Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Celica VVTi 00-01 mod


dreadful

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg denne bilen nå! en 2000 eller 2001 modell!

 

Til KebabGud sin vrede skal jeg bygge om denne bilen! Her er et bilde av det kittet jeg har plukket ut til bilen:

 

WWTurbo.jpg

 

Jeg har også funnet måkevinge dører til denne bilen som jeg kommer til å montere, Twin eksos(ikke 5" utblås, men noe lekkert!)

 

Turbo kit, evt kompressor har ikke helt bestemt meg ennå, 310 mm Brebro GT bremser osv!

 

Noen som har noen dårlige erfaringer? sett bra fra at bilen støyer litt, kommer til å bli mitt første prosjekt å legge inn støymatter rundt om i karroseriet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tillat meg å dåne ..

(styling!! ahhhhh ....)

 

også kjøper du ikke en T-sport (GT-S) engang ..dåne!

 

:scared::wallbash:

Dån i vei! Forskjellene er så små unntagvis VVTL-i systemet på Tsporten at jeg ikke ønsker å kaste bort 100000 kr plus på å kjøpe Tsport kontra VVTi.

 

Det er 49 hester og 10 Nm forskjell på motorene og det er for lite! Regner med å legge i en ca 50K på motoren, og da burde den yte omtrent 240-270 hester, samtidig vil Dreiemomentet på motoren øke noe brutalt fra 170 Nm til omtrent 300-340 Nm (Hvis ikke mer!)!

 

Karroseri/Bodykit vil vel koste omtrent 25000kr når jeg har fått mine venner til å lakkere! Byttet om lykter er ikke så dyrt! Lyddemping er heller ikke så dyrt(Litt usikker på hva det koster for Måkevinge dørene, men det kommer jeg til å sette på selv!)

 

Felgene vil komme på en 22-25 K for sommer felger til bilen! OZ Superturisimo 18x8" på sommern.

 

Brembro 4 piston 310mm Ventilerte GT bremser koster litt, omtrent 15K her i norge, men det er det verdt!

 

Anlegget i bilen kommer jeg vel i stor grad til å flytte fra min eksisterende bil! ca 25K eneste jeg kommer til å bytte om der er DAB tuner, også skal jeg har 6,5" display på nye spillern med mulighet for Navigasjonsystem.

 

Senking av bilen vil ligge på omtrent 20K +- skal ha de nye auto just. demperne hvor det legges inn høyde og stivhetsgrad etter hastighet! Eller bare hva man ønsker der og da :D

 

Totalt når jeg er ferdig med bilen har det vel gått med en 125-150K ekstra, men det kommer det til å være verdt!

 

Jeg har lagt merke til at det er får av disse bilene på veien, og tror derfor at det kommer til å vekke litt ekstra oppsikt når man ikke ser så mange av dem i motsetning til Audi og ikke minst Golf entusiastene!

Lenke til kommentar
Jeg har mine tvil på at du noen gang kommer til å få en slik bil slik du har beskrevet her... MEd måkedører osv..... lykke til hvertfall!

Lurer på hva du baserer din tvil på? Dette er forresten ikke måkevinger, men lambodører! (Stor forskjell her! min feil)

 

 

bilde:

pic2151.jpg

Endret av dreadful
Lenke til kommentar

Branketten er noe som må spesialbestilles fra Amerika eller Asia det er nok grunnen til at du ikke har sett noe til noe sånt i Norge! For lite interresse for den slags!

 

Jeg er litt i tvil om akkurat denne konverteringen pga evt lekasjer fra dørene når det regner å blir kaldt om høst, vinter og vår. Men jeg ønsker i allefall å prøve hvordan dette blir, skulle det vise seg at det ikke fungerer så får jeg heller sette på org. brankettene igjen og kjøre med vanlige dører!

Lenke til kommentar

Dette kommer til å ta sin tid, har dessverre ingen pengepresse i kjeller'n!

 

Regner med at jeg har bilen til våren. Økonomi biten av dette prosjektet anser jeg som min egen sak.

