Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

sette dette litt i perspektiv ang level og " handel " leste et sted her Duesund på level 8.1 måtte ha " handel " på 1/2 milliard kr og handel er for de selvsagt 90 % fra salg av PM og ESP og skyer og 10 % fra casback world. For ha det helt klart så ligger det helt klart i korta med 140 stk over level 7 i verden så må det selvsagt enorme summer for holde hjula igang og pengestrømmen inn.For ordens skyld er her Duesund på level 8.2 nå og hva det vil si i " handel " kan vi jo fantasere om.Tallene på 10 % handel og 90 % fra verving er hentet fra lotteritilsynet i Norge og til noen beviser andre tall i andre land legger jeg disse tall til grunn også her.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg finner mye fra dem men de beskriver jo ikke hvor håpløst mye det må handles for å kunne bli "rik", naturlig nok. De skal jo selge dette inn. Om man leter etter info hos motstanderne (som jeg er uten å ha vært med) finner man sikkert bare skyggesidene. Jeg kunne tenke meg en enkel skisse som helt objektivt besvarte + og -. Den ville da trolig vist hvor ufatterlig mye de man verver skal handle for før du tjener noe særlig. Altså er jeg på jakt etter en realistisk regnestykke for hva som må til (og da trolig ikke er mulig) for at jeg om jeg nå starter med dette, skal bli rik.

 

Hvis man ser på medlemm chart så sier dem.

 

"This is how we will get from 3 500 000 Lyoness members to 1 billion Lyoness Members by the great year 2020"

 

Så tror de bruker 1 milliard medlemmer verden over. 

Lenke til kommentar

God dag felles motstandskjempere av galskapen.

 

I dag jeg anledningen og spurte min kjære Lyoness "venn" om det stemte det med 480.000kr for å komme til level 5 eller hva de nå enn var. Han lurte på hvor jeg hadde kilden ifra, og han sa at det ikke stemte og ikke måtte stole på dere ?

 

Så også en post tidligere der han godeste Terje " Terry " Duesund/Duesand oppfordret folk til å ta lån for å blime i halleluja koret, en kunne desverre ikke se avsender på dette...

 

Er drt noen her som sitter på screenshot av de aktuelle Herrene i galskapen hvor de oppfordrer folk til å ta lån alt annet med navn? Slik at det blir en faktisk "kilde"?

 

Keep up the good work !

Endret av CookieY
  • Liker 1
Lenke til kommentar

God dag felles motstandskjempere av galskapen.

 

I dag jeg anledningen og spurte min kjære Lyoness "venn" om det stemte det med 480.000kr for å komme til level 5 eller hva de nå enn var. Han lurte på hvor jeg hadde kilden ifra, og han sa at det ikke stemte og ikke måtte stole på dere ?

 

Så også en post tidligere der han godeste Terje " Terry " Duesund/Duesand oppfordret folk til å ta lån for å blime i halleluja koret, en kunne desverre ikke se avsender på dette...

 

Er drt noen her som sitter på screenshot av de aktuelle Herrene i galskapen hvor de oppfordrer folk til å ta lån alt annet med navn? Slik at det blir en faktisk "kilde"?

 

Keep up the good work !

Ang de 480000 kr er det full pott i alle skyer som er lagt ut for salg. Man må ikke ha full pott på level 5 men alertativ er så måtte verve desto flere. Hvis du blar deg bakover i tråden finner du jadajda har lagt ut link med at det oppfordres til ta opp lån på huset og kjøpe skyer. Med lovnad om 10 ganger tilbake har dette medført studenter har brukt sine studie penger på kjøpe skyer. Ved kjøp av skyer for 20000 kr kjøper du deg plass oppover i system men må innen 6 måneder for opprettholde level fylle på med nye PM og salg av ESP og skyer hvis ikke er det pisk og du faller i level. Lyconett er som kjent funnet av lotteritilsynet være et pyramide selskap og casback world et skalkeskjul for deres virksomhet.
Lenke til kommentar

 

God dag felles motstandskjempere av galskapen.

