Gå til innhold

Amazon vil levere pakker fra flyvende varehus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ikke spesiellt fornuftig ut. Saken skal altså fungere akkurat som et lager, jeg ser ikke hvordan dette skal kunne spare penger eller fungere mer effektivt enn et skikkelig varehus på bakken.

 

Eneste jeg kan tenke meg dette vinner på er at det kan gå raskere å levere varer.

Lenke til kommentar

Så nå får flytrafikken enda en ting å forholde seg til: pakkedroner som skjener ned mot bakken fra 13000m høyde ...

 

Jeg tror vi skal være glad for at de færreste patentsøknader ender opp med at det patenterte produktet/systemet/metoden blir satt ut i livet.

 

En patentsøknad er ikke det samme som at noen "har planer om å gjøre" noe. Agurknytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger ikke skytevåpen heller. Holder lenge å kvesse propellen...

 

Høyderekorden for rotorfartøy er 12 954 meter iflg https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_altitude_record#Rotorcraft

 

Forbrenningsmotorer begynner å slite lenge før den høyden grunnet svært tynn luft med svært lite oksygen

 

Å løfte 1 kg fra bakkenivå opp til 13 000 meter krever 127 530 J energi. Energitap vil gjøre det tallet betydelig høyere. Om dronen kjører på 5 volt, kreves det (hvis kalkuleringen min er korrekt) et 70 Ah batteri PER KILO DRONE for å komme opp til 13 000 meter. Jeg sitter her med en powerbank  på 10 Ah (5V), og den veier ca. 0.3 kg. alene

 

Så er det også spørsmålet om luften er tykk nok til at dronen får nok oppdrift så høyt oppe

 

Merk: Dette er snakk om rotordroner

Endret av Suppen
Lenke til kommentar

 

Trenger ikke skytevåpen heller. Holder lenge å kvesse propellen...

 

Høyderekorden for rotorfartøy er 12 954 meter iflg https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_altitude_record#Rotorcraft

 

Forbrenningsmotorer begynner å slite lenge før den høyden grunnet svært tynn luft med svært lite oksygen

 

Å løfte 1 kg fra bakkenivå opp til 13 000 meter krever 127 530 J energi. Energitap vil gjøre det tallet betydelig høyere. Om dronen kjører på 5 volt, kreves det (hvis kalkuleringen min er korrekt) et 70 Ah batteri PER KILO DRONE for å komme opp til 13 000 meter. Jeg sitter her med en powerbank  på 10 Ah (5V), og den veier ca. 0.3 kg. alene

 

Så er det også spørsmålet om luften er tykk nok til at dronen får nok oppdrift så høyt oppe

 

Merk: Dette er snakk om rotordroner

 

7,085Ah etter mine kalkuleringer, men du har rett i at energitapet vil gjøre det betydelig høyere.
Lenke til kommentar

 

 

Trenger ikke skytevåpen heller. Holder lenge å kvesse propellen...

 

Høyderekorden for rotorfartøy er 12 954 meter iflg https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_altitude_record#Rotorcraft

 

Forbrenningsmotorer begynner å slite lenge før den høyden grunnet svært tynn luft med svært lite oksygen

 

Å løfte 1 kg fra bakkenivå opp til 13 000 meter krever 127 530 J energi. Energitap vil gjøre det tallet betydelig høyere. Om dronen kjører på 5 volt, kreves det (hvis kalkuleringen min er korrekt) et 70 Ah batteri PER KILO DRONE for å komme opp til 13 000 meter. Jeg sitter her med en powerbank  på 10 Ah (5V), og den veier ca. 0.3 kg. alene

 

Så er det også spørsmålet om luften er tykk nok til at dronen får nok oppdrift så høyt oppe

 

Merk: Dette er snakk om rotordroner

7,085Ah etter mine kalkuleringer, men du har rett i at energitapet vil gjøre det betydelig høyere.

Godt tenkt, men som dere ser av illustrasjonen øverst så har dem nok ikke tenkt at dronene skal ta seg opp igjen til "moderskipet" for egen maskin. Tanken her er vel å bruke lite energi på å ta seg til målet, for å så kunne fly tilbake til en base på den resterende strømmen. Bør i teorien gi en god del lengre rekkevidde for dronene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...