer nye smartkjøleskap med digre berøringsskjermer


Anbefalte innlegg

 

Greit nok at det sikkert er ett godt kjøleskap, men de burde lansere slik funksjonalitet til "standard" skapene også. Trenger ikke være store greiene, temp, strømforbruk, kamera er egentlig det som trengs. Og det koster ikke mange kronene å sette opp selv, da utkonkurrerer de seg selv for normalkunden. 

 

Sannsynligvis ikke standard fordi det hverken er veldig nyttig eller bra kan jeg tenke meg :)

 

Jeg tror det kommer til å bli både bra og naturlig i fremtiden, men ikke enda. Og da på vanlige kjøleskap, uten masse fancy som ikke direkte gjør det til bedre/dårligere kjøleskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er DLC ja, og prisen på slike oppdateringer blir bare drøyere og drøyere. Blir dyrere enn originalen til slutt. Desuten kan ikke 1.0 egentlig oppdateres, eller avinstalleres. Oppdateringer er standalone og må lastes inn ved siden av, og selv om 1.0 ikke brukes må man betale massevis i vedlikehold. Og så skal jeg ikke begynne på alle de potensielle kompatibilitetsproblemene man kan få ved å kjøre flere versjoner av wife på samme system.

 

 

Har du vurdert å legge noen pakker kondomer i kjøleskapet og innstallere ONS ver 1.7?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Anbefaler folk som synes kjøleskapet er latterlig dyrt å se på lignende kjøleskap, uten skjerm og så sammenligne hvor mye ekstra det koster, istedenfor å sammenligne med de du får opp når du sorterer etter lavest pris på elkjøp. 

 

Kan jeg friste med et slik for eksempel?

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/SBSES7165/liebherr-premiumplus-side-by-side-sbses-7165-21-185cm

"Kun" 65.000 kr. Til sammenligning ligger Samsung sitt dyreste "side-by-side"/"french door" eller hva du vil kalle det på ca 30.000 kr hos elkjøp. Kan godt være andre har enda dyrere modeller.

 

Så kan du lure på om du trenger så dyrt kjøleskap i utgangspunktet uansett da, men det er noe annet :p (Du trenger mye plass også)

Jeg har vært litt fascinert av kule hvitevarer opp gjennom årene, men alltid hatt beina nok på bakken til at jeg fokuserer på primærfunksjonene kjøl og frys. De skal gjøre den jobben bra, så får alt annet være estetikk og dilldall.

 

For meg er det også viktig at jeg har redundans i tilfelle noe ryker. Har derfor et kombiskap på kjøkkenet som jeg har alle de tingene jeg trenger ofte. På en bod har jeg et kombiskap og et fryseskap. Disse gir redundansen jeg trenger, samt kapasitet til å bunkre opp gode tilbud eller god fangst fra fisketurer. Fancy skjerm-hvitevarer kommer neppe hit i overskuelig fremtid. Skjermer vil jeg ha separat så jeg slipper å ha ubrukelig gammel maskinvare/programvare når kjøleskapet fyller for eksempel 10 eller 20 år.

 

 

Det med tanken om separat skjerm høres smart ut. Forøvrig så burde produsenten av det modulære kjøleskapet, dersom det skulle komme, da ha en brønn for å klipse fast skjermen til, samt en dekorplate å klipse i brønnen når skjermen er eksternt montert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Anbefaler folk som synes kjøleskapet er latterlig dyrt å se på lignende kjøleskap, uten skjerm og så sammenligne hvor mye ekstra det koster, istedenfor å sammenligne med de du får opp når du sorterer etter lavest pris på elkjøp. 

 

Kan jeg friste med et slik for eksempel?

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/SBSES7165/liebherr-premiumplus-side-by-side-sbses-7165-21-185cm

"Kun" 65.000 kr. Til sammenligning ligger Samsung sitt dyreste "side-by-side"/"french door" eller hva du vil kalle det på ca 30.000 kr hos elkjøp. Kan godt være andre har enda dyrere modeller.

 

Så kan du lure på om du trenger så dyrt kjøleskap i utgangspunktet uansett da, men det er noe annet :p (Du trenger mye plass også)

 

Greit nok at det sikkert er ett godt kjøleskap, men de burde lansere slik funksjonalitet til "standard" skapene også. Trenger ikke være store greiene, temp, strømforbruk, kamera er egentlig det som trengs. Og det koster ikke mange kronene å sette opp selv, da utkonkurrerer de seg selv for normalkunden.

