Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Giuliani har fortsatt sin turné på Fox, ABC etc. de siste dagene. 

I går hos Judge Jeanine:
- De $130K var ikke et kampanjebidrag fordi det var ikke kampanje penger!

(... bidrag utenfra gjør det til et kampanjebidrag).

- Og det var ikke et lån, det var et utlegg, og Trump betalte det tilbake!

(... som gjør det til et lån).

Giuliani talks Stormy payment, Russia probe with 'Justice' host Jeanine Pirro
http://www.foxnews.com/politics/2018/05/05/giuliani-talks-stormy-payment-russia-probe-with-justice-host-jeanine-pirro.html
"Rudy Giuliani, a recent addition to President Donald Trump’s legal team, attempted Saturday night to clarify comments he made earlier in the week regarding a $130,000 payment that Trump attorney Michael Cohen made to adult film star Stormy Daniels."

Endret av xRun
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den amerikansk respekten for rike businessmen er ikke noe mange nordmenn forstår, de mener ofte at det indikerer uvitende og dumskap og religion som er årsaken til at vi ikke er enige med dem

Grådighet og egoisme er lett å forstå. Samtidig som det er ekstremt lett å gi seg selv hen til de 'verdiene'.
  • Liker 2
Skrevet

Den amerikansk respekten for rike businessmen er ikke noe mange nordmenn forstår, de mener ofte at det indikerer uvitende og dumskap og religion som er årsaken til at vi ikke er enige med dem

Grådighet og egoisme er lett å forstå. Samtidig som det er ekstremt lett å gi seg selv hen til de 'verdiene'.
Jeg ventet ikke mer fra deg enn slike overfladiske vurderinger. Snart kommer tegneserien....
Skrevet

Det finnes uttallige grunner at folk stemmer på kandidater, bare en idiot ville mene at en forskningrapport kunne utelukke Alle muligheter. På andre hånd forklarer rapporten at grunnene kan være helt logisk og har ingenting å gjøre med idioti og dumskap. Det bekrefter min egen erfaring med mange Trump støttere som jeg kjenner personlig og respekterer.

Ganske utrolig å mene at de fleste som stemte på Trump er idioter. Det er ikke min erfaring her i Trump country

Kanskje du går i surr av hvem som sier hva av brukerne her på forumet. Men jeg har altså ikke sagt at jeg mener de fleste som stemte på Trump er idioter. Og alt jeg har sagt angående forskningsrapporten du linket til som bevis på at det ikke må idioti til for å stemme på Trump, var at den ikke sier det. Den peker på en annen grunn. Men utelukker ikke idioti også..

Du hevdet at «ikke alle» er idioter som støtter Trump og ga inntrykket at du mente et flertallet var idioter

Som sagt, kanskje du går i surr av hvem du diskuterer med, og hvem som har sagt hva. Jeg vet jeg gjør det. Men når du sier at jeg "ga inntrykket at du mente et flertallet var idioter". Så er det en tolkning fra din side som jeg ikke kan gjøre så mye med. Noen ganger betyr "Ikke alle", rett og slett bare; ikke alle...

Jeg hevdet at rapporten gir bedre forståelse om hvorfor feilete demagoger som Trump kan støttes istedenfor den typiske sort/hvitt overfladiske karikaturer/bilder som «uvitende idioter» som males av en del nordmenn her i forumet som kjenner få amerikanske Trump støttere selv.

Ja, det gjør den. Men som sagt så utelukker den ikke andre faktorer..

Skrevet (endret)

Som sagt, kanskje du går i surr av hvem du diskuterer med, og hvem som har sagt hva. Jeg vet jeg gjør det. Men når du sier at jeg "ga inntrykket at du mente et flertallet var idioter". Så er det en tolkning fra din side som jeg ikke kan gjøre så mye med. Noen ganger betyr "Ikke alle", rett og slett bare; ikke alle...

Selvfølgelig, og det er grunnen til at sa du «ga inntrykket», ikke «du hevdet»

Ja, det gjør den. Men som sagt så utelukker den ikke andre faktorer..

Vi har vært enige om dette fra begynnelsen, jeg hevdet aldri noe annet. Beklager hvis det var uklart. Jeg bommer av og til fordi jeg lærte språket meg selv uten noe form for skikkelig undervisning. Egentlig hadde ønsket at dere pekte på mine feiler av og til. Endret av jjkoggan
Skrevet (endret)

Rudy Giuliani ble interviewet av George Stephanopoulos i 20 minutter søndag morgen.

En rekke av tingene Giuliani sa her har skapt nye headlines og advokatmat i hele dag.

Stormy Daniels' advokat kommenterte tidligere: "did that interview really happen?"

