Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Trenger ny ruter.. men hvilken?


Anbefalte innlegg

Hei.

Flytter snart inn i en annen leilighet, denne er det en altibox hjemmesentral i, så planen er å ta i bruk denne.

Trenger derfor en ruter.. men hvilken anbefalles idag?

Budsjett på max 1500..

Skal forøvrig også prøve å dele nett med leiligheten ved siden av.. så er avhengig av sterkt signal.

Linja vil nok bli 40/40..

Tror ikke å legge en kabel mellom leilighetene er noe løsning, da begge er utleie.. men mulig PowerLine adapter kan funke.. men vil tippe det kan bli problematisk, siden det må gå mellom 2 separate sikringsskap.

 

Finnes dsl alternativer der også.. men det som er der nå er ustabilt vet jeg.

Kjenner dem som leier der nå.. og det er dem som flytter inn ved siden av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så..hvis du har en altiboks hjemmesentral - hvorfor trenger du da en ruter? for det første vil du vel aldri bruke ruterfunksjonaliteten, og for det andre så brukte jeg bare det innebyggede trådløse i sentralen når jeg hadde altiboks, som bør fungere helt fint for 40/40 i en leilighet?

 

Er det en gammel sentral og du er ute etter noe raskere (ac) så er det vel toppmodellene til TP-link og Asus som gjelder på ruter-fronten (http://www.dinside.no/data/super-rutere-pa-testbenken/65283885), men da ville jeg heller gått for ett standard AP som f.eks dette; http://www.prisjakt.no/product.php?p=3393875

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Kommer til å sette sentralen i bridge, og la ruteren ta seg av alt :)
Mesteparten av mitt utstyr kommer uansett til å være tilkoblet med kabel, men blir 3-4 trådløse enheter, + det som naboen har.

Men er uansett greit å ha 5ghz, da vi har babycall med kamera, som kjører på 2.4GHz og er overfølsom for støy.. Legger du mobilen ved siden av monitoren, og du oppdaterer lista over mottatte snap, på snapchat så er det nok til at kamera detter ut :p

 

Men tror nok jeg bestiller Asus RT-AC68U.

Virka som et røverkjøp :)

Lenke til kommentar

Meget enkelt på asus sine routere. Den sier ifra at det er en ny version og spør om du vil oppgradere. Bare å trykke ok så fikser den alt selv.

 

Mener asus har en app til Android og som prater litt med routern og gir deg beskjed når det er ny fw.

 

Edit: USB3 porten er limited til USB2 hastighet som default, da usb3 kan gi inteferens med 5GHz bandet. Kjører min på USB3 hastighet og har ikke merket noe problem men du må nesten se selv.

 

Kjekt med usb3 fart om du skal sette opp en eksterndisk som NAS på nettverket.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...