Gå til innhold

Kan ha spikret lansering og modellnavn for AMDs Zen-prosessorer


Anbefalte innlegg

 

 

SKEEEEPTISK, men jeg kan jo altid håpe at dem klarer det.

 

En ting til, antall core forteller oss desverre ikke så mye om hastigheten :X får håpe den ligger på 4ghz :x

Og hastigheten forteller oss igjen NULL om ytelse.

Tror de fleste ikke akkurat trenger å være livredd for at Intel prosessoren sin blir verdiløs over natta fordi denne her blir lansert.

det tror ikke jeg heller mer konkurranse og bedre priser er det jeg håpe på

Vell har akkurat 5960x prossessoren, den har 8 cores 16 threads, kjører på 3.0ghz til 3.5ghz...

 

Problemet er bare at mange spill ikke akkurat støtter multicore, og selv dem som gjør det får betydelig bedre ytelse i 6700k prossessoren..

 

Er derfor jeg sier, håper AMD får fordelen i ghz.. selv om du sier den forteller oss lite, så forteller den ganske mye i spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ikke ,men ser frem til 16 threads ettersom jeg ser for meg denne på en firewall,mysql og webserver,NAS. Kan tenkes dette også blir gjeldende for og rippe til HEVC da med et nvidia kort og cuda kjerner, tar for lang tid med softwarebasert kontra hardwarebasert. APU ser jeg frem til også når det kommer til Kodi. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er bare at mange spill ikke akkurat støtter multicore, og selv dem som gjør det får betydelig bedre ytelse i 6700k prossessoren..

Eh nei?

Tror ikke akkurat mange kjører sin Intel Extreme CPU på vanlig hastighet.

4-kjerne er alltid en skuffelse i forhold til 6 og 8 kjerne, uansett.

Unntaket er kanskje AMD`s "8-kjerne" som tilbød dårligere ytelse enn 4 kjernen jeg hadde for 5 år siden.

Lenke til kommentar

Spiller ikke ,men ser frem til 16 threads ettersom jeg ser for meg denne på en firewall,mysql og webserver,NAS. Kan tenkes dette også blir gjeldende for og rippe til HEVC da med et nvidia kort og cuda kjerner, tar for lang tid med softwarebasert kontra hardwarebasert. APU ser jeg frem til også når det kommer til Kodi. 

Hva slags oppsett ser du for deg?

Lenke til kommentar

Ser for meg et hovedkort som har integrert grafikk på nas,som samtidig kjører MySQL og Webserver, gjerne plex også dog benytter plex sjeldent.

Jeg er ikke keen eller fan av en firewall med slike tjenester på ergo separate maskiner, så det blir da med integrert grafikk på hovedkort.

APU har jeg gode erfaringer med når det gjelder AMD og Kodi, har ingen 4K TV men vil jo bli og da må en ha noe som ikke får pusteproblemer når det gjelder 4K.

 

Utskifting av PC som ripper blurays må jo da ha eget kort og nvidia ettersom DVDFab gjør jobben så utrolig kjappere med cuda kontra AMD sitt. Ser ikke att det nevnes AMD sine GPU`er heller på DVDFab sitt forum.

Blir da også en spillmaskin for vår 8 år gammle sønn.

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar

 

Problemet er bare at mange spill ikke akkurat støtter multicore, og selv dem som gjør det får betydelig bedre ytelse i 6700k prossessoren..

Eh nei?

Tror ikke akkurat mange kjører sin Intel Extreme CPU på vanlig hastighet.

4-kjerne er alltid en skuffelse i forhold til 6 og 8 kjerne, uansett.

Unntaket er kanskje AMD`s "8-kjerne" som tilbød dårligere ytelse enn 4 kjernen jeg hadde for 5 år siden.

 

 

Eh... bra svar?

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-what-is-the-fastest-gaming-cpu

 

www.youtube.com/watch?v=ocwwaVGUFtk

 

I begge linkene testes det mest nyere spill, selv da slår 6700k den andre prossessoren altså 5960x..

 

Hadde dem testet gamlere spill i tillegg, og eller mmorpg så hadde det vært enda større forskjell.

 

Poenget er at høyere ghz gjelder enda i spill.

 

Qwuote : 

 

"There are some genuine surprises and upsets in the results here - not least that very, very few games actually seem to utilise anything like the full power of the eight-core i7 5960X. By and large, it hands in showings commensurate with clock-speed as opposed to the number of cores, meaning that the performance profile of the $1000 CPU is almost entirely like-for-like with the far cheaper 5820K. But perhaps more surprising still is the showing of the 6700K. At stock speeds it's extremely competitive with the more expensive processors. Overclocked, it is the fastest chip in the line-up in all but one title - Crysis 3, where 5960X is faster."

Endret av Kristian Bergholt
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har også stusset på dette, hvorfor får vi ikke se praktiske tester osv. Rimelig useriør crap AMD, jeg håper ikke folk kastet penger på AMD akjser pga. hypen.

 

Jeg snakker ikke om hylledato men hvorfor det har vært "media blackout" i tiden gjennom og etter 17. januar.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også stusset på dette, hvorfor får vi ikke se praktiske tester osv. Rimelig useriør crap AMD, jeg håper ikke folk kastet penger på AMD akjser pga. hypen.

 

Jeg snakker ikke om hylledato men hvorfor det har vært "media blackout" i tiden gjennom og etter 17. januar.

Ja hvorfor gikk ikke AMD ut egentlig for et år siden å sa. "Se her alle sammen, dette er den nye prosessoren vår. Den blir så så rask, skal koste så så mye og kommer i så så mange modeller. Her er er par Engineering Samples, kos dere med dem og gi de til Intel når dere er ferdig. Vi lanserer om et år, i god tid så konkurrentene rekker å snu seg." Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...