I dag jeg anledningen og spurte min kjære Lyoness "venn" om det stemte det med 480.000kr for å komme til level 5 eller hva de nå enn var. Han lurte på hvor jeg hadde kilden ifra, og han sa at det ikke stemte og ikke måtte stole på dere

Så også en post tidligere der han godeste Terje " Terry " Duesund/Duesand oppfordret folk til å ta lån for å blime i halleluja koret, en kunne desverre ikke se avsender på dette...

Er drt noen her som sitter på screenshot av de aktuelle Herrene i galskapen hvor de oppfordrer folk til å ta lån alt annet med navn? Slik at det blir en faktisk "kilde"?

Keep up the good work !

Ang de 480000 kr er det full pott i alle skyer som er lagt ut for salg. Man må ikke ha full pott på level 5 men alertativ er så måtte verve desto flere. Hvis du blar deg bakover i tråden finner du jadajda har lagt ut link med at det oppfordres til ta opp lån på huset og kjøpe skyer. Med lovnad om 10 ganger tilbake har dette medført studenter har brukt sine studie penger på kjøpe skyer. Ved kjøp av skyer for 20000 kr kjøper du deg plass oppover i system men må innen 6 måneder for opprettholde level fylle på med nye PM og salg av ESP og skyer hvis ikke er det pisk og du faller i level. Lyconett er som kjent funnet av lotteritilsynet være et pyramide selskap og casback world et skalkeskjul for deres virksomhet.

Ja det vet jeg, håper bare vedkommende som la ut screenshot av det, også har screenshot av vedkommende som også sendte det til han. Probleme med å diskutere me disse kule guttene er jo å kunne fremmlegge fakta elle kilder...

Lenke til kommentar

 

 

God dag felles motstandskjempere av galskapen.

I dag jeg anledningen og spurte min kjære Lyoness "venn" om det stemte det med 480.000kr for å komme til level 5 eller hva de nå enn var. Han lurte på hvor jeg hadde kilden ifra, og han sa at det ikke stemte og ikke måtte stole på dere

Så også en post tidligere der han godeste Terje " Terry " Duesund/Duesand oppfordret folk til å ta lån for å blime i halleluja koret, en kunne desverre ikke se avsender på dette...

Er drt noen her som sitter på screenshot av de aktuelle Herrene i galskapen hvor de oppfordrer folk til å ta lån alt annet med navn? Slik at det blir en faktisk "kilde"?

Keep up the good work !

Ang de 480000 kr er det full pott i alle skyer som er lagt ut for salg. Man må ikke ha full pott på level 5 men alertativ er så måtte verve desto flere. Hvis du blar deg bakover i tråden finner du jadajda har lagt ut link med at det oppfordres til ta opp lån på huset og kjøpe skyer. Med lovnad om 10 ganger tilbake har dette medført studenter har brukt sine studie penger på kjøpe skyer. Ved kjøp av skyer for 20000 kr kjøper du deg plass oppover i system men må innen 6 måneder for opprettholde level fylle på med nye PM og salg av ESP og skyer hvis ikke er det pisk og du faller i level. Lyconett er som kjent funnet av lotteritilsynet være et pyramide selskap og casback world et skalkeskjul for deres virksomhet.
Ja det vet jeg, håper bare vedkommende som la ut screenshot av det, også har screenshot av vedkommende som også sendte det til han. Probleme med å diskutere me disse kule guttene er jo å kunne fremmlegge fakta elle kilder...
Jeg har, fra en et sted under Duen.

Vil ikke legge ut han på forumet da... men jeg har..!

 

Og uansett om man blir med, så har dem info tilpasset hver og en enkelt. Er du en av de store, som dem skjønner har penger, så bruker dem mye mer tid og deler mye mer info. Er du bare en sinke som ikke går all in og kjøper deg opp for hundretusner så investerer dem lite tid og gir minst mulig info. Dem er ute etter «haiene». Som dem skjønner / tror vil verve masse folk.. lett å forstå i grunn..

Endret av Jada jada jada
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

God dag felles motstandskjempere av galskapen.

