Gå til innhold

Sony Xperia XZ, XZs og XZ Premium diskusjonstråd


Trond HB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg ser noe på mine bilder når jeg tar en rask titt nå

 

men har du lest alt på forumet?

 

LG G6 is the latest competitor that has it
Even the iPhone 7 to some degree.
And all Sony since Z5, and not one person so far has used it to blame it on what is simply not understanding what a wide angle lens will do to close subjects at the full width if the image. It will distort them to bits.
You wanna bang the drum that the stretched heads or elongated proportions at the top or bottom of a portrait shot image is this, then you'll be very disappointed if Sony do fix the waves, because that won't change the physics of wide angled photography.
But don't take my word for it, Google it, find hundreds if not thousands of discussions regarding the distortion on subjects at the sides of wide angle photos.
Because this kind of stretching is 100% normal

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg ser noe på mine bilder når jeg tar en rask titt nå

 

men har du lest alt på forumet?

 

LG G6 is the latest competitor that has it

Even the iPhone 7 to some degree.

And all Sony since Z5, and not one person so far has used it to blame it on what is simply not understanding what a wide angle lens will do to close subjects at the full width if the image. It will distort them to bits.

You wanna bang the drum that the stretched heads or elongated proportions at the top or bottom of a portrait shot image is this, then you'll be very disappointed if Sony do fix the waves, because that won't change the physics of wide angled photography.

But don't take my word for it, Google it, find hundreds if not thousands of discussions regarding the distortion on subjects at the sides of wide angle photos.

Because this kind of stretching is 100% normal

Hei.

Ja. Jeg har lest alt, også dette.

Hvorfor jeg spør her er for å prøve å finne ut om dette er krisemaksimering uten reelt grunnlag eller ikke. Men når jeg leser testene av telefonen på norske sider, så finner jeg ikke dette som tema i det hele tatt. Jeg ønsker bare ikke å kjøpe telefonen hvis dette er så ille som det gis inntrykk av i denne tråden.

Jeg gjorde en test med min gamle Z1 for å sammenligne. Men forvrengningen var ikke på langt nær så stor som noen av bildene i tråden (tastatur, ruteark etc).

Men tatt for svar i alle fall. Håper min gamle Z1 overlever en liten stund til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Selvsagt.

Endelig en bra telefon.

 

XZ er også bra, hvis du klarer deg uten dekning, og høyt volum i den innebygde høyttaleren.

For meg er dekning på en smarttelefon temmelig viktig.

Ingenting virker hvis du ikke har dekning. Det er jo det viktigste av alt.

I perioden jeg hadde XZ fikk ikke folk tak i meg når jeg var innendørs.

Telefonen støtter liksom teknologien "tale over Wi-Fi", men det virket bare en sjelden gang.

jeg var uten dekning hjemme og flere andre steder.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Noen som har noe negativt å si om XZ? 

 

XZs er en bedre telefon (mer RAM + bedre kamera). Har hatt begge. Superfornøyd med XZs. Har ikke merket noe til dårlig dekning verken på XZ eller XZs. WiFi tale funker fint også (Telenor sitt nett). Mor mi har en Xperia Z3 og det er klart bedre dekning på XZs enn Z3 på hytta som ligger litt i grenseland når det gjelder 4G.

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei folkens!

 

Jeg har en xperia xz som er ca 1 år gammel. Jeg har fått Nougatt 7.1.2 på den nå. Og den er blitt helt vanvittig treg. Fra jeg tar av skjermlåsen så bruker den liksom litt tid på å "våkne" Akkurat som den må laste inn alt og gjøre seg klar til bruk. Absolutt alt er tregt. Åpne en ny fane med Chrome, facebook med messenger, kamera. Og snapchat bruker seriøst 30sekunder eller noe før den er klar til å ta bilder,har lasta inn stories osv. Den har blitt mer og mer treg de siste mnd. Jeg har tømt den for alt av overflødige apper jeg ikke bruker. Overført omtrent alt til eksternt minnekort. Og har 14 gb ledig plass på mobilen. Har tømt buffer, logger, cacher og deaktivert tjenester jeg ikke bruker. 

