Gå til innhold

Hacket Russland valgkampen?


  

39 stemmer

  1. 1. Fikk Putin Hillary til å tape ved å hacke valgkampen?

    • Ja
      5
    • Nei
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vell som det alltid er. Noen er uenige i resultatet, og da er vell verdens go-to at Russland eller Korea har hacket ett eller annet. 

 

Det er typisk venstresiden å ikke ville ta selvkritikk. Kanskje det er dem det er noe i veien med? Kanskje de stilte med en helt usmakelig kandidat som amerikanerne hater? Nei da, dette er selvsagt helt utenkelig. Når det går dem imot så skylder de automatisk på alle andre enn seg selv.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er greit å ha en mistanke, men media fremstiller det jo som om det er et faktum at Putin står bak. I hvert fall når man scroller litt i nettavisene, og det er det de fleste nøyer seg med å gjøre. Uærlig og villedende journalistikk spør dere meg.

 

Sjefen for Wikileaks benekter påstandene. 

https://www.youtube.com/watch?v=6PIUM4-G8rE

 

Men hva så om det var Russland? Gjør det valgresultatet mindre legitimt? Gjør det Hillary Clinton mer valgbar? Har ikke amerikanerne rett til å vite det som ble avdekket som følge av lekkasjene? 

Endret av Syklofanten
Lenke til kommentar

 

Media hevder at Russland hacket valgkampen, men hvor er bevisene for dette? Russland benekter. Når jeg leser avisene ser det mest ut som påstand mot påstand.

Nå er det vel FBI, CIA og en amerikansk etterretningstjeneste til som hevder Russland hacket valgkampen.

 

 

Ja, men hvor er bevisene? Det blir jo påstand mot påstand med mindre de legger frem beviser. Og man er uskyldig til det motsatte er bevist, er det ikke noe som heter det?

Lenke til kommentar

Hva er poenget med avstemningen? Tror du at brukerne her vet noe som FBI/CIA ikke vet?

 

Det er vel heller ikke hevded at hackingen avgjorde valget, men påvirket det.

 

Men hvorfor ikke? Putin har vel kapasitet til det og var tjent med Trump som vinner. Naivt å tro at usa manipulerer verdenspolitikken, mens russland bare passer egne saker. Alle er like ille, og du som jeg, er offerene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Men hvorfor ikke? Putin har vel kapasitet til det og var tjent med Trump som vinner. Naivt å tro at usa manipulerer verdenspolitikken, mens russland bare passer egne saker. Alle er like ille, og du som jeg, er offerene.

Jeg tar det som en selvfølge at NSA/CIA er minst like ille andre veien. De har vel ikke akkurat vært kjent for å holde seg unna hva andre bedriver. Det er typisk politisk å markedsføre andres handlinger som avskyelige mens man gjør det samme selv.
Lenke til kommentar

Tviler sterkt, bevisene tyder jo på at det var en innside-person som lekket ulovlighetene. Virker mer som dårlige tapere som ønsker å konstruere en fortelling om hvorfor det gikk galt. Om så det skulle ha vært hacket, så var det jo det demokratiske partiet og Hillary-leiren som begikk svært kritikkverdige handlinger som ellers ikke ville blitt avslørt, så det er vel et tilfelle av White Hat hacking isåfall. 

Endret av Balder987
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De hacket vel ikke selve valget, men de hjalp å hacke epostene til hillary og få spredt dem rundt, er det CIA og FBI tror. Og dermed påvirket valgkampen ekstremt negativt.

 

Men nå er jo stort sett ingen amerikansk valgkamper politikk-basert, bare mest mulig sverting av personene som stiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Media hevder at Russland hacket valgkampen, men hvor er bevisene for dette? Russland benekter. Når jeg leser avisene ser det mest ut som påstand mot påstand.

Nå er det vel FBI, CIA og en amerikansk etterretningstjeneste til som hevder Russland hacket valgkampen.

 

 

Ja, men hvor er bevisene? Det blir jo påstand mot påstand med mindre de legger frem beviser. Og man er uskyldig til det motsatte er bevist, er det ikke noe som heter det?

 

Du har aldri blitt tiltalt, ser jeg. Faen ta hele greia, man må BEVISE at man er uskyldig. Desverre så kan man ikke sette opp kameraer innenomdørs da hvis noe skulle skje, så kommer politiet inn, unngår å se mot kameraer også drar de ned fra veggen og etterlater hull de aldri ertstatter, spesielt da du har unrefutable bevis på de.

 

 

Media hevder at Russland hacket valgkampen, men hvor er bevisene for dette? Russland benekter. Når jeg leser avisene ser det mest ut som påstand mot påstand.

Nå er det vel FBI, CIA og en amerikansk etterretningstjeneste til som hevder Russland hacket valgkampen.

