Gå til innhold

Sony Xperia XZ, XZs og XZ Premium diskusjonstråd


Trond HB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå hatt XZ ei ukes tid. Veldig godt fornøyd så langt. Kameraet er bedre enn på Z5 men er det på høyde med f.eks. Samsung S7?

Kjøpte SCSF10 stilomslag. Flott deksel som fungerer glimrende. Praktisk at skjermen låses opp når du åpner dekselet. Kunne kanskje ha beskyttet telefonen litt bedre rundt hjørnene.

 

http://www.sonymobile.com/no/products/accessories/style-cover-stand-scsf10/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Skule gjerne ha sett om kameraet virkelig har kommet opp på et akseptabelt nivå. Min erfaring med såkalte toppmodeller fra Sony er at videoopptak i full HD hakker og har lite jevn flyt. Noe jeg synes er skandale da Samsung, Microsoft og Apple f.eks får til dette så fint som bare det. 

 

Noen som har et videoklipp hvor de panorerer litt for å se hvor jevnt det er?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har kameraet på denne forbedret seg med Nougat ? Tenker da spesielt på bildekvaliteten under svakt lys.

Oppdatering av operativsystemet kan ikke forbedre bildekvaliteten i noen nevneverdig grad. Skal du kjøpe tlf basert på bildekvalitet så vil i så måte Samsung S7 være et bedre valg. Den har optisk bildestabilisering, hvilket Sony XZ ikke har. Samsungen er også utstyrt med en blenderåpning på F 1.7 vs F 2 på Sony XZ. Begge disse vil hver for seg kunne gi bedre bilder i dårlig lys. Stabiliseringen gjør at man kan ha lengre lukkertid som igjen gir mer lys inn på bildesensoren, jo mer lys jo mindre støy. Blenderåpningen som er 50% større F 1.7 vs F2 gir  50% lys inn på sensoren gitt samme lukkertid, hvilket gir bedre bildekvalitet.

Disse nevnte hardware egenskapene kan ikke kompenseres for i oppdateringer i softvaren...

Jeg har nettopp kjøpt Sony XZ og er veldig fornøyd med den, sett i forhold til Z3 som jeg oppgraderte fra 

Endret av Napoleon XIV
Lenke til kommentar

Takk for svar. Har hatt S7 så jeg kjenner til den. Har lyst å prøve en annen og ser litt på XZ. Noen ganger kan softwaren forbedre bildekvaliteten, det er kjent og har blitt utført på mange av mine tlf tidligere. Kanskje ingenting revolusjonerende men endringer i fargebalanse, skarphet osv. Nok til å kalle det forbedringer. ☺

Lenke til kommentar

Hoppet på en zx jeg og pga den fine prisen som er for tiden. Fikk Nougat 7.0 på oppdatering da jeg startet den opp.

Skal erstatte z3+ jeg bruker på jobb. Z3+ hadde et forferdelig dårlig kamera, ble brukt mye i jobbsammenheng i dårlig belysning , men forventer at denne nye skal være betydelig bedre

Ellers synes jeg telefonen virker meget oppegående ut

Lenke til kommentar

Merker ingenting til at den er treg. Synes også batteriet er helt ok. Holder to til tre dager med mitt bruk. Z2 og Z3 hadde litt større batteri og var litt bedre på det punktet enn XZ.

 

Minner også om hva Amobil og de fleste testene jeg har lest skriver: 

  • Lynrask og fin i bruk
  • God batteritid
Endret av Trond HB
Lenke til kommentar

 

Panzer Full-fit ser bra ut men er ganske dyr. Jeg hadde først en Nillkin som jeg kjøpte på ebay men den passet ikke så bra, satt dårlig i kantene der skjermen er litt buet. Har nå en Roxfit Premium svart som passer veldig bra. Minuset med den er at det er et synlig "filter" i skjermen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Har en XZ som jeg gjerne skulle ha vært inne i Android menyen og slettet cachen. Hvordan kommer jeg inn i denne menyen når telefonen ikke har fysisk hjem knapp? På Samsung var det bare å holde inne på, volum opp og hjem knappen til den startet opp, så fikk man jo et hav av muligheter i en egen meny. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Hei. Har en XZ som jeg gjerne skulle ha vært inne i Android menyen og slettet cachen. Hvordan kommer jeg inn i denne menyen når telefonen ikke har fysisk hjem knapp? På Samsung var det bare å holde inne på, volum opp og hjem knappen til den startet opp, så fikk man jo et hav av muligheter i en egen meny. Noen som vet?

 

Uten at jeg har prøvd det selv, så skal du kunne det ved å holde inne Volum Opp og Power knappen når telefonen starter opp.

 

Edit: Ser ikke ut til at det er så enkelt. Her er noe for Z5, så er kanskje det samme.

 

1. A computer and USB cable are required.
2. Power off your device.
3. Now press and hold the Volume down button and while doing so connect your smart phone with your PC.
4. Now follow on-screen instructions in order to enter the recovery mode.
5. Select “reboot system now” in recovery menu if you want to go back to Android OS.

 

Endret av tiefling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...