 

Regner med å ha nok til Felger, Bodykit og Eksos/luftfilter (Cold air intake, manifold 4-2-1(grenrør m 2,5" ende), sport katalysator (2,5"), center eksos rør 2,5", dual spiltter(denne må nok bli levert av Svensen eksos i første omgang), 2 stk potter m 2,5-3" enderør! v. kjøp!

 

Så blir det:

1. senkesett

2. spiller m Dab tuner og mulig navigasjonsbit

3. Turbo og bremsekonvertering

4. Ryggekamera og frontkamera til å overvåke bilen slik at når noen en gang kjører inn fronten på bilen min og prøver å stikke av så har jeg dem på tape inne i bilen! (Har sett meg lei på den slags i Oslo, så det skal ikke skje igjen!)

 

Sånne småting som Lambodører, andre lykter bak kommer jeg til å ta innemellom for dette er ting som i realiteten er "gratis" i forhold til det meste av handle listen!

 

Pris på lambodører ligger på ca 2500 kr hvis man gjør jobben selv

andre baklykter 2000 kr omtrent!

 

Skal selvfølgelig lage en logg om bilen, både tekst og bilder!

Endret av dreadful
Lenke til kommentar

Hehe, det data tilsynet blir nok sint på deg :p

 

Men ikke så dumt med kamera forran, den var smart ;)

Koster det ikke mer enn 2500 å "konvertere" til vingedører? Muligens det er en del jobb da... Du har ikke vurdert ting som smidde stempler og andre interne motor deler da? Kanskje litt vansklig å få taki i Norge men..

Lenke til kommentar

Motoren klarer fint under 300 hester uten at jeg må bytte de vitale delene i motoren! Derfor har jeg ikke lagt noen vekt på det ennå!

 

Jeg prøver nå å sjekke hvordan det ligger ann med TT oppsett i bilen, sånn som det ser ut så er det alt for dårlig plass i motor rommet til doble turbo'r! Hvis det viser seg at det er en mulighet så må jeg nok begynne å tenke på smidde deler, nye ventiler, DOHC (mener at denne er SOHC oppsett nå!) Må nok også ha en større intercooler i så fall, så jeg må se hvordan jeg skal gjøre dette! Må i såfall legge til rette for TT oppsett når jeg installerer første turbo'n.

 

Lambodører er noe jobb, men absolutt verdt det!!!

 

Jeg fant en guide til hvordan man skulle installere de nye brakettene på dørene, og det tok omtrent 6-7 timer i følge guiden. Jeg har lagt inn litt kløning, altså ender jeg på omtrent 1 dag!

 

Når det gjelder kamera i bilen som tar opp det som skjer rundt bilen min så gir jeg totalt ****** i hva datatilsynet skulle si om dette!

 

Historie:

 

I sommer hadde jeg akkurat fått den nye fronten til Honda'n min og denne var fin og ferdig lakkert da bånnpluggen på motoren løsnet og falt av! Siden jeg hadde byttet olje hos en bekjent fikk jeg tauet bilen til verksted (Var litt usikker på hva det kunne være, ser ikke en dritt under den bilen, er litt for lav :D Og jeg hadde dagen før vært på Rudskogen og kjørt som et svin! :devil: derfor var jeg litt usikker på om det var noe som hadde røket! )

 

Da jeg ringte Verkstedmesteren på mandagen (skjedde på lørdag!) Spurte jeg om han hadde fått sett på bilen!

 

Jaja, olje lekasjen er grei, men hadde du krasjet i noe??

 

Jeg satt der helt paff og skjønte ikke hva han snakket om, alt var jo nytt foran på bilen, akkurat hatt den hellakkert og byttet grill div annet!

 

Videre sa han, neida du har jo omfattende karroseri skade foran på bilen! :scared:

 

Det var et faktum, en eller annen drittsekk hadde krasjet i bilen min mens den stod der nede og bare stukket av! Surt som ******!

 

Så det skal ikke skje når jeg legger i så mye arbeide på Celica'n! De får heller bare halshugge meg, men jeg har dem så har truffet bilen min på tape og de skal få svi nestegang!