 

Hillary har jo nærmest bevist at FBI og CIA følger hun overalt. "Vi anbefaler ikke strafferetslig forfølgning av denne saken hvor så og så mange emails ble lekket". Når FBi går ut og sier "Vi anbefaler ikke strafferetslig forfølgelse" så kan da til og med hjernevaskete idioter se at NOE er galt?

 

Nyeste sak:

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2335246/Bradley-Manning-released-classified-information-Wikileaks-arrogance-craving-notoriety-military-court-hears-day-historic-trial.html

 

Disse mener ikke "livstid" som i 21 år, disse mener 100 år / 200 år, dersom du får flere livstider. Eller "Life without parole" noe som er Livstiden din, uten sjanse for å slippe ut for god oppførsel.

Jeg har en teori om at vi hadde fucka fienden enda mer hvis vi bare delte alt og var helt transparent med unntak av imminente planer som må holdes hemmelig til de er utført.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Det er helt umulig å si. Selv om påstanden virker som ren propaganda og utnyttelse av anti-Russisk sentiment, så er det ikke helt umulig. Men det er svært usannsynlig, og høres helt idiotisk ut.

 

Da burde vel overskriftene og problemstillingen heller være at valgsystemet er så elendig at det kan hackes.

 

USA skal vel heller ikke syte så altfor mye hvis Russland har hatt innvirkning på valget, for USA har blandet seg inn i haugevis av valg, verden rundt, de siste 50 år.

 

Men, kommer man med påstand, bør man også presentere bevis. Men folk idag er så dumme at de ikke lenger krever det, slik at skurker kan komme med altslags absurde påstander.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Russland ønsker ustabilitet i Vesten og aller mest Europa og det har de lyktes med så langt, men jeg ville sagt at det skyldes mer den propogandaen Russland spyr ut i media enn selve hackingen (den propogandaen kan anses som hacking da). Mange ser på Russland som den snille gutten i klassen, men det er de langt i fra. Jeg husker når de drev med ubegrunnede blokader mot baltiske land rett før Ukraina-krigen. De også med anklager mot norsk laks tidligere og hva med flyktninger via Storskog? Og hva med delelinjeforhandlingene mellom Norge og Russland? de stjal store deler av havområdene som skulle ha tilhørt Norge, takket være Stoltenberg. Russland er det verste landet å forholde seg til (tenker på handel og kommunikasjon), for de er veldig ustabile og kan gjøre alt for sin egen vinning på bekostning av andre. Og hva kan de tilby Europa utenom ustabilitet? olje og gass, noe mer? Det eneste jeg ønsker er et samlet Europa som er uavhengig av stormaktene som USA og Russland. Begge land har drevet med en aktiv massemord den siste tiden. Og nei, jeg er ikke venstrevidd. Jeg er bare en person som er over gjennomsnittlig glad i Europa.

 

Jeg kan legge til at det finnes mange propogandavideor på YouTube om de baltiske landene laget av Russland, sånn som denne for eksempel www.youtube.com/watch?v=o9W9tMZPQRw . De vises i tillegg på russisk TV. Målet er å nå pro-russere i de baltiske landene som ble igjen etter den andre verdenskrig. Russland er også aktive med å publisere usanne artikler osv. Man kan dermed mene hva man vil om den venstrevidde median vi har i Vesten i dag, men den den russiske propogandaen er på et helt annet nivå. Og det skumleste er at folk kjøper den.

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

Ser ut som hackingpåstandene er i ferd med å ta en helt annen vending nå.

DHS, altså Department of Homeland Security.

 

(Jeg vet at DHS var involvert i Sandy Hook-saken og det forteller ikke så lite....)

 

BREAKING NEWS: WASHINGTON POST NOW CONFIRMS DHS HACKED ELECTION IN 20 DIFFERENT STATES
https://www.youtube.com/watch?v=W6H6xfch-tw

BREAKING NEWS: GEORGIA, KENTUCKY AND WEST VIRGINIA CONFIRM DHS HACKED THEIR ELECTION NETWORKS
https://www.youtube.com/watch?v=v_Y0CBjtuy8

 

DHS Rigged Election 2016? Caught Hacking 3 States (So Far)! NOT Russia! US Voter Fraud
https://www.youtube.com/watch?v=73jmK_zYX1o

Endret av clink
Lenke til kommentar

Russland ønsker ustabilitet i Vesten og aller mest Europa

Har du noe begrunnelse for den påstanden? Såvidt jeg kan tenke meg, og logisk sett, er det i Russlands interesse med et stabilt Europa og et så bra mulig samarbeid med Europa som mulig.

 

Jeg har problem med å se hvordan Russland vinner noe som helst hvis Europa taper noe som helst.

