Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Celica VVTi 00-01 mod


dreadful

Anbefalte innlegg

Jeg blir tilstadighet fasinert over forumer som dette!

 

Brorparten av de som utaler seg ser ut til å ha et kunnskapsnivå nær frysepunktet når det gjelder bil, for ikke å glemme "all knowing, all seeing eye" som gud!

 

Kommentarer som at det er bare en sånn liste som aldri kommer til å bli gjort noe med, er nok realistisk for en idiotisk 16 åring som sitter her å fnyser og mener det å bytte bakpotta på bilen gir deg 10 hester+

 

"Kjøp deg heller en Lancer EVO TME" Har du en lancer EVO TME kanskje? Jeg har det ikke, og ikke syntes jeg bilen er noe særlig heller!

For ikke å glemme prisen på 450000kr for en 2000 mod! Er vel ikke akkurat småpenger!

 

Skulle jeg gjette ville jeg sagt at du kjører mammas sure Carina BenSin, så hvis du ikke har noe positivt å si, ikke si det!

 

Når det gjelder "Hit and Run" vanene dine håper jeg det er nettopp meg du treffer neste gang, for da har jeg deg på tape!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir tilstadighet fasinert over forumer som dette!

 

Brorparten av de som utaler seg ser ut til å ha et kunnskapsnivå nær frysepunktet når det gjelder bil, for ikke å glemme "all knowing, all seeing eye" som gud!

 

Kommentarer som at det er bare en sånn liste som aldri kommer til å bli gjort noe med, er nok realistisk for en idiotisk 16 åring som sitter her å fnyser og mener det å bytte bakpotta på bilen gir deg 10 hester+

 

"Kjøp deg heller en Lancer EVO TME" Har du en lancer EVO TME kanskje? Jeg har det ikke, og ikke syntes jeg bilen er noe særlig heller!

For ikke å glemme prisen på 450000kr for en 2000 mod! Er vel ikke akkurat småpenger!

 

Skulle jeg gjette ville jeg sagt at du kjører mammas sure Carina BenSin, så hvis du ikke har noe positivt å si, ikke si det!

 

Du må gjerne teste meg, for meg så virker det som det er du som har lite peiling. Kan du kanskje fortelle meg hvordan du har tenkt å sette opp turboene på en rekkefirer? 450.000,- for en så rå bil er ingenting. Personlig er jeg 24 år og kjører en Lotus Elise som sommerbil og en sur japse som vinterbil /bruksbil.

 

Når det gjelder "Hit and Run" vanene dine håper jeg det er nettopp meg du treffer neste gang, for da har jeg deg på tape!

 

Pøh. Du drømmer om det, men erfaringen over slikt vil tilsi at det ikke skjer.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med BenSin her. Dette blir et vanvittig dyrt prosjekt. Tviler på at det kommer til å bli gjennomført, med mindre du har vanvittig mye penger og MYE tid. Foreslår heller at du importerer deg en bil fra USA.

 

Hva med en 1993 Chevrolet Camaro til ~10 000 $ + regavgift? Kommer på ca. 350 000 ferdig registert i Norge. Står en slik en her i Trondheim. 1000 hk, via kompressor. 295-dimensjon på bakdekkene. Hører jeg noen si vinterbil? :p Uansett, her er en av de mange bilene på www.autotrader.com her!

Lenke til kommentar
Jeg blir tilstadighet fasinert over forumer som dette!

 

Brorparten av de som utaler seg ser ut til å ha et kunnskapsnivå nær frysepunktet når det gjelder bil, for ikke å glemme "all knowing, all seeing eye" som gud!

 

Kommentarer som at det er bare en sånn liste som aldri kommer til å bli gjort noe med, er nok realistisk for en idiotisk 16 åring som sitter her å fnyser og mener det å bytte bakpotta på bilen gir deg 10 hester+

 

"Kjøp deg heller en Lancer EVO TME" Har du en lancer EVO TME kanskje? Jeg har det ikke, og ikke syntes jeg bilen er noe særlig heller!

For ikke å glemme prisen på 450000kr for en 2000 mod! Er vel ikke akkurat småpenger!

 

Skulle jeg gjette ville jeg sagt at du kjører mammas sure Carina BenSin, så hvis du ikke har noe positivt å si, ikke si det!

 

Du må gjerne teste meg, for meg så virker det som det er du som har lite peiling. Kan du kanskje fortelle meg hvordan du har tenkt å sette opp turboene på en rekkefirer? 450.000,- for en så rå bil er ingenting. Personlig er jeg 24 år og kjører en Lotus Elise som sommerbil og en sur japse som vinterbil /bruksbil.

