Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Er disse personene med i Lyoness? Vet at Charter-Svein har vært innvolvert i noe greier, world venures eller noe, men de andre navna? Hvilke selskap i såfall?

 

Charter-Svein: Lyoness, Better Globe, WorldVentures, ZeekRewards, Funtendo

Terje Langli:  T5PC, Zinzino, Lyoness

Fred Børre Lundberg: Lyoness, JuicePlus+, Alpha Club

Roar Strand: Lyoness, Better Globe, Zinzino + en konjakkpyramide med ukjent navn

 

Det kan virke som om idrettsfolk er særlig sårbare for å bli lurt med på slikt, jeg kunne nok nevnt 100 fotballspillere med kamper i øverste divisjon i Norge som har vært involvert i pyramideselskaper. Terje Langli er også i godt selskap, svært mange av de norske skiheltene fra 80- og 90-tallet er eller har vært medlemmer i pyramideselskaper, i hovedsak selskaper som selger helse-humbug. Dette er utøvere som nærmest hadde klippekort på mesterskapsmedaljer til tross for at vi nå vet at de fleste av konkurrentene var gjennomdopet. Say no more...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi advarte at toget snart ikke stoppet mer på stasjonen og det hastet med hoppe av på riktig stasjon og vi fortalte at det var mulig og få refusjon . Full refusjon.

Jeg skrev selv her at når evt lotteritilsynet stengte av Norge og bonuser i prosjekt X var klart ville det nok bli mer komplisert og hoppe av og få igjen sine penger .

Vi er der nå at Norge er stengt og bonusen deles ut i disse dager så hvorfor skal presidenter betale deg nå ?

Glem moral og empati

Neste stasjon er Graz dørene lukkes

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Det går alltid ett tog. Men det er ikke alle en skal ta.

Dette er Lysaker anno 2018, vi har innført rutiner ala bullshit. Så får vi se hvor lenge det varer? Jeg håper folk avstår fra å skrive under.

Det finnes hjelp å få. Miven har ikke forlatt noen, og dere finner henne om dere vil ut.

Det er jo flott. Sikkert mange som finner trøst i at Miven fortsatt er å få tak i :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fun fact om pyramider:

 

Starter man med en person, som ber 5 personer sende 1 krone hver, som igjen bes verve 5 person hver, så er det 13 ledd senere ikke flere mennesker igjen på denne kloden å verve.

....Gang så med antall personer en må spørre for hver person en klarer å rekrutere , hvor mange en må selge produktet til , hvor mange pyramidespill/mlm firmaer som finnes etc etc Så begynner en å forstå hvorfor folk går lei av å bli invitert på kaffe for å bli pitchet en “fantastisk mulighet” ?

 

En trenger ikke rekrutere mange nivå under seg før det skjærer seg.

Det er hele essensen i hvorfor MLM ikke funker. Hvorfor bare en brøkdel av en promille tjener mer enn en vanlig årslønn i denne bransjen, hvorfor 90-99% ikke går i pluss og hvorfor bare noen få usle prosent tjener latterlig lite i forhold til hvor mange timer de bruker på det.

De du har rekrutert under deg g har mest sansynlig kastet inn håndlke før det har gått et år.

 

Det nytter ikke å ha et produkt en selger

Det nytter ikke å bli overbevist om at alle bedrifter har en “pyramidestruktur” på lik linje med MLM.

Etc etc etc.

 

 

MLM vil aldri fungere i praksis. Rett og slett pga god gammaldags mattematikk...

Lenke til kommentar

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg var i møte i går, med advokatfirmaet Brækhus, Christoph Morch. De ønsket en erfaringsoverføring fra oss som har jobbet med dette i noen mnd.

Saken stiller seg annerledes nå, pgs vedtaket fra Tilsynet det er definert som et ulovlig selskap og dem som vil ut bes kontakte Brækhus!

Han har tett kontakt med tilsynet, og er satt i forbindelse med journalist i BA. Så hvis noen leser her inne så er det fortsatt mulig å komme ut!

 

Han skriver et notat som jeg legger ut her, så snart jeg får det. Inntil da, kan den som ønsker, få kontaktinfo fra meg på pm.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg var i møte i går, med advokatfirmaet Brækhus, Christoph Morch. De ønsket en erfaringsoverføring fra oss som har jobbet med dette i noen mnd.

Saken stiller seg annerledes nå, pgs vedtaket fra Tilsynet det er definert som et ulovlig selskap og dem som vil ut bes kontakte Brækhus!

Han har tett kontakt med tilsynet, og er satt i forbindelse med journalist i BA. Så hvis noen leser her inne så er det fortsatt mulig å komme ut!

 

Han skriver et notat som jeg legger ut her, så snart jeg får det. Inntil da, kan den som ønsker, få kontaktinfo fra meg på pm.

Bra jobbet min venn :) Håper mange nå benytter denne muligheten til og komme ut selv om toget har gått mot Graz. Regner med det blir mer rimelig for den enkelte hvis det blir mange som blir med og blir det mange nok kansje de også kan kreve utgifter til advokat med i et evt søksmål Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Bra jobbet min venn :) Håper mange nå benytter denne muligheten til og komme ut selv om toget har gått mot Graz. Regner med det blir mer rimelig for den enkelte hvis det blir mange som blir med og blir det mange nok kansje de også kan kreve utgifter til advokat med i et evt søksmål

Brækhus vurderer flere varianter mtp kompensasjon, av hensyn til medlemmene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her gikk det skikkelig på reva ang pyramidespill. I kjølevannet av slike selskaper som My World osv vil det altid være noen som taper enormt mye og fallet ned blir brutalt. Med tanke på folk har lånt penger bak ryggen på ektefeller og noen tatt forskudd arv og noen dratt med hele familien inn i sørpa kan man og må man regne med evige brutte relasjoner og skilsmisser og i værste fall selvmord

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m6gR5L/dette-var-ole-christian-bach

Lenke til kommentar

Jeg ble invitert med til Praha på møte av en god venn, og jeg gjengir ordrett "vil ikke at du skal sitte på perrongen når toget passerer". Dette var visst en stor mulighet for meg som jeg ikke måtte gå glipp av...

 

stream_img.jpg

 

Har det ganske greit på perrongen nå.

Endret av Edgelord
  • Liker 3
Lenke til kommentar

....Gang så med antall personer en må spørre for hver person en klarer å rekrutere , hvor mange en må selge produktet til , hvor mange pyramidespill/mlm firmaer som finnes etc etc Så begynner en å forstå hvorfor folk går lei av å bli invitert på kaffe for å bli pitchet en “fantastisk mulighet” ?

 

En trenger ikke rekrutere mange nivå under seg før det skjærer seg.

Det er hele essensen i hvorfor MLM ikke funker. Hvorfor bare en brøkdel av en promille tjener mer enn en vanlig årslønn i denne bransjen, hvorfor 90-99% ikke går i pluss og hvorfor bare noen få usle prosent tjener latterlig lite i forhold til hvor mange timer de bruker på det.

De du har rekrutert under deg g har mest sansynlig kastet inn håndlke før det har gått et år.

 

Det nytter ikke å ha et produkt en selger

Det nytter ikke å bli overbevist om at alle bedrifter har en “pyramidestruktur” på lik linje med MLM.

Etc etc etc.

 

 

MLM vil aldri fungere i praksis. Rett og slett pga god gammaldags mattematikk...

står litt om matematikken her ang slike selskap

 

http://www.nattogdag.no/2014/06/det-lovlige-pyramidespillet/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...