Gå til innhold

Dette er bilen som snur opp ned på bilindustrien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan nesten ikke forestille meg noe mere vanvittig en å ikke bare fremstille aldeles udokumterte usannheter som sakens fakta, men i tillegg undergrave seg selv og sitt eget innlegg med å dokumenterer at man ikke engang forstår at Youtube faktisk bare er en budbringer, et sted man kan laste opp dokumentarer, klipp fra TV og annet kjent som video.

 

At noe ligger på Youtube er liksom forsøkt fremstillt som noe negativt? Hvor lavt kan man senke debatten?

 

Jeg har ikke fremstilt noen udokumenterte påstander, annet en generell kommentar om at EV1 ville vært for dyr til å utvikle som personbil, solgt på det åpne markedet, og det er det veldig få personer som betviler. De fant ut det var best å kutte videreutviklingen og starte på ny.

 

Det som skremmer meg er derimot det at altfor mange tar det som ligger på youtube som "god fisk". Mye av det som ligger der kommer fra ytterfløyer, spesielt når det gjelder ting som dette temaet, og inneholder generelt lite reel og objektiv fremstilling av saken. Derfor er argumentet mitt om "sett for mye på youtube" en passende, om en kanskje ikke like morsom for alle, kommentar.

Lenke til kommentar

Kjøper denne bilen dersom den kommer med hengerfeste som kan ta iallefall 1000 kg. Uten dette er den uaktuell, skal bare ha én bil.

Så vidt jeg vet får ikke denne hengerfeste. Men med mindre du har bestilt allerede så er det liten sjans for å få en bil før i 2018 og med litt flaks har GM kommet med en oppgradert variant innen da, med hengerfeste. :D

 

Svingte innom Youngstorget i går og fikk en rask titt på bilen. Tok meg ikke tid til å prøvesitte men siden det satt 4 voksne mannfolk i bilen så vil jeg uten videre anta at innvendig plass i bilen er bra nok for meg og min familie. Takrails betyr mulighet for skiboks men bagasjerommet var litt snaut. Greit nok til den bagasjen vi vanligvis tar med oss på helgetur men hvis vi skal ha med slalåmstøvler osv kan det bli i snaueste laget. Ladeløsningen, 50kW DC, er litt snau men til hverdags- og helgebruk er det greit nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville vært overraskende om Ampera-e kommer med hengerfeste. Hadde den vært basert på en elektrisk Volt hadde jeg vært åpen for tanken, men Bolt er en småbil og det er dårlig med hengerfeste på de små elbilene. 

 

Renault Kangoo Z.E kan trekke tilhenger, men bare med totalvekt på 374 kg og jeg tror du bare får den på 2-seteren. Ellers er det jo Modell X, men prisen er... annerledes. 

Lenke til kommentar

500 km, er det for mye?

 

Jeg mener, jo lengre rekkevidde jo tyngre batteri. Hvis man i hverdagen bare har bruk for halvparten kunne man kanskje spart 2-300 kg på bilens vekt og dermed fått flere km ut av hver kwt og et lavere forbruk over tid. Det kunne vært bra å ta ut/sette inn batteriblokker etter behov, men det ligger vel et stykke frem.

Lenke til kommentar

500 km, er det for mye?

 

Jeg mener, jo lengre rekkevidde jo tyngre batteri. Hvis man i hverdagen bare har bruk for halvparten kunne man kanskje spart 2-300 kg på bilens vekt og dermed fått flere km ut av hver kwt og et lavere forbruk over tid. Det kunne vært bra å ta ut/sette inn batteriblokker etter behov, men det ligger vel et stykke frem.

 

Joda, vi forbrukere er noenlunde enig i det resonnementet.

Men bilindustrien selv synes ha en aversjon mot å tillate tilhengerfeste på elbil. 

Da spesielt med tanke på å kunne huke på en batterihenger, som til vanlig står hjemme og leker PowerWall...

(For ikke snakke om at batterihengeren i noen tilfelle også kunne levert hyttestrøm.) 

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...