 

Når det gjelder "Hit and Run" vanene dine håper jeg det er nettopp meg du treffer neste gang, for da har jeg deg på tape!

 

Pøh. Du drømmer om det, men erfaringen over slikt vil tilsi at det ikke skjer.

Jeg sa at jeg sjekker om det faktisk går ann å sette twin turbo på den bilen!

 

Personlig tror jeg ikke det er plass(har tatt en nøye titt under panseret på celica'n og det må ryddes for å få plass til en enkel turbo!) har derfor fokus på en turbo, noe som ikke er et problem!

 

Men hvis det faktisk viser seg at det går ann å ha TT på denne bilen blir neste problem å finne ut hvordan dette kan distribueres ned i asfalten uten at bilen slipper! Har sittet på med Civic'er med nærmere 270 hester på forhjulene, og noe særlig mer guffe en det går ikke, da blir man nok bra stående å spinne! Plager meg egentlig ikke fordi i underkant av 300 hester burde holde lenge for nå!

 

 

For ikke å glemme hvorvidt dette blir økonomisk gunstig! Alt i alt regner jeg med prisen på bilen med disse oppgraderingene vil ende på omtrent 300-325000 kr! Tenkte jeg skulle ta turen bort til Powerzone å snakke med dem anngående rabatter ved bestilling gjennom dem! Hvis det viser seg å gå i orden er det nok penger å hente der og!

 

Dvs at jeg endre opp 125-150000 kr under en Lancer! spør du meg så er det MYE penger! Har ikke 2 biler, ei heller råd til det!

 

Anngående installasjon av turbo kan jeg forklare deg hvordan det gjøres i teorien, hvilke deler som trengs, men det har lite å si om du spør meg fordi jeg har ikke tenkt til å gjøre dette selv! Jeg kommer heller ikke til å gjennomføre "Rullende landevei" alene uten hjelp fra noen som faktisk har gjort det før og kan det for å optimalisere motoren, turbo'n tenning osv. (Den kommentaren med bil kunnskap nær frysepunktet var ikke myntet på deg, men det er tydlig at du følte deg truffet! I rest my case!)

 

Uansett så er det tydlig at vi ikke har samme smak! Du kjører Lotus elise, som jeg ser synonymt med en grell, overvokst gocart! Det er greit nok, du ville heller ha kjøpt en Lancer EVO TME en bil jeg ville fort valgt bort til fordel for en Subaru Imp STI (Som sies at parkerer Lancer TME)

 

Men det er ikke den slags bil jeg er ute etter! 4x4 systemet frister det skal jeg være enig i, men da vil jeg heller ha en bil av typen Audi 4 serie framfor Impresa eller EVO!

 

 

 

Dessverre har du rett i at dessverre så er sjansen liten for at det er akkurat du som skulle være så uheldig å rygge på, eller snei borti bilen min, men det alltid lov å håpe!

Lenke til kommentar
Legger til at det Camaroen med 1000 hk er street legal. Det er byttet en god del mer også da, ikke bare satt inn kompressor, sier seg egentlig selv. Men tenk litt på det. Mye bedre bonndrag i en bil med V8-motor.

For de som liker disse AmCar bilene er de sikkert toppen av lykke!

 

Personlig er jeg rimlig kresen og liker bare spesielle biler! Det er svært få amerikanere jeg faktisk kunne tenkt meg! Det at jeg heller ikke kjøper biler som er eldre en 3 maks 4 år er også et problem!

 

Når det gjelder drivhjul så er jeg pro 4x4 eller forhjulstrekk! Bakhjulstrekk har jeg aldri satt noe særlig pris på! Hvis man grisekjører så har 4x4 eller fwd mye bedre egenskaper på gjennomsnittlige norske forhold!

Lenke til kommentar
Hørte jeg noen si skruing døgnet rundt? :)

Kjenner eieren og hobbyen hans er å kjøre dragrace. Klart det blir litt skruing, men det er en del av hobbyen til vedkommende. Men det blir ikke skruing for å reparere ting som går istykker, det blir skruing for å få mer effekt fra motoren.

Lenke til kommentar
Jeg sa at jeg sjekker om det faktisk går ann å sette twin turbo på den bilen!

 

Personlig tror jeg ikke det er plass(har tatt en nøye titt under panseret på celica'n og det må ryddes for å få plass til en enkel turbo!) har derfor fokus på en turbo, noe som ikke er et problem!

