Gå til innhold

Hvordan betale/betalte dere Mac?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor tenkte du å kjøpe?

 

Jeg antar apple.no på mitt svar. Hvis du har penger til å cashe ut med en gang, så er nok det best.

 

Det nest beste alternativet er å utsette betaling med 6 mnd for 350 kroner. Relativt lav kostnad, men den effektive renten blir rundt 3,5% noe du ikke vil klare å få hvis du har pengene stående i banken i 6 måneder.

 

Det klart dårligste alternativet er jo nedbetaling. Skyyhøy rente og en veldig dårlig idé.

Lenke til kommentar

Hvis det ik er hast, så bruke Expert å ha kampanjer titt og ofte med 12 mnd rentefritt betalingsutsettelse

Husk at "rentefritt" ofte innebærer et form for gebyr som gjør at den effektive renten ikke blir 0%. For eksempel Apples betalingsutsettelse reklameres som rentefri, men gir en effektiv rente på 3,5% pga gebyret.
Lenke til kommentar

 

Hvis det ik er hast, så bruke Expert å ha kampanjer titt og ofte med 12 mnd rentefritt betalingsutsettelse

Husk at "rentefritt" ofte innebærer et form for gebyr som gjør at den effektive renten ikke blir 0%. For eksempel Apples betalingsutsettelse reklameres som rentefri, men gir en effektiv rente på 3,5% pga gebyret.

Veit nå ik om d, har handlet 2 ganger med den rentefrie kampanjen.. ikke betalt noe extra.. men til vanlig så har dem gebyret. Snakker om Expert , ik vært borti Apple sine

Endret av bbios
Lenke til kommentar

Hvor tenkte du å kjøpe?Jeg antar apple.no på mitt svar. Hvis du har penger til å cashe ut med en gang, så er nok det best.Det nest beste alternativet er å utsette betaling med 6 mnd for 350 kroner. Relativt lav kostnad, men den effektive renten blir rundt 3,5% noe du ikke vil klare å få hvis du har pengene stående i banken i 6 måneder.Det klart dårligste alternativet er jo nedbetaling. Skyyhøy rente og en veldig dårlig idé.

OK. Kan betale nå ja, men vil helst betale om noen måneder, så mulig utsettelse. Men da må jeg betale 350kr nå og itilegg 45kr hver mnd?

Lenke til kommentar

OK. Kan betale nå ja, men vil helst betale om noen måneder, så mulig utsettelse.

Da taper du penger på å utsette.

 

Men da må jeg betale 350kr nå og itilegg 45kr hver mnd?

Nei, slik jeg tolker det koster det deg "kun" 350 kroner å utsette betalingen i 6 måneder. Hvis du da kjøper for 20 000 blir renten 3,5%. Ikke en dårlig deal, men da MÅ du betale på tiden!
Lenke til kommentar

 

OK. Kan betale nå ja, men vil helst betale om noen måneder, så mulig utsettelse.

Da taper du penger på å utsette.

Men da må jeg betale 350kr nå og itilegg 45kr hver mnd?

Nei, slik jeg tolker det koster det deg "kun" 350 kroner å utsette betalingen i 6 måneder. Hvis du da kjøper for 20 000 blir renten 3,5%. Ikke en dårlig deal, men da MÅ du betale på tiden!

Du får utsttelsesgebyrnpå 45kr pr mnd også.

 

Hvor mye taper jeg på dette? 400kr?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke hvor mye du betaler i gebyrer, men heller om du faktisk har råd til å betale ned det månedlige beløpet. Hvis du må finansiere en Mac så er det kanskje litt lurere å vurdere en annen maskin.

 

Det går forøvrig som en generell regel her i livet, og det er å ikke ta opp dumme lån til unødvendige fristelser.

Lenke til kommentar

Men spiller det noen rolle når du ikke har råd til å betale for en Mac på en fornuftig måte? Jeg kan nevne en drøss av ting jeg har lyst på, men som jeg likevel ikke tar opp forbrukslån for å finansiere.

 

Ikke at jeg skal anta mye om din personlige økonomi, men basert på hva jeg leser her så er kanskje ikke et lån så veldig lurt.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Fordi Mac er Mac. Beste pcn, mener jeg personlig.

 

 

Så du skal kjøpe en pc til 3 ganger prisen for mac er mac? Også skal du ta det på avbetaling? Det gir rett og slett ingen mening, men for all del, det er ditt valg :) 

 

Personlig synes jeg det er for mye styr med mac, hvilke programmer en kan bruke og ikke. Blir for tungvindt for min del så jeg bruker heller jobb pcen :) 

Lenke til kommentar

Men spiller det noen rolle når du ikke har råd til å betale for en Mac på en fornuftig måte? Jeg kan nevne en drøss av ting jeg har lyst på, men som jeg likevel ikke tar opp forbrukslån for å finansiere.

 

Ikke at jeg skal anta mye om din personlige økonomi, men basert på hva jeg leser her så er kanskje ikke et lån så veldig lurt.

Jeg har råd jo. Men vet ikke hva den lureste betalingsmetode er.

Lenke til kommentar

 

Men spiller det noen rolle når du ikke har råd til å betale for en Mac på en fornuftig måte? Jeg kan nevne en drøss av ting jeg har lyst på, men som jeg likevel ikke tar opp forbrukslån for å finansiere.

 

Ikke at jeg skal anta mye om din personlige økonomi, men basert på hva jeg leser her så er kanskje ikke et lån så veldig lurt.

Jeg har råd jo. Men vet ikke hva den lureste betalingsmetode er.

 

 

Om du har pengene er jo det åpenbare svaret å betale kontant. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...