I dag jeg anledningen og spurte min kjære Lyoness "venn" om det stemte det med 480.000kr for å komme til level 5 eller hva de nå enn var. Han lurte på hvor jeg hadde kilden ifra, og han sa at det ikke stemte og ikke måtte stole på dere

Så også en post tidligere der han godeste Terje " Terry " Duesund/Duesand oppfordret folk til å ta lån for å blime i halleluja koret, en kunne desverre ikke se avsender på dette...

Er drt noen her som sitter på screenshot av de aktuelle Herrene i galskapen hvor de oppfordrer folk til å ta lån alt annet med navn? Slik at det blir en faktisk "kilde"?

Keep up the good work !

Ang de 480000 kr er det full pott i alle skyer som er lagt ut for salg. Man må ikke ha full pott på level 5 men alertativ er så måtte verve desto flere. Hvis du blar deg bakover i tråden finner du jadajda har lagt ut link med at det oppfordres til ta opp lån på huset og kjøpe skyer. Med lovnad om 10 ganger tilbake har dette medført studenter har brukt sine studie penger på kjøpe skyer. Ved kjøp av skyer for 20000 kr kjøper du deg plass oppover i system men må innen 6 måneder for opprettholde level fylle på med nye PM og salg av ESP og skyer hvis ikke er det pisk og du faller i level. Lyconett er som kjent funnet av lotteritilsynet være et pyramide selskap og casback world et skalkeskjul for deres virksomhet.

Ja det vet jeg, håper bare vedkommende som la ut screenshot av det, også har screenshot av vedkommende som også sendte det til han. Probleme med å diskutere me disse kule guttene er jo å kunne fremmlegge fakta elle kilder...

Jeg har, fra en et sted under Duen.

Vil ikke legge ut han på forumet da... men jeg har..!

 

Og uansett om man blir med, så har dem info tilpasset hver og en enkelt. Er du en av de store, som dem skjønner har penger, så bruker dem mye mer tid og deler mye mer info. Er du bare en sinke som ikke går all in og kjøper deg opp for hundretusner

 

Jeg ville vært forsiktig med å "name-droppe" folk her inne på et diskusjonsforum. Den riktige adressat for kilder er Lotteritilsynet, og rent bortsett fra offentlig tilgjengelig dokumentasjon ville jeg vært sparsommelig med å dele potensielt inkriminerende informasjon her inne...

 

Men det er nå min mening :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Det mfl er sendt inn, og jeg tviler sterkt på at det legges ut på nytt med navn da det er ett lavere medlem ✌ Når det gjelder medlemmer av presidentteamet så er de i deres roller som Lyonessrepresentanter, å regne som offentlige ?

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar

Du kan 100 % sikkert anse pengene som tapt. Ta det som en lærepenge og gå videre.

Sorry ass men det stemmer ikke. Mange som har fått pengene tilbake. Du må bare kjøre de hardt og true med anmeldelse. Hvis de ikke gir deg innen fristen du setter, anmeld de. 

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anmeld disse funker sikkert bra, etter man har kjøpt "skyer"

I realiteten har man betalt for luft, og lite annet. Hvem sine penger tror du de på toppen koser seg med i feriepalass og reiser verden rundt? Jeg har vanskelig for å forstå at noen kan få tilbake noe, men hva vet vel jeg. Det høres ikke ut som noe som er vanlig i et pyramidespill.

Lenke til kommentar

Anmeld disse funker sikkert bra, etter man har kjøpt "skyer"

I realiteten har man betalt for luft, og lite annet. Hvem sine penger tror du de på toppen koser seg med i feriepalass og reiser verden rundt? Jeg har vanskelig for å forstå at noen kan få tilbake noe, men hva vet vel jeg. Det høres ikke ut som noe som er vanlig i et pyramidespill.

Akkurat nå er det en mulighet. Men etter de har slått seg konkurs eller hvis for mange vil ha tilbake pengene går det nok ikke. Som er ganske snart.

 

Hvis du ikke går etter de vil de jo neppe stoppe. Duesund har jo drevet 2 pyramidespill allerede. Han må bli kjent på en måte at ingen andre vil gjøre business med han., 

 

De skal såklart betale alt tilbake med rente. Og Duesund, Thor og co. skal holdes personlig ansvarlig., Det er det eneste rettferdige.. Om det skjer vil tiden vise. 