 

Men hvis det faktisk viser seg at det går ann å ha TT på denne bilen blir neste problem å finne ut hvordan dette kan distribueres ned i asfalten uten at bilen slipper! Har sittet på med Civic'er med nærmere 270 hester på forhjulene, og noe særlig mer guffe en det går ikke, da blir man nok bra stående å spinne! Plager meg egentlig ikke fordi i underkant av 300 hester burde holde lenge for nå!

 

Jeg spurte om hvordan du har tenkt å sette to turboer på en rekkefirer. Forklar er du snill.

 

For ikke å glemme hvorvidt dette blir økonomisk gunstig! Alt i alt regner jeg med prisen på bilen med disse oppgraderingene vil ende på omtrent 300-325000 kr! Tenkte jeg skulle ta turen bort til Powerzone å snakke med dem anngående rabatter ved bestilling gjennom dem! Hvis det viser seg å gå i orden er det nok penger å hente der og!

 

Du mener man øker verdien på bilen ved å style og turbokonvertere den? Ja, lykke til. I 99% av tilfellene står verdien uberørt.

 

Dvs at jeg endre opp 125-150000 kr under en Lancer! spør du meg så er det MYE penger! Har ikke 2 biler, ei heller råd til det!

 

Du jobber gratis altså? En bil med forhjulstrekk og 250 hester er ikke verdt en dritt. Kjøp deg ordentlig bil hvis du skal trimme. Har du "lite" penger gå for en Impreza GT. Det er bil som både tåler trim / turbo og har et rått drivverk. For å ikke snakke om den nydelige låten en overladet boxer-firer med et grovt effektanlegg og dumpventil lager.

 

Anngående installasjon av turbo kan jeg forklare deg hvordan det gjøres i teorien, hvilke deler som trengs, men det har lite å si om du spør meg fordi jeg har ikke tenkt til å gjøre dette selv! Jeg kommer heller ikke til å gjennomføre "Rullende landevei" alene uten hjelp fra noen som faktisk har gjort det før og kan det for å optimalisere motoren, turbo'n tenning osv. (Den kommentaren med bil kunnskap nær frysepunktet var ikke myntet på deg, men det er tydlig at du følte deg truffet! I rest my case!)

 

Forklar gjerne hvordan du setter opp twinturbo på en rekkefirer. Jeg er kjempespent. Nei, jeg følte meg ikke truffet. Hvordan har du tenkt til å "optimalisere" turboen da? Tenker du rent ladetrykk? Hybridturbo kanskje?

 

Uansett så er det tydlig at vi ikke har samme smak! Du kjører Lotus elise, som jeg ser synonymt med en grell, overvokst gocart! Det er greit nok, du ville heller ha kjøpt en Lancer EVO TME en bil jeg ville fort valgt bort til fordel for en Subaru Imp STI (Som sies at parkerer Lancer TME)

 

Den dagen en Sti tar en Evo 6, er dagen ****** fryser over. Til og med gamlebilen min, en A3 1,8TQ med kun chip og filter tok en STi WRX på 0-180. På svingete veier er det vel heller ikke tvil. Det er en grunn til at JoCCes SuperEvo er en av de raskeste bilene i Sverige, for å si det på den måten. Hvor mange Imprezaer har du sett som tar 402m. på under 11?

 

Men det er ikke den slags bil jeg er ute etter! 4x4 systemet frister det skal jeg være enig i, men da vil jeg heller ha en bil av typen Audi 4 serie framfor Impresa eller EVO!

 

Så hvorfor i ****** driver du å snakker om en sur Toyota med måkevinger? Det høres ekstremt harry ut.

 

Dessverre har du rett i at dessverre så er sjansen liten for at det er akkurat du som skulle være så uheldig å rygge på, eller snei borti bilen min, men det alltid lov å håpe!

 

Du VIL altså at folk skal kjøre på deg? Det er det du skriver, skjønner du.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar

Mekking er noe av det morsomste med bil!

 

Tenkte jeg faktisk skulle høre med folk på forumet her om det var noen som kunne tenke seg å gå samme for å leie et tidligere bil verksted hvor det er bukk og omfattende muligheter for å drive med bil reprasjoner og nye prosjekter!

 

Vi er henholdsvis 4 bilgale kompiser i aldersgruppen 23-31 år som nå skal gå sammen for å få tak i et sånt sted!

 

Målet er å lage et lite fristed hvor gutter kan være gutter uten at kjerringene kommer å drar deg i øra når du ligger med tærne i været under bilen på gårdsplassen!

