Gå til innhold

Hvor sjekke opprinnelse med DNA i Norge?


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei

 

vet ikke om dette er riktig sted, men prøver.

så en video på nett hvor enkelte tok en DNA test og deretter fikk info om hvor i verden de stammer fra.

altså 10% norsk 20% svensk osv.

 

finnes det noe slikt man kan gjøre i Norge?

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har brukt 23andme funker greit.

Tok du den med helsetest også?

Ja. Når jeg tok den var den med helse test. De mista løyvet til å gjøre helse delen ( i usa) vet ikke om de har fått den igjen.

 

Jeg tok testen til 23andme for noen måneder siden. Du får vite haplogruppe, opphav (både mor/farside), % neandertal dna, andre medlemmer med samme gener som deg, du kan finne søskenbarn, tremenninger, firmenninger etc gitt at de har registrert seg der. + litt annet lekefunksjoner.

 

De gir ikke(!) ut helserapport til norske kunder. Jeg har sendt mail til både 23andme og folkehelseinstituttet i Norge og fått dette avklart. Dog... du kan laste opp "raw data" fra 23andme på andre nettsider som gir informasjon om helse. Dette har jeg prøvd, og det var noget interessant. Dette koster som regel litt, avhengig av nettsted.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har brukt 23andme funker greit.

Tok du den med helsetest også?

Ja. Når jeg tok den var den med helse test. De mista løyvet til å gjøre helse delen ( i usa) vet ikke om de har fått den igjen.

 

Jeg tok testen til 23andme for noen måneder siden. Du får vite haplogruppe, opphav (både mor/farside), % neandertal dna, andre medlemmer med samme gener som deg, du kan finne søskenbarn, tremenninger, firmenninger etc gitt at de har registrert seg der. + litt annet lekefunksjoner.

 

De gir ikke(!) ut helserapport til norske kunder. Jeg har sendt mail til både 23andme og folkehelseinstituttet i Norge og fått dette avklart. Dog... du kan laste opp "raw data" fra 23andme på andre nettsider som gir informasjon om helse. Dette har jeg prøvd, og det var noget interessant. Dette koster som regel litt, avhengig av nettsted.

 

ok, jeg tok denne  testen når 23andme var ganske  nytt, da fikk man med helsetest, så jeg har fremdeles de  sakene, pluss naturlig nok opphav osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Må være sinnsykt lett å bli svindlet? Du kan ikke bekrefte selv hva de forteller deg liksom.

 

 

tenkte å prøve den til national geo. tror man greit kan stole på de.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...