Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC booter ikke etter bytting av CPU!


Anbefalte innlegg

Har akkurat oppgradert CPU-en til en Intel I5 4690K. Problemet er da som nevnt i tittelen at maskinen starter, men får ikke opp noe bilde på skjermen så jeg kommer ikke til post.

 

Det er snakk om hovedkort Asus H81I-Plus. Det er ingen komponenter som er skadet eller defekte, for når jeg installerer den gamle CPU-en så fungerer alt med engang. Jeg har også forsøkt to stk 4690K CPU-er uten at resultatet forandrer seg.

 

Har forsøkt følgende:

- CMOS er nullstilt/restartet.

- Forsøkt å starte med minimalt av komponenter.

- BIOS er oppdatert til nyeste utgave som da skal støtte 4th GEN.

- Forsøkte også å nedgradere BIOS fra nyeste utgave til utgaven som ble lansert for å støtte 4th GEN.

 

Er det noen som har noen som helst anelse om hva dette kan være? Av alt jeg har lett gjennom på nettet så er det kun oppdatering av BIOS som går igjen og for øvrig de punktene jeg nevner som ikke fungerer.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen feilmelding som kommer opp / lyd? Muligens en bøyd pin eller to

Har forsøkt å se etter det også, men alt ser bra ut, pluss som sagt; det fungerer jo med den gamle CPU-en, så da burde vel den også reagert på ødelagte/bøyde pins?

 

Ingen lyd ved oppstart nei. Ikke strøm til tastaturet eller mus heller. Har koblet inn "Speaker" på panelet på hovedkortet så burde jo gitt lyd fra seg hvis det var sånn.

 

Det virker nesten som om hovedkortet skal støtte 4th GEN, men at det ikke er tilfellet i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...