 

Jeg driver å leter litt rundt nå, og håper på å finne noe snart! (Oslo omegn)

 

Hvis noen her liker omfattende bilprosjekter, bil prat osv, ikke bare typen: det får du ikke til kommentarer, til folk de overhodet ikke vet hvem er!

 

Send meg en PM så kan vi se hva vi får til!

 

Selv har jeg tenkt på dette prosjektet lenge, og gleder meg til å få igang litt shop!

Lenke til kommentar
Dessverre har du rett i at dessverre så er sjansen liten for at det er akkurat du som skulle være så uheldig å rygge på, eller snei borti bilen min, men det alltid lov å håpe!

 

Du VIL altså at folk skal kjøre på deg? Det er det du skriver, skjønner du.

 

 

Er du virkerlig så snervert at du tror på det du skriver her, eller er du bare provosert? Alle som har eid en bil å fått denne påkjørt vet at det ikke er noe man ønsker mindre en akkurat det!

 

Den dagen en Sti tar en Evo 6, er dagen ****** fryser over. Til og med gamlebilen min, en A3 1,8TQ med kun chip og filter tok en STi WRX på 0-180. På svingete veier er det vel heller ikke tvil. Det er en grunn til at JoCCes SuperEvo er en av de raskeste bilene i Sverige, for å si det på den måten. Hvor mange Imprezaer har du sett som tar 402m. på under 11?

 

 

Det er vel en grunn til at denne kalles SuperEvo du har kanskje ikke tenkt over det?

Kommer ikke til å tro på at din 180-190 hesters A3 tok tar en Subaru STI på 0-180 før du faktisk beviser det du sier! Den motoren har mer hester og større dreiemoment i tillegg til bedre gir ratio enn til A3'en.

 

Skulle likt å se at en 265 hester, 343 Nm, 1450 kg bil m 6 trinnsmanuel kasse blir kjørt ifra av en ca 180 hesters, noe rundt 230-250 Nm, 1180 kg!

 

Greit at du har vekten til din fordel, men det er ikke noe annet som skulle tilsi at din A3 ville hatt sjansen på 402 m eller 0-180 kmt test!

 

 

Du mener man øker verdien på bilen ved å style og turbokonvertere den? Ja, lykke til. I 99% av tilfellene står verdien uberørt.

 

Jeg har ikke sagt noe om å øke verdien, hvis du bruker de små grå er det totalprisen av det bilen vil koste meg! Ikke hva jeg skal selge den for! Jeg vet fra tidligere prosjekt at det å style bil gir så og si ikke no tilbake v salg!

 

 

Du jobber gratis altså? En bil med forhjulstrekk og 250 hester er ikke verdt en dritt. Kjøp deg ordentlig bil hvis du skal trimme. Har du "lite" penger gå for en Impreza GT. Det er bil som både tåler trim / turbo og har et rått drivverk. For å ikke snakke om den nydelige låten en overladet boxer-firer med et grovt effektanlegg og dumpventil lager.

 

Sa jeg ikke at jeg ikke var interressert i en bil som EVO og Impresa? En bil med forhjulstrekk og 250 hester er ikke verdt en dritt, hva baserer du egentlig kommentarene dine på? Luft? Sigaretter blandet med store mengder 96? bare lurer!

 

Du jobber gratis altså? hva betyr det?

 

Hvor nydelig lyden er vel opptil øret som hører! Noen liker klassisk, andre liker rock! Kanskje du ikke skjønner at folk er forskjellige? Det er lenge siden det gikk opp for meg!

 

 

Så hvorfor i ****** driver du å snakker om en sur Toyota med måkevinger? Det høres ekstremt harry ut.

 

Du syntes toyota er surt, det gjør ikke jeg! Lambo dører er spesielt! Liker du ikke å ha bilen din spesiell så trenger du ikke utale deg! Det at det frister med quattro systemet betyr ikke at det frister med en bil som bryter sammen i tid og utide, dyre service regninger og alt annet tull som ofte følger med tyskere!

 

 

Forklar gjerne hvordan du setter opp twinturbo på en rekkefirer. Jeg er kjempespent. Nei, jeg følte meg ikke truffet. Hvordan har du tenkt til å "optimalisere" turboen da? Tenker du rent ladetrykk? Hybridturbo kanskje?

 

Som jeg sa, jeg har liten erfaring med det å optimalisere turboen på en bil! Tidligere har jeg bare vært borti NA motorer!

Men derimot har jeg en del venner, og det kommer av min mer liberale holdning til andres ønsker! Oppfordring i stedet for kritikk! Blir venner av det ja!

