Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Celica VVTi 00-01 mod


dreadful

Anbefalte innlegg

dette kommer til å bli gøy å følge med på :)

det virker som du allerede har kjøpt celicaen, og hvis, er den i god stand og er det gjort noe med den? (bilder?)

 

men skal du gjøre den om til en fast and the furious bil?

eller skal du bare ha en fet bil som er styla med "smak"

 

hehe, pass på at du ikke blir for inspirert av guttene og jentene i GiS da ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen er ikke kjøpt ennå, skulle egentlig fortsette med Honda maskiner, men så fant jeg Celica'n og bestemte meg for at denne bilen måtte jeg ha!

 

Interiøret i bilen er rimlig lekkert syntes jeg, deilige seter, klima, 6 trinnskasse, god og oversiktlig!

 

Det aller første som blir gjort er støy isolering bak og hvite instrumentskiver samt å bytte ut alle lysdiodene med blått lys! (Bak de hvite sportskivene, kjørecomputer og klimaanlegg!)

 

Driver å sparer opp differansen mellom honda'n jeg hadde tenkt å kjøpe og celica'n nå! (Orker ikke stresse med kjøp nå, betal senere!)

 

Så fort jeg eier bilen så skal jeg sette igang, kjenner jeg meg selv så går absolutt alt jeg har av penger med til bilen som vanlig, men f.eks oppgraderinger som Turbo og bremser vil ta tid, koster omtrent 2/5 av bilens kjøpspris.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
BenSin: kan du ikke innse at slaget er tapt?

 

 

Det er da mulig å lage Bu turboer, eller twin turbo som du kaller det på en rekkemotor... Det finns jo mange supra'er med twin turbo! Dreadful forklarer jo fint hvordan twin turbo på rekkemotorer fungerer.... En turbo ved lave turtall og en ved høyte, enkelt og greit forklart....

Supra er V6. Twin-turbo er ei heller "en ved lavt turtall, en ved høyt". TWIN=Tvilling=to like. "Bi-turbo" som Audi kaller det, er også TO LIKE TURBOLADERE, i en V6. Hold kjeft hvis du ikke aner hva du prater om fra nå av.

Supra twin turbo har en rekke sekser på 3 liter med 2 turboer :)

03DSE301514546C.jpeg

en topp

1226_1.jpg

08.jpg Denne er grom!

Lenke til kommentar

Installert:

 

Rotora 320 mm Big Brake kit

Tanabe Coil overs m Høyde og hardhets just.

Turbo Timer.

Start Button.

 

Ligger å venter på installering i stua:

 

Turbo (Custom)

Intercooler

Samtlig piping

Oljekjøler

fuel Rail

fuel pump

dyser 550 cc

Clutsj

Flywheel

A stolpe gaudge holder m 3 inset's

Greddy E manage

++ noen småtting

 

Prosjektet er nå ute av mine hender, siden jeg ble student måtte jeg prakke dette prakt prosjektet over på min beste venn. Har masse bilder, og skal oppdatere senere.

 

Btw: Måkevinge dører ut....

Endret av dreadful
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...