Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Celica VVTi 00-01 mod


dreadful

Anbefalte innlegg

jeg personlig liker RWD eller 4WD bedre, men det er mange som liker seg bedre bak FWD, pga de føler seg mer stabil....men det er noe dritt på vitneren når du starter å overstyre da...

 

Også er det litt mer komfort og lettere å kjøre med rwd, ofr det rister ikke så mye i rattet, som det typisk gjør i en FWD bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Supra er V6. Twin-turbo er ei heller "en ved lavt turtall, en ved høyt". TWIN=Tvilling=to like. "Bi-turbo" som Audi kaller det, er også TO LIKE TURBOLADERE, i en V6. Hold kjeft hvis du ikke aner hva du prater om fra nå av.

Vell, det finns ingen fasit på hva som er bi turbo og hva som er twin turbo... hadde en stor diskusjon om det på bilforumet engang!

Lenke til kommentar
Så her blir det en enkel turbo og det vil visstnok holde i massevis!

 

Noe motoren din ikke vil.

 

Noe motoren min ikke vil? Hva vet du om hva motoren min vil og ikke vil? Hva baserer du dette på? Har du god kjennskap til denne motoren?

 

Dette begynner å bli for tullete!

 

Anngående Tourqe Steer har jeg selv sittet på med forhjulsdrevne biler med nærmere 250-260 hester på forhjulene, ja det sporer men det er ikke så ille at man ikke klarer å leve med det, man må væreobs på det! For min det er dette IKKE et problem!

Lenke til kommentar
Heldigvis driver Oslo veivesen å pusser opp veien rundt om i Oslo nå, det er inget minus!

 

Ja, de asfalterer nok veier på vinteren. I tillegg er det vel i sentrum man oftest drar på litt.

 

Var ikke mer en noen uker siden de lappet samme og la nytt dekke!

 

 

Og nei, jeg driver ikke å drar på mest i sentrum! Liker best å strekke på beina der det ikke er fult så mange fulle idioter, for ikke å glemme andre idioter bak rattet!

 

Jeg regner med at det er den sorte EVO'en jeg så på våler da det var japsetreff og så på rudskogen andre treff Juli 2003!

Den var rask det skal du ha! Jeg kjenner ikke tidene på den bilen, men den bråkte bra, og dro godt avgårde!

 

Da regner du feil.

 

Jaha, kan du fortelle meg noe om denne bilen, eller et annet sted jeg selv kan lese om bilen?

 

En impreza på 600 hester og nærmere 700 nm er ikke umulig, kan godt sende deg link og telefonnummer til en kar som lager turbocharger til denne bilen på opptil 650 hester og enda større dreiemoment! Vet ikke om denne klarer å henge på EVO'n men jeg tror den imponerer både på 402 og 201 meter

 

Tullprat. Du tror vel ikke at du kun bytter turbo? Dette hadde vært verdens raskeste Impreza i så fall. Har du sett Marios GTR? Den som gjør stripa på under 9? Vel, han har også en impreza. Den sliter han med å få under 12.

 

Igjen spør jeg deg, SA JEG DET? Det jeg forteller deg er at det er Impraz¨'r der ute med mange mange hundre hestekrefter! Jeg sa ingenting om at man bare svopper turbo og vips er bilen tunet for over 600 hester!

 

Nå må du begynne å ta deg samme, les ordentlig eller som det også heter, tenk lengre enn nesetippen!

 

Her kan du iallefall lese om en Turbo som gjør det mulig å frigjøre 550-650 hester fra bilen hvis resten av oppsettet tillater dette!

 

http://www.airpowersystems.com.au/wrx/dr_s...urbos/turbo.htm

 

 

Påstår du fortsatt at A3 1,8 Turbo'n din hadde mulighet til å dra fra en Impreza STI når du bare hadde chip trimmet motoren?

 

Ja, det gjør jeg. Jeg ble like overrasket som den andre føreren.

 

Satt det en hval inni impreza'n da eller? hehe... Isåfall er det imponerende! Jeg har fortsatt mine tvil, men velger å tro på deg inntill jeg får motsatt bevist!

 

Regner med at din A3 var en quattro utgave!

 

 

Jeg har ikke et tonn av penger, derfor har jeg ikke mulighet til å betale en liten formue i avgifter til staten grunnet stort motorvolum, og grunn hk! så må vi ikke glemme forsikringen til vanlig dødelige

 

Du har tydeligvis penger til å slenge rett i dass (les Celica), jeg ville heller fisket de opp fra toalettet og kjøpt en god bil. Ikke en forhjulstrukken konebil.

 

Vi har forskjellig definisjon av en god bil, lev med det! Jeg hadde aldri kastet bort en krone på en Lotus Elise, du hadde aldri kastet bort en krone på Celica! Greit nok du skal ikke kjøre den!