 

Mange av disse vennene har årelang erfaring med bil mekking(Lå nok under camaron'e sine før du og jeg ble født!) og har overtalt meg til turbo, det er også de samme som skal lære meg hvordan dette fungerer i praksis!

 

Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderte Twin Turbo i den bilen er følgende:

 

Motoren har muligheten til et høyt ant. omdreninger, derfor får jeg mer igjen hvis jeg bruker en større turbo som vil være mer effektiv i det høyere registeret, men det betyr at denne turboen vil bruke lengre til på å snurre seg opp selv om jeg kjøper en kulelager turbo! Derfor vil jeg mangle en god del bånndrag på denne bilen og den virkerlige kraften vil ikke kommer før jeg når 4000-4500 omdr. Hvis jeg hadde satt inn et twin system ville jeg kunne hatt en lavtrykksturbo som hadde vært effektiv i det lavere registeret 2500 og oppover før storebror tar over!

 

Har nå fått svar på my inquiry og DAsports leverer kit til Celica VVTi som gir 50-70% økning i hestekrefter, noe som burde være mer en nok! Denne turboen leverer et jevnt på drag fra 2200-maks ladetrykk oppnådd v 4000 omdr! mao en perfekt turbo ville jeg tro! Kitet er også av typen Bolt on dvs. kommer ferdig med Manifold, rør, turbo, pakninger, bolter, intercooler, intercooler rør, større dyser og piggy-back hjerne.

 

Når det gjelder TT går ikke det på denne bilen, det er ikke plass under panseret! Hvis man skal ha kompressor må man ha et custom panser som bygger ekstra opp slik at man får plass under!

 

Teorien med turbo er å komprimere luften i kammerne yttligere, også å gjenbruke ubrukt BenSin! Ved å yttligere kjøle denne i en Intercooler vil man oppnå enda større kompresjon siden oksyget blir mer komprimert jo kaldere den er! For å få dette til å gå rundt må man sette inn endel ekstra deler bla. større radiator, større eller en ekstra oljekjøler, bensintrykksregulater og MAP sensor som tåler overtrykk.

 

Det var noe av det jeg vet om turbo, går utifra at du er en racer på turbo (og sånn som du oppfører deg, ALT annet som gjelder bil!), og sannsyligvis tror du "eier" oss alle med din rå kunnskap og dine kloke ord!

 

Spør du meg så høster du ikke akkurat kudos med slik oppførsel!

 

Utgangspunktet mitt var å dele mitt prosjekt med andre, kanskje noen hadde gjort noe liknende, og kan da gi meg noen tips, og ikke minst når jeg er ferdig (noe jeg kommer til å bli uansett hvor mye dritt du slenger om FWD!) kan andre folk igjen spørre meg om hva som ble gjort. I stedet for å slenge med leppa vil jeg gi dem tips og hint til hvordan det gjøres!

 

Min generelle oppfattning av forum er for å dele erfaring, ikke slenge dritt å komme med tomme kommentarer som dine. For meg er det bare barnslig, å skaper en dårlig "stemmning" her på forumet!

 

Skjønner at det er vansklig å få inn de helt seriøse her siden det er sånne som deg som surfer rundt på dette forumet og slenger dritt BenSin!

Lenke til kommentar
Er du virkerlig så snervert at du tror på det du skriver her, eller er du bare provosert? Alle som har eid en bil å fått denne påkjørt vet at det ikke er noe man ønsker mindre en akkurat det!

 

Hvorfor skriver du at du håper at jeg kjører på deg da?

 

Det er vel en grunn til at denne kalles SuperEvo du har kanskje ikke tenkt over det?

Kommer ikke til å tro på at din 180-190 hesters A3 tok tar en Subaru STI på 0-180 før du faktisk beviser det du sier! Den motoren har mer hester og større dreiemoment i tillegg til bedre gir ratio enn til A3'en.

 

Skulle likt å se at en 265 hester, 343 Nm, 1450 kg bil m 6 trinnsmanuel kasse blir kjørt ifra av en ca 180 hesters, noe rundt 230-250 Nm, 1180 kg!

 

En grunn til at den kalles det? Ja, fordi den er rask. Du får ikke Imprezaer så raske. Poenget mitt er akkurat det. Hvordan skal jeg bevise dette, forresten? Skal forresten sekstrinnskasse være en fordel ved drag, mener du? Hva er det du taper mest på ved drag? Hvordan definerer du "bedre girratio", vennen min? Det er vel ikke akkurat noe som er "best" og "verst" på utveksling, er det?