 

 

Kan ikke du starte en kickstarter-greie på det, også får man et produkt man kan tillegge funksjonene på et hvert gammeldags kjøleskap. Og det er jo ingenting som tilsier at man ikke også skulle kunne ha det på slim utgaver av kjøleskap.

 

 

 

Eneste en trenger i kjøleskapet er øl, smør og ost

Jeg klarer å se hvor øl kommer inn. Smør kan brukes til å tette lekkasje i båtskrog. Men hvor kommer ost inn i dette bildet, forstår meg ikke på den  :wee:

 

Åh, kan det være for å lokke til seg mus?

Har hørt at ost ikke er særlig greie for slikt. Ikke glem rødvinen..

Også bør man være forsiktig med å drikke øl og vin om en annen sies det.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du vurdert å legge noen pakker kondomer i kjøleskapet og innstallere ONS ver 1.7?

ONS i ulike versjoner kan være spennende det - FOR spennende t.o.m., jf. wife 1.0 - men ONS hjelper ikke en dritt mht. å få et fancy kjøleskap på kjøkkenet, eller andre duppeditter i hus.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i alle dager er poenget?

Er det ikke meningen folk skal tenke selv lenger?

Vi får hele tiden ting som gjør at livet blir lettere og vi får mer fritid. Det er mye vi har fått som gjør at vi ikke må tenke over det ene og det andre. Det betyr ikke at du ikke skal tenke, men du frigjør tid til å tenke på andre ting. Hvis det er problematisk er det jo så enkelt som å ikke kjøpe. Du kan droppe eFaktura og AutoGiro og tenke på alle regningene du må betale og KID-nummer og slikt også hvis du vil ha mer å tenke på. Og hvis du vil tenke på andre ting enn hva du har i kjøleskapet, og når du må betale regningen kan du få det litt mer automatisert.

Lenke til kommentar

Klassisk koreansk design på sitt beste. Hvorfor skal jeg ha en dedikert skjerm på kjøleskapet? Om jeg kan få de som trengs som en app. Dette er produktet for de bevisstløse.

Dette virker fornuftig, men ett minutts stillhet og refleksjon gir som sagt bare nok en følelse av superdårlig design.

Løp og kjøp for tullinger!

Lenke til kommentar

Klassisk koreansk design på sitt beste. Hvorfor skal jeg ha en dedikert skjerm på kjøleskapet? Om jeg kan få de som trengs som en app. Dette er produktet for de bevisstløse.

Dette virker fornuftig, men ett minutts stillhet og refleksjon gir som sagt bare nok en følelse av superdårlig design.

Løp og kjøp for tullinger!

Åpenbart en klassisk uttalelse fra deg. Med tanke på LG og Samsung sin suksess kan jeg vel da også si at det er klassisk koreansk design å lage noe bra, som selger best?

 

Hjelper mer om du bidrar med noe konstruktivt i diskusjonen enn å bare trekke frem at saker som omhandler produkter fra Korea er "dårlig" og "unødvendig", bare fordi du synes det.

Lenke til kommentar

 

Hva med å faktisk åpne kjøleskapet og kikke inn? :p

Det blir litt tungvint å gjøre når jeg allerede er på kiwi.

Sant nok, da hadde det vært ganske kjekt. En ting til som også hadde vært ganske kjekt, er hvis man kunne ha tasta inn utløpsdatoen på det du har kjøpt, og da fått en melding på kjøleskapet, evt også en push melding på mobilen, når ting har gått ut på dato (siste forbruksdag).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva med å faktisk åpne kjøleskapet og kikke inn? :p

Det blir litt tungvint å gjøre når jeg allerede er på kiwi.

Sant nok, da hadde det vært ganske kjekt. En ting til som også hadde vært ganske kjekt, er hvis man kunne ha tasta inn utløpsdatoen på det du har kjøpt, og da fått en melding på kjøleskapet, evt også en push melding på mobilen, når ting har gått ut på dato (siste forbruksdag).

 

Man taster ikke inn utløpsdato. Det blir for tungvindt når man har både strekkodelesere og tekstgjenkjenning.

Lenke til kommentar

Man taster ikke inn utløpsdato. Det blir for tungvindt når man har både strekkodelesere og tekstgjenkjenning.

 

Finnes apper for å scanne produkter i dag. eksempelvis Meny sin app der du kan laste ned add on app og scanne produkter med mobilen din, for så å legge dem til handleliste i Meny appen f.eks. Så burde gått greit å få utløpsdato fra en slik kode og ha leser på kjøleskapet ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...