Lenke til kommentar
Supra er V6. Twin-turbo er ei heller "en ved lavt turtall, en ved høyt". TWIN=Tvilling=to like. "Bi-turbo" som Audi kaller det, er også TO LIKE TURBOLADERE, i en V6. Hold kjeft hvis du ikke aner hva du prater om fra nå av.

Vell, det finns ingen fasit på hva som er bi turbo og hva som er twin turbo... hadde en stor diskusjon om det på bilforumet engang!

Herregud. Hvordan tror du en v6 motor ville oppført seg dersom den fikk lavt trykk på den ene sylinderraden og høyt på den andre?

Lenke til kommentar

 

 

Noe motoren min ikke vil? Hva vet du om hva motoren min vil og ikke vil? Hva baserer du dette på? Har du god kjennskap til denne motoren?

 

Dette begynner å bli for tullete!

 

Du har ikke nevnt noe om stempler osv., så JO, skal du turbokonvertere en motor som i utgangspunktet ikke er beregnet for det (altså høyere komp. f.eks.) kan du regne med at ting ryker.

 

Anngående Tourqe Steer har jeg selv sittet på med forhjulsdrevne biler med nærmere 250-260 hester på forhjulene, ja det sporer men det er ikke så ille at man ikke klarer å leve med det, man må væreobs på det! For min det er dette IKKE et problem!

 

Selv om jeg har sittet på med en jumbojet vil det ikke dermed si at jeg klarer å lande det.

Lenke til kommentar
Herregud. Hvordan tror du en v6 motor ville oppført seg dersom den fikk lavt trykk på den ene sylinderraden og høyt på den andre?

Heregud!

 

Trur du Supra'ene med dobbel turbo ikke virker eller?

Det er 2 turboer som virker hver for seg, ikke sammen på forskjellige silyndre nei! De bytter om etter turtall!

 

Må jeg bruke caps for at du skal forstå dette eller?

Lenke til kommentar
Noe motoren min ikke vil? Hva vet du om hva motoren min vil og ikke vil? Hva baserer du dette på? Har du god kjennskap til denne motoren?

 

Dette begynner å bli for tullete!

 

Du har ikke nevnt noe om stempler osv., så JO, skal du turbokonvertere en motor som i utgangspunktet ikke er beregnet for det (altså høyere komp. f.eks.) kan du regne med at ting ryker

 

Ting er som regel noe overdimensjonerte, denne motoren klarer fint å kjøre rundt med så mye hester. dvs, at kompresjonen ikke blir så høy at ting går i filler! Stempler, råder, veiv m.m burde byttes etterhvert, men dette er ikke deler som krever umiddelbar utskiftning v. konvertering.

 

 

Anngående Tourqe Steer har jeg selv sittet på med forhjulsdrevne biler med nærmere 250-260 hester på forhjulene, ja det sporer men det er ikke så ille at man ikke klarer å leve med det, man må væreobs på det! For min det er dette IKKE et problem!

 

Selv om jeg har sittet på med en jumbojet vil det ikke dermed si at jeg klarer å lande det.

 

Hehe, god bemerkning!

 

Men jeg skal nok klare å temme beistet! Bare å ikke å gi full throttle med en gang så går det nok greit det og!

Lenke til kommentar
Var ikke mer en noen uker siden de lappet samme og la nytt dekke!

 

 

Og nei, jeg driver ikke å drar på mest i sentrum! Liker best å strekke på beina der det ikke er fult så mange fulle idioter, for ikke å glemme andre idioter bak rattet!

 

Nettopp. Hvorfor trekke inn sentrum da?

 

Jaha, kan du fortelle meg noe om denne bilen, eller et annet sted jeg selv kan lese om bilen?

 

Google er fint.

Jocces%20SuperEVO%205.jpg

 

Igjen spør jeg deg, SA JEG DET?  Det jeg forteller deg er at det er Impraz¨'r der ute med mange mange hundre hestekrefter! Jeg sa ingenting om at man bare svopper turbo og vips er bilen tunet for over 600 hester!

 

Nå må du begynne å ta deg samme, les ordentlig eller som det også heter, tenk lengre enn nesetippen!

 

Her kan du iallefall lese om en Turbo som gjør det mulig å frigjøre 550-650 hester fra bilen hvis resten av oppsettet tillater dette!

 

Sånn, nå har du fått link til Evoen jeg snakket om. Nå kan du vise meg denne versting-imprezaen som går like godt.

 

Satt det en hval inni impreza'n da eller? hehe... Isåfall er det imponerende! Jeg har fortsatt mine tvil, men velger å tro på deg inntill jeg får motsatt bevist!

 

Nei, det gjorde det ikke. Det var nok mest sjåførmessig, men alikevel. Ikke hadde han noe fordel av å ha flere gir heller, slik du påstår.

 

Regner med at din A3 var en quattro utgave!

 

Nei.