 

Jeg har ikke sagt noe om å øke verdien, hvis du bruker de små grå er det totalprisen av det bilen vil koste meg! Ikke hva jeg skal selge den for! Jeg vet fra tidligere prosjekt at det å style bil gir så og si ikke no tilbake v salg!

 

OK.

 

Sa jeg ikke at jeg ikke var interressert i en bil som EVO og Impresa? En bil med forhjulstrekk og 250 hester er ikke verdt en dritt, hva baserer du egentlig kommentarene dine på? Luft? Sigaretter blandet med store mengder 96? bare lurer!

 

Hva pokker er det du snakker om? Er du klar over hvor mye torque-steer du vil få med ekte 250 hester og forhjulstrekk? Du kan bare glemme å kjøre fort på sporete veier.

 

Hvor nydelig lyden er vel opptil øret som hører! Noen liker klassisk, andre liker rock! Kanskje du ikke skjønner at folk er forskjellige? Det er lenge siden det gikk opp for meg!

 

En rekkefirer vil aldri kunne stille opp mot større motorer.

 

Du syntes toyota er surt, det gjør ikke jeg! Lambo dører er spesielt! Liker du ikke å ha bilen din spesiell så trenger du ikke utale deg! Det at det frister med quattro systemet betyr ikke at det frister med en bil som bryter sammen i tid og utide, dyre service regninger og alt annet tull som ofte følger med tyskere!

 

Hva i alle dager er det du snakker om? Det er også spesielt å sy hendene dine fast i ansiktet, men det blir ikke noe kult av den grunn. "Nye" Celicaen er en flopp, samme som den forrige. Den eneste Celicaen av nyere dato som er verdt noe er CS GT4.

 

Som jeg sa, jeg har liten erfaring med det å optimalisere turboen på en bil! Tidligere har jeg bare vært borti NA motorer!

Men derimot har jeg en del venner, og det kommer av min mer liberale holdning til andres ønsker! Oppfordring i stedet for kritikk! Blir venner av det ja!

 

Mange av disse vennene har årelang erfaring med bil mekking(Lå nok under camaron'e sine før du og jeg ble født!) og har overtalt meg til turbo, det er også de samme som skal lære meg hvordan dette fungerer i praksis!

 

Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderte Twin Turbo i den bilen er følgende:

 

Motoren har muligheten til et høyt ant. omdreninger, derfor får jeg mer igjen hvis jeg bruker en større turbo som vil være mer effektiv i det høyere registeret, men det betyr at denne turboen vil bruke lengre til på å snurre seg opp selv om jeg kjøper en kulelager turbo! Derfor vil jeg mangle en god del bånndrag på denne bilen og den virkerlige kraften vil ikke kommer før jeg når 4000-4500 omdr. Hvis jeg hadde satt inn et twin system ville jeg kunne hatt en lavtrykksturbo som hadde vært effektiv i det lavere registeret 2500 og oppover før storebror tar over!

 

Har nå fått svar på my inquiry og DAsports leverer kit til Celica VVTi som gir 50-70% økning i hestekrefter, noe som burde være mer en nok! Denne turboen leverer et jevnt på drag fra 2200-maks ladetrykk oppnådd v 4000 omdr! mao en perfekt turbo ville jeg tro! Kitet er også av typen Bolt on dvs. kommer ferdig med Manifold, rør, turbo, pakninger, bolter, intercooler, intercooler rør, større dyser og piggy-back hjerne.

 

Når det gjelder TT går ikke det på denne bilen, det er ikke plass under panseret! Hvis man skal ha kompressor må man ha et custom panser som bygger ekstra opp slik at man får plass under!

 

Teorien med turbo er å komprimere luften i kammerne yttligere, også å gjenbruke ubrukt BenSin! Ved å yttligere kjøle denne i en Intercooler vil man oppnå enda større kompresjon siden oksyget blir mer komprimert jo kaldere den er! For å få dette til å gå rundt må man sette inn endel ekstra deler bla. større radiator, større eller en ekstra oljekjøler, bensintrykksregulater og MAP sensor som tåler overtrykk.

 

Det var noe av det jeg vet om turbo, går utifra at du er en racer på turbo (og sånn som du oppfører deg, ALT annet som gjelder bil!), og sannsyligvis tror du "eier" oss alle med din rå kunnskap og dine kloke ord!

 

Spør du meg så høster du ikke akkurat kudos med slik oppførsel!