Lenke til kommentar

Idioter slike folk som gjør slikt!

jeg var på Sjøloftet og spiste mat i går kveld, da kom det en ungdom i en (uber styla) Opel Calibra... Så skulle han rygge, så rygget han inn i bilen bak når han skulle rygge ut... Han rygga inn i bilen, og det smalt litt, for bilen (calibra'n) kvælte seg i "smellet"... Idioten som kjørte bare stakk av gårde, mens jeg ropte og skreik...men gjorde han noe, NEI! forbanna idiot!

 

Rakk beklagelig hvis ikke å ta nummeret hans heller :( Slike folk burde brennes!

Lenke til kommentar
Motoren klarer fint under 300 hester uten at jeg må bytte de vitale delene i motoren! Derfor har jeg ikke lagt noen vekt på det ennå!

 

Jeg prøver nå å sjekke hvordan det ligger ann med TT oppsett i bilen, sånn som det ser ut så er det alt for dårlig plass i motor rommet til doble turbo'r! Hvis det viser seg at det er en mulighet så må jeg nok begynne å tenke på smidde deler, nye ventiler, DOHC (mener at denne er SOHC oppsett nå!) Må nok også ha en større intercooler i så fall, så jeg må se hvordan jeg skal gjøre dette! Må i såfall legge til rette for TT oppsett når jeg installerer første turbo'n.

 

Lambodører er noe jobb, men absolutt verdt det!!!

 

Jeg fant en guide til hvordan man skulle installere de nye brakettene på dørene, og det tok omtrent 6-7 timer i følge guiden. Jeg har lagt inn litt kløning, altså ender jeg på omtrent 1 dag!

 

Når det gjelder kamera i bilen som tar opp det som skjer rundt bilen min så gir jeg totalt ****** i hva datatilsynet skulle si om dette!

 

Historie:

 

I sommer hadde jeg akkurat fått den nye fronten til Honda'n min og denne var fin og ferdig lakkert da bånnpluggen på motoren løsnet og falt av! Siden jeg hadde byttet olje hos en bekjent fikk jeg tauet bilen til verksted (Var litt usikker på hva det kunne være, ser ikke en dritt under den bilen, er litt for lav :D Og jeg hadde dagen før vært på Rudskogen og kjørt som et svin! :devil: derfor var jeg litt usikker på om det var noe som hadde røket! )

 

Da jeg ringte Verkstedmesteren på mandagen (skjedde på lørdag!) Spurte jeg om han hadde fått sett på bilen!

 

Jaja, olje lekasjen er grei, men hadde du krasjet i noe??

 

Jeg satt der helt paff og skjønte ikke hva han snakket om, alt var jo nytt foran på bilen, akkurat hatt den hellakkert og byttet grill div annet!

 

Videre sa han, neida du har jo omfattende karroseri skade foran på bilen! :scared:

 

Det var et faktum, en eller annen drittsekk hadde krasjet i bilen min mens den stod der nede og bare stukket av! Surt som ******!

 

Så det skal ikke skje når jeg legger i så mye arbeide på Celica'n! De får heller bare halshugge meg, men jeg har dem så har truffet bilen min på tape og de skal få svi nestegang!

Dette er et sånt "jeg skal gjøre sånn og sånn" prosjekt som aldri vil bli noe av. Twinturbo på en sur celica? Haha. Hvorfor ikke bruke de ekstra pengene du snakker om på å kjøpe deg en ordentlig bil? Lancer EVO TME for eksempel? Den kjører fra hvilken som helst celica med måkedører.

Lenke til kommentar
Idioter slike folk som gjør slikt!

jeg var på Sjøloftet og spiste mat i går kveld, da kom det en ungdom i en (uber styla) Opel Calibra... Så skulle han rygge, så rygget han inn i bilen bak når han skulle rygge ut... Han rygga inn i bilen, og det smalt litt, for bilen (calibra'n) kvælte seg i "smellet"... Idioten som kjørte bare stakk av gårde, mens jeg ropte og skreik...men gjorde han noe, NEI! forbanna idiot!

 

Rakk beklagelig hvis ikke å ta nummeret hans heller :( Slike folk burde brennes!

Når jeg treffer noe når jeg skal f.eks. kjøre vekk fra en parkeringsplass stikker jeg selvfølgelig av. Gidder ikke betale for noe jeg ikke må.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...