Gå til innhold

Ny varmepumpe - smart termostat


Anbefalte innlegg

Da den gamle varmepumpen er i ferd med å ta kveld blir det nok straks investering i en ny. Jeg har surfet litt på nett for å undersøke dette med smarte termostater.

 

Så vidt jeg forstår er de fleste eksisterende smarttermostater stort sett designet for det amerikanske markedet hvor man har en sentral termostat fra før av?

 

Nest og Ecobee virker hvertfall ikke til å støtte de klassiske varmepumpene som er så populære her i Norge hvertfall.

 

Hva er egentlig alternativene mine? Jeg er teknisk kyndig av meg, men av praktiske årsaker foretrekker jeg "keep it simple stupid". 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da den gamle varmepumpen er i ferd med å ta kveld blir det nok straks investering i en ny. Jeg har surfet litt på nett for å undersøke dette med smarte termostater.

 

Så vidt jeg forstår er de fleste eksisterende smarttermostater stort sett designet for det amerikanske markedet hvor man har en sentral termostat fra før av?

 

Nest og Ecobee virker hvertfall ikke til å støtte de klassiske varmepumpene som er så populære her i Norge hvertfall.

 

Hva er egentlig alternativene mine? Jeg er teknisk kyndig av meg, men av praktiske årsaker foretrekker jeg "keep it simple stupid". 

 

IR blaster er fint, jeg har en anymote og en Z-wave sak som jeg enda ikke har tatt i bruk. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Hva er egentlig alternativene mine? Jeg er teknisk kyndig av meg, men av praktiske årsaker foretrekker jeg "keep it simple stupid". 

 

Et alternativ er Samsung varmepumpe med Wifi, den har app og støtter IFTTT. Selv har jeg planer om å kjøpe den nå på vårparten, og styre den fra Google Home :) 

 

 

Så vidt jeg forstår er de fleste eksisterende smarttermostater stort sett designet for det amerikanske markedet hvor man har en sentral termostat fra før av?

 

Det er det samme inntrykket jeg har, se denne artikkelen: https://blog.tibber.com/no/nest-termostat-norge 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...