 

Utgangspunktet mitt var å dele mitt prosjekt med andre, kanskje noen hadde gjort noe liknende, og kan da gi meg noen tips, og ikke minst når jeg er ferdig (noe jeg kommer til å bli uansett hvor mye dritt du slenger om FWD!) kan andre folk igjen spørre meg om hva som ble gjort. I stedet for å slenge med leppa vil jeg gi dem tips og hint til hvordan det gjøres!

 

Min generelle oppfattning av forum er for å dele erfaring, ikke slenge dritt å komme med tomme kommentarer som dine. For meg er det bare barnslig, å skaper en dårlig "stemmning" her på forumet!

 

Skjønner at det er vansklig å få inn de helt seriøse her siden det er sånne som deg som surfer rundt på dette forumet og slenger dritt BenSin!

 

Jeg orker ikke lese igjennom alt, men merk mine ord: Uansett rekkefirer vil du ALDRI kunne få montert twinturbo på den. Hvordan har du tenkt å mate sylinderene? Alle twin-turbo oppsett er på V-motorer, altså en turbo til hver sylinderrad. LYKKE TIL MED TWIN-TURBO!

Endret av BenSin
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å installere Twin Turbo på en fire'r men det ville blitt et kit som er svært custom! Eneste draw back er at man som regel ikke får noe igjen for dette, ei heller det motsatte at motoren blir strupet og taper effekt!!

 

Siden du ikke gadd å lese posten min så stod det at jeg hadde fått svar på TT forespørelen min fra DAsports, og det var ikke mulig å få plass til, ei heller å anbefale!

 

Så her blir det en enkel turbo og det vil visstnok holde i massevis!

 

Torque Steer er noe man vender seg til å kjøre med! Det kommer også ann på hvilke dimensjoner man kjører på dekkene, bredden mellom dekkene, dekkvalg(Forskjellig spor har faktisk vist seg å gi mindre sporing) og hvor sterk servo som sitter på bilen!

Med en bil som er FWD vil man alltid få at den trekker mot høyre eller venstre v gasspådrag, men hvis man kjører mye FWD så vender man seg til det og klarer for å kompensere!

 

Heldigvis driver Oslo veivesen å pusser opp veien rundt om i Oslo nå, det er inget minus!

 

 

En grunn til at den kalles det? Ja, fordi den er rask. Du får ikke Imprezaer så raske. Poenget mitt er akkurat det. Hvordan skal jeg bevise dette, forresten? Skal forresten sekstrinnskasse være en fordel ved drag, mener du? Hva er det du taper mest på ved drag?

 

Jeg regner med at det er den sorte EVO'en jeg så på våler da det var japsetreff og så på rudskogen andre treff Juli 2003!

Den var rask det skal du ha! Jeg kjenner ikke tidene på den bilen, men den bråkte bra, og dro godt avgårde!

 

En impreza på 600 hester og nærmere 700 nm er ikke umulig, kan godt sende deg link og telefonnummer til en kar som lager turbocharger til denne bilen på opptil 650 hester og enda større dreiemoment! Vet ikke om denne klarer å henge på EVO'n men jeg tror den imponerer både på 402 og 201 meter.

 

 

Når det gjaldt gir ratio på subaru'n så var det så vidt jeg forsto riktig for å få en sterkere bil i høyere hastigheter! giringen er lik til 4-5 giret, der blir utvekslingen mindre slik at bilen trekker sterkere og dermed når toppfart fortere når luftmotstanden virkerlig begynner å gjøre seg gjeldene!!!

 

Påstår du fortsatt at A3 1,8 Turbo'n din hadde mulighet til å dra fra en Impreza STI når du bare hadde chip trimmet motoren?

 

Hvor nydelig lyden er vel opptil øret som hører! Noen liker klassisk, andre liker rock! Kanskje du ikke skjønner at folk er forskjellige? Det er lenge siden det gikk opp for meg!

 

En rekkefirer vil aldri kunne stille opp mot større motorer.

 

Jeg har ikke et tonn av penger, derfor har jeg ikke mulighet til å betale en liten formue i avgifter til staten grunnet stort motorvolum, og grunn hk! så må vi ikke glemme forsikringen til vanlig dødelige!

Lenke til kommentar

BenSin: kan du ikke innse at slaget er tapt?

 

 

Det er da mulig å lage Bu turboer, eller twin turbo som du kaller det på en rekkemotor... Det finns jo mange supra'er med twin turbo! Dreadful forklarer jo fint hvordan twin turbo på rekkemotorer fungerer.... En turbo ved lave turtall og en ved høyte, enkelt og greit forklart....

Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å installere Twin Turbo på en fire'r men det ville blitt et kit som er svært custom! Eneste draw back er at man som regel ikke får noe igjen for dette, ei heller det motsatte at motoren blir strupet og taper effekt!!

 

Du skal altså sette to turboer rett etterhverandre? Herregud, for en idiotisk idé.

 

Siden du ikke gadd å lese posten min så stod det at jeg hadde fått svar på TT forespørelen min fra DAsports, og det var ikke mulig å få plass til, ei heller å anbefale!

 

Jøss, så merkelig.

 

Så her blir det en enkel turbo og det vil visstnok holde i massevis!

 

Noe motoren din ikke vil.

 

Torque Steer er noe man vender seg til å kjøre med! Det kommer også ann på hvilke dimensjoner man kjører på dekkene, bredden mellom dekkene, dekkvalg(Forskjellig spor har faktisk vist seg å gi mindre sporing) og hvor sterk servo som sitter på bilen!

 

Urin fra ende til annen. Dekk: OK, det har litt å si. Servo? Hahaha, like festlig som folk som har "PÅPPÅFF". Vanesak? Ikke ******, jeg har tidligere kjørt en overladet forhjulstrekker, du blir IKKE vant til TS.

 

Med en bil som er FWD vil man alltid få at den trekker mot høyre eller venstre v gasspådrag, men hvis man kjører mye FWD så vender man seg til det og klarer for å kompensere!

 

Ja, du kan så tro. Til og med Topgear-gutta klarer ikke "vende" seg til dette. Hvorfor ha noe du ikke trenger å ha? Å gå til innkjøp av en FWD-bil for å trimme den for masse penger er rett og slett ren idioti.

 

Heldigvis driver Oslo veivesen å pusser opp veien rundt om i Oslo nå, det er inget minus!

 

Ja, de asfalterer nok veier på vinteren. I tillegg er det vel i sentrum man oftest drar på litt.

 

Jeg regner med at det er den sorte EVO'en jeg så på våler da det var japsetreff og så på rudskogen andre treff Juli 2003!

Den var rask det skal du ha! Jeg kjenner ikke tidene på den bilen, men den bråkte bra, og dro godt avgårde!

 

Da regner du feil.

 

En impreza på 600 hester og nærmere 700 nm er ikke umulig, kan godt sende deg link og telefonnummer til en kar som lager turbocharger til denne bilen på opptil 650 hester og enda større dreiemoment! Vet ikke om denne klarer å henge på EVO'n men jeg tror den imponerer både på 402 og 201 meter

 

Tullprat. Du tror vel ikke at du kun bytter turbo? Dette hadde vært verdens raskeste Impreza i så fall. Har du sett Marios GTR? Den som gjør stripa på under 9? Vel, han har også en impreza. Den sliter han med å få under 12.

 

Når det gjaldt gir ratio på subaru'n så var det så vidt jeg forsto riktig for å få en sterkere bil i høyere hastigheter! giringen er lik til 4-5 giret, der blir utvekslingen mindre slik at bilen trekker sterkere og dermed når toppfart fortere når luftmotstanden virkerlig begynner å gjøre seg gjeldene!!!

 

Hold kjeft hvis du ikke vet hva du prater om, ok?

 

Påstår du fortsatt at A3 1,8 Turbo'n din hadde mulighet til å dra fra en Impreza STI når du bare hadde chip trimmet motoren?

 

Ja, det gjør jeg. Jeg ble like overrasket som den andre føreren.

 

Jeg har ikke et tonn av penger, derfor har jeg ikke mulighet til å betale en liten formue i avgifter til staten grunnet stort motorvolum, og grunn hk! så må vi ikke glemme forsikringen til vanlig dødelige

 

Du har tydeligvis penger til å slenge rett i dass (les Celica), jeg ville heller fisket de opp fra toalettet og kjøpt en god bil. Ikke en forhjulstrukken konebil.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar
BenSin: kan du ikke innse at slaget er tapt?

 

 

Det er da mulig å lage Bu turboer, eller twin turbo som du kaller det på en rekkemotor... Det finns jo mange supra'er med twin turbo! Dreadful forklarer jo fint hvordan twin turbo på rekkemotorer fungerer.... En turbo ved lave turtall og en ved høyte, enkelt og greit forklart....

Supra er V6. Twin-turbo er ei heller "en ved lavt turtall, en ved høyt". TWIN=Tvilling=to like. "Bi-turbo" som Audi kaller det, er også TO LIKE TURBOLADERE, i en V6. Hold kjeft hvis du ikke aner hva du prater om fra nå av.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...