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å få FULL oversikt må du nok kaste deg med, da det som nevnt før er hemmelighetsstemplet.

 

Nei, medlemmene får ikke full oversikt fra selskapet, den informasjonen de får er begrenset og for en stor del manipulert. Hovedproduktet til Lyoness/Lyconet/myWorld er verken fordelskort eller skyer, det er en illusjon om at man skal bli rik. Dersom man nå f.eks. informerte åpent de norske deltakerne om hvordan vervingen og omsetningen i Norge har gått aldeles i stå det siste året ville det bety en forringelse av produktet som skal selges, dvs. illusjonen.

 

Dette er helt vanlig i MLM-bransjen. F.eks. kan man stadig se selgere for Forever Living eller PM-International skryte av rekordomsetningen i 2016, dvs siste året man har publiserte omsetningstall fra, men ingen av dem blir informert om at vervingen og omsetningen har kollapset i løpet av 2017.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat nå er det en mulighet. Men etter de har slått seg konkurs eller hvis for mange vil ha tilbake pengene går det nok ikke. Som er ganske snart.

 

Hvis du ikke går etter de vil de jo neppe stoppe. Duesund har jo drevet 2 pyramidespill allerede. Han må bli kjent på en måte at ingen andre vil gjøre business med han., 

 

De skal såklart betale alt tilbake med rente. Og Duesund, Thor og co. skal holdes personlig ansvarlig., Det er det eneste rettferdige.. Om det skjer vil tiden vise. 

 

 

Det er to pyramidespill som er felt av Lotteritilsynet de siste 10 årene, det er Wealth Masters International og WorldVentures. I begge disse selskapene var det norske toppnettverkere som tok ut milliongevinst. Til tross for at Lotteritilsynet satt med utvetydig dokumentasjon på hvem disse personene var, og at det var stadfestet at disse pengene var ervervet gjennom kriminell virksomhet, var det ingen av dem som ble politianmeldt for deltakelse i pyramidespillet. Etter det jeg erfarer har de heller ikke varslet Skattekrim, til tross for helt konkrete indikasjoner på at mange av disse hadde unndratt store inntekter fra beskatning. Jeg kjenner heller ikke til at noen av dem som tapte store penger på disse luftslottene anmeldte selskapene.

 

Det er altså et ord man kan bruke på å beskrive hva som vil skje med Duesund & Co. den dagen det foreligger et endelig og rettskraftig vedtak om at Lyoness er et ulovlig pyramidespill: Ingenting.

 

Det eneste som kan skape trøbbel for disse er at de som har tapt penger på dette samler seg i et felles sivilt søksmål mot de norske toppnettverkerne, evt. også politianmeldense og et gruppesøksmål mot Lyoness. Hvis 1000 personer kan hoste opp historikk på hva de har investert, og hvilke uplines de har vil man i stor grad kunne rekonstruere oppbyggingen av pyramiden og derved finne ut hva de forskjellige konkret har mottatt av provisjon fra de norske medlemmenes investeringer. Hvorvidt norske myndigheter vil ha mandat til å inndra gevinster slik man har gjort i USA med f.eks. ZeekRewards er vanskelig å si, særlig fordi Lyoness fortsatt er lovlig i alle andre land og man kan f.eks. ikke nekte Duesund å flytte til Spania og fortsette sin business der.

 

Jeg må dessverre innrømme at jeg er nokså pessimistisk i forhold til å norske ofre kan få tilbake noen av pengene de har blitt fralurt. Både pga. den kronglete jussen, og det faktum at disse personene som selv hevder å være verdensmestere i å bygge nettverk plutselig er umulig å få til å organisere seg til felles aksjon den dagen alt raser. Svært mange av disse er allerede i gang med neste pyramide.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bra svar, og jeg tviler ikke på at du har rett. Men det er klart at hvis nok folk samler seg og protestrerer / anmelder og media våkner opp og skriver om dette vil det svekke muligheten for at disse massive pyramidespillene gjentas. 

