Gå til innhold

Sony Xperia XZ, XZs og XZ Premium diskusjonstråd


Trond HB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk for en XZs selv. Synest S8+ ble for lang, er heller ikke helt fortrolig med det nye formatet. XZs leverer mye for pengene. Utmerket design og byggekvalitet. God lyd fra musikkspilleren. Meget godt kamera, fantastisk skjerm (til 1080p å være) og Sonys Android versjon er å foretrekke. Fingeravtrykkleseren er rask og responsiv. 820 prosessoren sammen med 4 g ram gjør at alle oppgaver utføres raskt. Blir spennende å se XZ Premium som blir tilgjengelig i begynnelsen av juni.

Endret av blutut
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå fått min Xperia XZ Premium og må si jeg fornøyd så langt :) Mobilen er jo nettopp lansert her i landet nå ;) 

Byttet fra en rundt to år gammel Sony Xperia 3+ som egentlig funker bra enda selv om batteriet har blitt noe dårligere :/ 

Vurderte lenge denne Xperia XZ's men fant en grei deal(fikk med en Sony Portable Wireless Bluetooth Speaker - SRS-XB30)

på XZ Premium på Elkjøp så da ble det den isteden for :p

 

Det er noe med meg og sånne dealer, når jeg først gikk til innkjøp av min første Sony mobil så kjøpte jeg en Sony TV og fikk med Sony Xperia Z på kjøpet. Når jeg kjøpte Xperia 3+ så fikk jeg med ett Sony action camera på kjøpet, og nå denne trådløse høyttaleren med Premium'n :) 

 

Eneste jeg har lagt merke til hittil er at den ikke lenger bruker den gamle standarden på usb kabelen(selve kontakten i telefonen) så kan ikke bruke alle de gamle lader kablene jeg har liggende her fra før :p 

 

Men får utforske mobilen mere nå, selv om mye er det samme som på 3+(Android er jo liksom Android) 

Lenke til kommentar

Har kjøpt en sony xperia xz.

(hadde xperia x compact før den)

Men jeg syns det er veldig lite volum fra hodetelefon utgangen. X compacten var MYE høyere lyd i. Når jeg kobler den på aux i bilen må jeg stille volumen på cd spilleren mye høyere en normalt. Skal den virkelig være sånn?

Endret av tormod1988
Lenke til kommentar

Min forrige telefon var Z5 Premium.

Har nå hatt XZ i noen måneder.

 

Jeg opplever dekningen som vesentlig dårligere, uten å ha byttet operatør. Har hatt Telia hele tiden.

Dekningen innendørs hjemme og på hytta, for å ta noen eksempler.

 

Er jeg alene om disse XZ-problemene?

 

Telia og XZ skal forresten støtte tale-over-wifi nå. Men jeg har bare fått det til noen få ganger.

Telefonen ser ikke ut til å støtte tale over wifi mesteparten av tiden, og siden innendørsdekningen er dårligere enn før går jeg glipp av anrop og tekstmeldinger.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Har konsekvent har Sony siden den første Xperia Z, som hadde ræva batterikapasitet. Jeg likte Z2, Z3 og Z5 Premium. Noen av disse hadde en elendig luke foran USB-porten, og Z5 Premium ble altfor varm.

 

XZ har ikke disse problemene. Den hadde vært perfekt om jeg kunne bruke den fritt, men når den er uten dekning hjemme, på hytta, på butikken og togstasjonen, er mye av gleden borte.

 

Det skulle ikke være nødvendig å gå utendørs for å sjekke om det har kommet SMS.

Jeg trodde Tale-over-Wi-Fi skulle løse deler av problemet, og var glad da min modell ble støttet av Telia, men det fungerer bare av og til.

 

Er dårlig dekning fellesnevner for alle nye Sony-modeller?

Jeg skal ha toppmodell, og batterikapasitet og vanntett er viktige kriterier.

Trodde god dekning fulgte med på kjøpet.

 

Vurderer Samsung neste gang, men ønsker ikke å svi av åtte tusen.

 

 

Min router sender på to frekvenser.

Telefonen velger automatisk 5GHz og tror det går raskere.

Jeg fant nettopp ut at jeg manuelt kan velge det andre nettet (2.4GHz) fra den samme routeren, og da kom plutselig ikonet frem som viser at telefonen støtter tale-over-Wi-Fi.

Men så forsvant det igjen.

 

Har denne telefonen så svak Wi-Fi at den ikke tør å tilby tale-over-Wi-Fi?

Eller hva kan ligge bak?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Har nå fått min Xperia XZ Premium og må si jeg fornøyd så langt :) Mobilen er jo nettopp lansert her i landet nå ;)

Byttet fra en rundt to år gammel Sony Xperia 3+ som egentlig funker bra enda selv om batteriet har blitt noe dårligere :/ 

Vurderte lenge denne Xperia XZ's men fant en grei deal(fikk med en Sony Portable Wireless Bluetooth Speaker - SRS-XB30)

på XZ Premium på Elkjøp så da ble det den isteden for :p

 

Det er noe med meg og sånne dealer, når jeg først gikk til innkjøp av min første Sony mobil så kjøpte jeg en Sony TV og fikk med Sony Xperia Z på kjøpet. Når jeg kjøpte Xperia 3+ så fikk jeg med ett Sony action camera på kjøpet, og nå denne trådløse høyttaleren med Premium'n :)

 

Eneste jeg har lagt merke til hittil er at den ikke lenger bruker den gamle standarden på usb kabelen(selve kontakten i telefonen) så kan ikke bruke alle de gamle lader kablene jeg har liggende her fra før :p

 

Men får utforske mobilen mere nå, selv om mye er det samme som på 3+(Android er jo liksom Android) 

 

Du får kjøpt slike USB mini til USB C overganger på ebay til noen få kroner. Funker bra det på eldre ladere. Kjøpte noen som jeg har på et par Sony billadere.

 

Min forrige telefon var Z5 Premium.

Har nå hatt XZ i noen måneder.

 

Jeg opplever dekningen som vesentlig dårligere, uten å ha byttet operatør. Har hatt Telia hele tiden.

Dekningen innendørs hjemme og på hytta, for å ta noen eksempler.

 

Er jeg alene om disse XZ-problemene?

 

Telia og XZ skal forresten støtte tale-over-wifi nå. Men jeg har bare fått det til noen få ganger.

Telefonen ser ikke ut til å støtte tale over wifi mesteparten av tiden, og siden innendørsdekningen er dårligere enn før går jeg glipp av anrop og tekstmeldinger.

 

Har ikke hatt problemer med (Telenor) dekningen på mine Sony telefoner. Har XZs men hadde XZ før. Wi-fi tale funker også. 5GHz har dårligere rekkevidde enn 2,4GHz så den kan lønne seg å bruke 2,4.

Lenke til kommentar

Etter noen år med en Z1 som begynner å synge på siste verset, har jeg skaffet XZ Premium. Var rundt omkring og så etter dekset/cover med kortlommer, men fant ingen. Gikk for en midlertidig universal løsning, og fant en ordentlig en på nettet.

Nå mangler jeg bare en skjermbeskytter, men jeg trenger hjelp til å finne noe bra.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor mye prosessoren throttles ned på de ulike nivåene av Stamina mode? På min Z5 Compact kjøres den ned merkbart mye, såpass at den lagger på ALT.

 

Men på XZ Premium forventer jeg at prosessoren burde fungere bra selvom stamine mode er påslått og man velger f.feks balansert ytelse. Enda ikke kjøpt XZ Premium, men er på tur å gjøre det snart!

Har noen målt dette??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...