Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Avvenning av medisin


xrays

Anbefalte innlegg

Settes ikke umiddelbart på blodtrykksmedisiner?

 

Hun har gått på det i årevis og det skulle være veldig unødvendig.

 

Nå har det jo bare ballet på seg med det ene og det andre.

 

Å settes på medisiner og uten i mellomtiden gi kroppen en sjanse til å heale seg selv, syns jeg ikke er rett.

 

Hun har sikkert gått på det i 20 år kanskje 30 antageligvis eller mer :/

 

Om man ukritisk hører på hva legen sier kan det bli resultatet

Endret av xrays
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ideelt sett skal fastlegen ha oversikt over alle medisiner enhver pasient står på og hvordan de interagerer med hverandre. Verden er ikke alltid ideell.. Datasystemene skal også fange det opp, men det er slett ikke alltid det fungerer.

 

Spesielt for eldre pasienter er det et ganske vanlig problem at de settes på noen medisiner for noe, noen for noe annet og noe for enda noe annet, og alle disse medisinene kan påvirke hverandres effekt. Jeg anbefaler å be om en time hos fastlegen for en gjennomgang av hvilke medisiner hun står på og eventuelle interaksjoner. Dette er også noe  noen apotek tilbyr.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Det er det vi gjør etter som vi blir eldre. Vi forfaller og blir skralere. Det naturlige er ikke at "kroppen healer seg selv" - det naturlige er å dø før man runder 40, av en eller annen triviell infeksjon som vi i dag knekker med en ukeskur antibiotika. Er moren din eldre enn dette, kan du med høy grad av sannsynlighet takke noen av de medisinene hun går på nå i dag for at du fortsatt har henne.

 

Som flere andre har sagt: ta dette opp med legen. Det finnes ingen på kloden som har bedre forutsetninger for å hjelpe din mor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Settes ikke umiddelbart på blodtrykksmedisiner?

 

Hun har gått på det i årevis og det skulle være veldig unødvendig.

 

Nå har det jo bare ballet på seg med det ene og det andre.

 

Å settes på medisiner og uten i mellomtiden gi kroppen en sjanse til å heale seg selv, syns jeg ikke er rett.

 

Hun har sikkert gått på det i 20 år kanskje 30 antageligvis eller mer :/

 

Om man ukritisk hører på hva legen sier kan det bli resultatet

 

Hvor vidt hun trenger det eller ikke er vanskelig for oss å svare på, men siden hun går på Marevan er hun mest sannsynligvis inne til hyppige (INR-) kontroller på fastlegekontoret hvor behovet for denne type medisin vurderes i mer eller mindre grad. 

 

Når det gjelder blodtrykkssenkende medisin er det flere indikasjoner for bruk av dette. Å senke blodtrykket er naturligvis en av dem, men en annen er også bruken av det i behandlingen av atrieflimmer. Ved atrieflimmer brukes som nevnt Marevan / DOAKs for å hindre trombedannelse og potensiell hjeneemboli, men i tillegg kan man bruke medikamenter som kontrollerer hjerterytmen for å hindre at hjerteslagene blir altfor uregelmessig - altså antiarrytmika. Av antiarrytmika har man blant annet medikamenter som også fungerer som blodtrykkssenkende. Dette kan være grunnen til at hun står på begge deler.

Lenke til kommentar

Det er det vi gjør etter som vi blir eldre. Vi forfaller og blir skralere. Det naturlige er ikke at "kroppen healer seg selv" - det naturlige er å dø før man runder 40, av en eller annen triviell infeksjon som vi i dag knekker med en ukeskur antibiotika. Er moren din eldre enn dette, kan du med høy grad av sannsynlighet takke noen av de medisinene hun går på nå i dag for at du fortsatt har henne.

 

Som flere andre har sagt: ta dette opp med legen. Det finnes ingen på kloden som har bedre forutsetninger for å hjelpe din mor.

 

Amen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv de siste ukene gått inn for å få mer basisk kropp fordi jeg kjente jeg ikke følte meg bra og ble obs på det med syre og base og spiste/drakk ting for å rense opp i tillegg til puls trening som jeg normalt sett gjør uansett og badstue - som jeg jevnlig også tar uansett, og jeg kjente at det ga resultater. :)

 

Det der med sur og basisk kropp, er ikke det simpel lurium?

 

En pH-endring i blod vil føre til store skader og kanskje også død. Derfor så er kroppen finstemt til å holde den riktige pH i blodet for alt det er verdt. Du klarer ikke å påvirke pH nevneverdig uten å injisere noe, som jo også er svært farlig. Det du spiser vil fordøyelsessystemet sørge for at kommer i riktig balanser før det når blodbanen. Slik er min forståelse om pH i kroppen. Hvilke vitenskapelig materiale har du som underlag for å tenke på at du behøver en mer basisk kropp? Har du sjekket kildene bak det materiale du har kommet over som sier at en basisk kropp er en sunn kropp?

 

http://preventcancer.aicr.org/site/News2?id=13441

 

Anonymous poster hash: 75687...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...