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Kom desverre med i dette "selskapet" etter at en venn som hadde investert tungt kom og presenterte det. Var først ikke interessert men så ga denne personen seg aldri og jeg ble uheldigvis overbevist. Jeg har brukt noen kroner på skyer og ESP. Innser nå i ettertid at man har vært alt for naiv, spesielt etter at tilsynet kom på banen igjen i januar men også etter og ha saumfart dette forumet. Takker for meget god innsats blant dere. Jeg lurer på, hvordan går man frem dersom man vil melde dette? Er det mumig og fp pengene tilbake? Det ble jo tross alt sagt at dette var "mine penger".

Mange har fått pengene sine tilbake, så jeg hadde kvesset klørne og satt igang før jeg hadde latt sleipingene bli værende med pengene dine! De bryr seg IKKE om deg, selv om de prater som om dem skal løfte deg høyt!

Send meg en PM så kan jeg gi deg noen tips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Akkurat nå er det en mulighet. Men etter de har slått seg konkurs eller hvis for mange vil ha tilbake pengene går det nok ikke. Som er ganske snart.

 

Hvis du ikke går etter de vil de jo neppe stoppe. Duesund har jo drevet 2 pyramidespill allerede. Han må bli kjent på en måte at ingen andre vil gjøre business med han.,

 

De skal såklart betale alt tilbake med rente. Og Duesund, Thor og co. skal holdes personlig ansvarlig., Det er det eneste rettferdige.. Om det skjer vil tiden vise.

 

Det er to pyramidespill som er felt av Lotteritilsynet de siste 10 årene, det er Wealth Masters International og WorldVentures. I begge disse selskapene var det norske toppnettverkere som tok ut milliongevinst. Til tross for at Lotteritilsynet satt med utvetydig dokumentasjon på hvem disse personene var, og at det var stadfestet at disse pengene var ervervet gjennom kriminell virksomhet, var det ingen av dem som ble politianmeldt for deltakelse i pyramidespillet. Etter det jeg erfarer har de heller ikke varslet Skattekrim, til tross for helt konkrete indikasjoner på at mange av disse hadde unndratt store inntekter fra beskatning. Jeg kjenner heller ikke til at noen av dem som tapte store penger på disse luftslottene anmeldte selskapene.

 

Det er altså et ord man kan bruke på å beskrive hva som vil skje med Duesund & Co. den dagen det foreligger et endelig og rettskraftig vedtak om at Lyoness er et ulovlig pyramidespill: Ingenting.

 

Det eneste som kan skape trøbbel for disse er at de som har tapt penger på dette samler seg i et felles sivilt søksmål mot de norske toppnettverkerne, evt. også politianmeldense og et gruppesøksmål mot Lyoness. Hvis 1000 personer kan hoste opp historikk på hva de har investert, og hvilke uplines de har vil man i stor grad kunne rekonstruere oppbyggingen av pyramiden og derved finne ut hva de forskjellige konkret har mottatt av provisjon fra de norske medlemmenes investeringer. Hvorvidt norske myndigheter vil ha mandat til å inndra gevinster slik man har gjort i USA med f.eks. ZeekRewards er vanskelig å si, særlig fordi Lyoness fortsatt er lovlig i alle andre land og man kan f.eks. ikke nekte Duesund å flytte til Spania og fortsette sin business der.

 

Jeg må dessverre innrømme at jeg er nokså pessimistisk i forhold til å norske ofre kan få tilbake noen av pengene de har blitt fralurt. Både pga. den kronglete jussen, og det faktum at disse personene som selv hevder å være verdensmestere i å bygge nettverk plutselig er umulig å få til å organisere seg til felles aksjon den dagen alt raser. Svært mange av disse er allerede i gang med neste pyramide.

Duesund er alt stikket til først Mallorca så vidre til USA og startet opp der. dette er økonomisk kriminalitet og burde anmeldes.
Lenke til kommentar

Hver gang jeg ramler over tilbud om å bli med på slike greier som dette, trenger jeg egentlig kun spørre meg selv om en ting først: hva er verdiskapningen i firmaet? Husker godt herbalife hypen for eksempel. Ser forøvrig at herbalife fortsatt har enkelte kjeder som fører produktene deres, og at de tydeligvis har kontorer ved avkjøringen til lagåsen på Fornebu...

Endret av Gamle ørn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...