 

Er dette bare android sin bane? 

Jeg vurderer å få meg en Google Pixel da dette er reneste formen for android. Eller i verstefall så har jeg faktisk vurdert å gå over til Iphone?

 

Det er synd fordi jeg liker veldig godt Sony. Både når det kommer til design, byggekvalitet, skjerm osv.

 

Setter pris på tips, synspunkter :)

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg har en xperia xz som er ca 1 år gammel. Jeg har fått Nougatt 7.1.2 på den nå. Og den er blitt helt vanvittig treg. Fra jeg tar av skjermlåsen så bruker den liksom litt tid på å "våkne" Akkurat som den må laste inn alt og gjøre seg klar til bruk. Absolutt alt er tregt. Åpne en ny fane med Chrome, facebook med messenger, kamera. Og snapchat bruker seriøst 30sekunder eller noe før den er klar til å ta bilder,har lasta inn stories osv. Den har blitt mer og mer treg de siste mnd. Jeg har tømt den for alt av overflødige apper jeg ikke bruker. Overført omtrent alt til eksternt minnekort. Og har 14 gb ledig plass på mobilen. Har tømt buffer, logger, cacher og deaktivert tjenester jeg ikke bruker. 

 

Er dette bare android sin bane? 

Jeg vurderer å få meg en Google Pixel da dette er reneste formen for android. Eller i verstefall så har jeg faktisk vurdert å gå over til Iphone?

 

Det er synd fordi jeg liker veldig godt Sony. Både når det kommer til design, byggekvalitet, skjerm osv.

 

Setter pris på tips, synspunkter :)

Siden du allerede har slettet det meste, og overført til ekstern minnekort - så kan du like gjerne resette telefonen og se om dette hjelper. Eventuelt sette telefonen i sikker modus for å se om tlf oppfører seg likedan (den starter kun essensielle programmer og dermed skal tlf være responsiv og rask som da du kjøpte den). Hensikten er å se om oppførselen til tlf kan komme av tredjepartsapplikasjoner som f.eks Snapchat. 

 

Reset tlf: http://androidcure.com/hard-reset-sony-xperia-xz/

 

Sikker modus link (how to): https://support.sonymobile.com/global-en/xperiaxz/kb/0231018877589a7b01429399b11c00699b/

 

Nå er ikke jeg allverdens techsavvy, men det er gode startpunkter hvertfall. Andre har sikkert gode innspill å komme med, eventuelt kan du ramle innom denne nettsiden og be om tips i ludo: https://forum.xda-developers.com/xperia-xz

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg har en xperia xz som er ca 1 år gammel. Jeg har fått Nougatt 7.1.2 på den nå. Og den er blitt helt vanvittig treg. Fra jeg tar av skjermlåsen så bruker den liksom litt tid på å "våkne" Akkurat som den må laste inn alt og gjøre seg klar til bruk. Absolutt alt er tregt. Åpne en ny fane med Chrome, facebook med messenger, kamera. Og snapchat bruker seriøst 30sekunder eller noe før den er klar til å ta bilder,har lasta inn stories osv. Den har blitt mer og mer treg de siste mnd. Jeg har tømt den for alt av overflødige apper jeg ikke bruker. Overført omtrent alt til eksternt minnekort. Og har 14 gb ledig plass på mobilen. Har tømt buffer, logger, cacher og deaktivert tjenester jeg ikke bruker. 

 

Er dette bare android sin bane? 

Jeg vurderer å få meg en Google Pixel da dette er reneste formen for android. Eller i verstefall så har jeg faktisk vurdert å gå over til Iphone?

 

Det er synd fordi jeg liker veldig godt Sony. Både når det kommer til design, byggekvalitet, skjerm osv.

 

Setter pris på tips, synspunkter :)

 

Etter det jeg kan se er siste versjonen til XZ Android 7.1.1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...