Lenke til kommentar
Herregud. Hvordan tror du en v6 motor ville oppført seg dersom den fikk lavt trykk på den ene sylinderraden og høyt på den andre?

Heregud!

 

Trur du Supra'ene med dobbel turbo ikke virker eller?

Det er 2 turboer som virker hver for seg, ikke sammen på forskjellige silyndre nei! De bytter om etter turtall!

 

Må jeg bruke caps for at du skal forstå dette eller?

Nå holder du kjeft, hva? DU DRITER DEG UT. Tror du begge turboene lader samme sylinderrad? En Supra har TO IDENTISKE turboer som LADER LIKE MYE.

 

Et eksempel på denne "bi-turboen din" som lader samme sylindere, som du påstår: SE HER:

 

filter.jpg

Endret av BenSin
Lenke til kommentar
SI MEG HVORDAN I ****** DE KLARER DET PÅ SUPRA DA!

 

Sorry caps, men du virker litt trangsynt!

Hallo? Vet du hvordan en turbo virker? Vet du hvordan en V-motor ser ut? Tydeligvis ikke, da hadde du ikke kommet med så dumme påstander.

 

En V6 med twin-turbo som i en Toyota Supra har en turbo PER sylinderrad. IKKE to forskjellige turboer som lader ulikt, MEN TO IDENTISKE SOM LADER LIKT. Skjønner du nå, påsan? Eller skal du drite deg selv ut enda mer? Hvordan ville motorrommet sett ut dersom en og en turbo ladet alle sylinderene da? Du tar skammelig feil.

Lenke til kommentar

Angående det med FWD og sporing, er bilen stiv, har skikkelig balanserte dekk, et opopheng so mhenger med, topp styring osv, elelr med andre ord er dimensjonert for mye krefter så blir det mye mindre drag til høyre/venstre med gasspådrag. Kjørte bilen til moren til en kompis en del ganger, volvo 460 2,0i 110hk. Den dro no sinnsvakt til høyre ved gasspådrag, fordi den er ikke vedligeholdt, har dårlige dekk osv. Mykeste bilen jeg har kjørt noen gang.

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg hadde dårlig innsikt når det gjaldt turbo, men du vet faktisk ikke hva du snakker om her!

 

Supra har en Sequential twin turbo! Det betyr at begge turboene gjelder for begge sylinder radene! Dette er IKKE feil, så nå kan du bare krype til korset!

 

Her er det første turbo som åpner v omtrent 2000 omdr, da er turbo nr 2 steng ned med en enveis ventil! eksosen her føres ned et annet løp til avgass systemet! Når motoren når 3500 omdr sender så VSV ventilene signal om at trykk skal pre buildes til den andre turbo'n sånn at trykket bygges slik at overgangen ikke blir helt eksplosiv v 4000 omdr når ventilen åpner helt opp og den andre turboen blir 100% operativ!

 

Hvis dette ennå ikke går opp for deg, sett deg ned å les så du kan sakene dine til neste gang du slenger med leppa!

Lenke til kommentar

For å gjøre det enkelt for Bensin så kan han lese dette:

 

still have never heard it called that. I guess they have different names for it in Europe. In that case a Twin Turbo setup would be having two turbos pushing the same amount of boost. You would find this on a Dodge Stealth and Mitsubishi 3000GT. They simply use two equal turbos, in this case TD04s, to push equal amounts of boost. I never understood this setup since using one turbo would be more efficient.

 

Then there is the Sequential or as you call it the Bi-Turbo setup. They use a smaller turbo that will spool faster at low speed and then they have a larger turbo to pick up when the smaller turbo runs out of speed. This is a very ideal setup. If you are going to do a Twin Turbo system the Sequential is the only way to go. I don't see any practical reasons to go with the standard Twin Turbo setup.

 

Hentet herfra: http://www.automotiveforums.com/t134795.html

 

Google er din venn

Lenke til kommentar
Jeg trodde jeg hadde dårlig innsikt når det gjaldt turbo, men du vet faktisk ikke hva du snakker om her!

 

Supra har en Sequential twin turbo! Det betyr at begge turboene gjelder for begge sylinder radene! Dette er IKKE feil, så nå kan du bare krype til korset!

 

Her er det første turbo som åpner v omtrent 2000 omdr, da er turbo nr 2 steng ned med en enveis ventil! eksosen her føres ned et annet løp til avgass systemet! Når motoren når 3500 omdr sender så VSV ventilene signal om at trykk skal pre buildes til den andre turbo'n sånn at trykket bygges slik at overgangen ikke blir helt eksplosiv v 4000 omdr når ventilen åpner helt opp og den andre turboen blir 100% operativ!

 

Hvis dette ennå ikke går opp for deg, sett deg ned å les så du kan sakene dine til neste gang du slenger med leppa!

Pissprat. Vis bilder da, lille venn. Som det fremgår under har supra rekkemotor, derfor faller påstandene dine i grus. Kjipt det.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...