 

 

 

 

Det du sier angående Russland og nevner en rekke ting, som kan være problematisk i forhold til samarbeid med Russland er veldig ensidig fremstilt. Du skal ikke glemme Russlands vilje til delelinje i Barentshavet f.eks, bare for å nevne et konkret eksempel med Norge og Russland. Russland hadde ikke noe behov for å dele på den måten, og jeg vil si de var veldig villige til å bli ferdig med saken og veldig villige til kompromiss.

 

Det samme ser vi i Japan-Russisk forhold i dag i forhold til Kuril øyene. Russland trenger ikke å gi seg på det, de har kontroll på alle øyene, men de er villige til å gi bort 2 stk for å bedre forholdet til Japan og endelig inngå en fredsavtale med Japan som aldri ble underskrevet etter andre verdenskrig. Mye på grunn av disse øyene og USA sin kontroll over Japan.

 

 

PS. Jeg er en person som er langt over gjennomsnittlig glad i Europa, selv i en tid med masse anti-Europeisk mas, og masse nordmenn som lar seg lure av anti-EU propaganda.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Russland ønsker ustabilitet i Vesten og aller mest Europa

Har du noe begrunnelse for den påstanden? Såvidt jeg kan tenke meg, og logisk sett, er det i Russlands interesse med et stabilt Europa og et så bra mulig samarbeid med Europa som mulig.

 

Jeg har problem med å se hvordan Russland vinner noe som helst hvis Europa taper noe som helst.

 

 

 

 

Det du sier angående Russland og nevner en rekke ting, som kan være problematisk i forhold til samarbeid med Russland er veldig ensidig fremstilt. Du skal ikke glemme Russlands vilje til delelinje i Barentshavet f.eks, bare for å nevne et konkret eksempel med Norge og Russland. Russland hadde ikke noe behov for å dele på den måten, og jeg vil si de var veldig villige til å bli ferdig med saken og veldig villige til kompromiss.

 

Det samme ser vi i Japan-Russisk forhold i dag i forhold til Kuril øyene. Russland trenger ikke å gi seg på det, de har kontroll på alle øyene, men de er villige til å gi bort 2 stk for å bedre forholdet til Japan og endelig inngå en fredsavtale med Japan som aldri ble underskrevet etter andre verdenskrig. Mye på grunn av disse øyene og USA sin kontroll over Japan.

 

 

PS. Jeg er en person som er langt over gjennomsnittlig glad i Europa, selv i en tid med masse anti-Europeisk mas, og masse nordmenn som lar seg lure av anti-EU propaganda.

 

Ustabilitet i Europa kan føre til oppløsning av NATO, EU og Nordisk forsvarsamarbeid. Noe som ville svekket ethvert medlemsland i de respektive organisasjonene og spesielt de minste landene. Det ville gitt Russland en mulighet til å øke sitt innflytelse og/eller ta over landområdene i Europa, sikter spesielt på de baltiske landene, Finland og Sverige, ettersom de har et strategisk gunstig beliggenhet. Dette fordi Russland regnes som et "landlocked" land, selv om det kanskje ikke ser sånn ut (se video under).  

 

Det er ikke tilfeldig at Russland okkuperte landområdene av Georgia og Ukraina med tilgang til Svartehavet? i tillegg så var russere ganske så myke (for russere til å være) mot tyrkere når de sistnevnte skjøt det russiske militærflyet for ikke så lenge siden. Det skyldes til at Midt-Østen kan kun nås gjennom Tyrkia dersom man skal bruke det Svartehavet.

 

Og husker du ikke vinterkrigen under andre verdenskrig (Russland mot Finland)? Russland ville jo ta over landområdene med tilgang til nettopp sjøen, noe de ikke har helt lyktes med. Det er en grunn for at nettopp de baltiske landene, samt Finland, Sverige og Polen har nylig restrukturert sitt forsvar og økt forsvarsbudsjettet sitt. De gjør det vel for en grunn? eller har vi bedre oversikt over situasjonen til de nevnte landene enn de selv har? Russland er dessverre en fare for Europa. Hvordan forklarer du Russlands krenkelsene av luftrom til Finland, Sverige, Polen og de baltiske landene de siste årene? Ønsker Russland bare samarbeid? Jeg tror ikke Russland kommer til å prøve seg på de nevnte landene så lenge NATO og EU eksisterer, men hvis det en gang går i oppløsning så stiller spesielt disse landene dårlig ut.

 

Russland har i tillegg sitt eget handels-union og EU er en konkurrent, de hadde vært bedre tjent med at, spesielt Øst-Europeiske land, var med i dems union. 

 

Jeg kunne i tillegg gitt deg utallige eksempler på hvordan Russland har utnyttet (politisk) sin posisjon mot Litauen når de var den eneste gassimportør. Det å samarbeide med Russland er ikke bare bare. Det vet de norske politikerne godt også.

 

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...