Han oppfordrer folk til å se det selv, fra Guilianis egen munn. (over)

Endret av xRun
Skrevet

For to strakser siden:

Melania Trump lanserte sitt engasjement til støtte for barns velvære og trygghet, som bla. inkluderer motstand mot nettmobbing og kanalisering av barns energi på mer positive måter, under slagordet "Be Best".

Dette skal være en del av hennes førstedame-gjerning.

I den sammenhengen signerte presidenten en proklamasjon for å gjøre det hele offisiellt.

Melanias tiltak applauderes, men ironien her ser ikke ut til å gå upåaktet hen.

• Liker 1
Skrevet

Hun får lure gubben sin til å signere en ordre som sender han selv til Guantanamo Bay.

Da vil hun ha gjort mer for å stoppe nett hets enn noe annet menneske i historien.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mandag dukket det opp en pussig sak.
Et privat etterforsknings/etterretningsfirma i Israel skal ha blitt leid for å finne kritisk informasjon om noen av Obamas medarbeidere under atomavtale-forhandlingene med Iran. I denne sammenhengen skal to av medarbeiderne ha fått sine egne og familiene sine bevegelser kartlagt av etterretningsfirmaet. Noen av disse skal også ha blitt kontaktet med underlige henvendelser.
Dette firmaet, et israelsk selskap ved navn "Black Cube", sier de ikke kommenterer slike ting, men sier også at de ikke var leid av Trump-administrasjonen. De skal også ha kommentert at de jobbet for en privat kommersiell interesse i denne sammenhengen.

Men samtidig som dette arbeidet pågikk, gikk den daværende medarbeideren Sebastian Gorka i Trumps administrasjon hardt ut på Fox News om de to navngitte personene som var under oppsikt av det private israelske firmaet. 
Black Cube, som bla. ble kjent ifbm. at de ble leid av Harvey Weinstein for å diskreditere kvinner som påstod han hadde antastet dem, skal ha blitt leid inn for å grave opp dritt om Obamas medarbeidere på forhandlingsteamet, i den hensikt å undergrave atomavtalen med Iran, for å styrke Trumps argument når han etterhvert ville bryte denne.

I det hele tatt en pussig greie, dukket opp i The Guardian, israelske Haaretz, Jerusalem PostNPR, The New Yorker, Business Insider og CNN i løpet av mandagen. (linker til artiklene)

Blir ansett som en potensielt alvorlig sak, men for lite vites ennå, er under utvikling.

Trump aides reportedly hired an Israeli intelligence agency to dig up dirt on Obama's Iran deal team
http://nordic.businessinsider.com/trump-team-hired-israeli-intelligence-to-spy-on-obama-iran-deal-black-cube-2018-5?r=US&IR=T
"Aides to President Donald Trump reportedly hired a private Israeli intelligence agency to dig up dirt on Obama's negotiators of the 2015 Iran nuclear deal. The presidential team contacted the firm days after Trump visited Israel during his first trip as President in order to "discredit those who were pivotal" in the deal.

The wives of two members of Obama's administration were contacted by dubious foreign investors, as was a prominent Iranian-American writer. The firm aides contacted was reportedly Black Cube, the same organization Harvey Weinstein used to discredit his accusers."

Endret av xRun
Skrevet

Det blir primærvalg her hjemme I morgen. Her er de demokratenes kandidatene. En moderat kandidat som har en bedre sjanse å vinne valget eller en kontroversielle Bernie Sanders type.

Eller, så kan jeg stemme republikansk og prøve å hindre kandidaten som støtter Trump mest.

Hva ville dere gjort?

Skrevet

Det blir primærvalg for guvernøren her hjemme I morgen. Her er de demokratenes kandidatene. En moderat kandidat som har en bedre sjanse å vinne valget eller en kontroversielle Bernie Sanders type.

Eller, så kan jeg stemme republikansk og prøve å hindre kandidaten som støtter Trump mest.

Hva ville dere gjort?

Skrevet

Hang on... er det hos deg han der "China people"-mannen er kandidat? Han som snakker om "Cocain Mitch"?

Nei, du snakker om WV, jeg bor i nabostaten OH. Den mest kontroversielle kandidaten er Kucinich, som prøvde å bli president et par ganger. Han ville passe seg fint i Norge, ideologisk sett, men ikke her i vippestaten OH
Skrevet (endret)

Siste:
I løpet av tre timer i går ble justisministeren i New York (NY Attorney General, NYAG) Schneiderman anklaget for vold mot flere kvinner han hadde seksuell omgang med, deretter avkrevd sin oppsigelse av guvernør Cuomo, og sluttet i jobben.

Detaljerte rapporter om Schneidermans voldelige sexlek dukket opp i flere aviser, to av kvinnene hadde stått frem med navn. Schneiderman innrømmet å ha deltatt i aktiviteter lignende "50 shades" men fastholdt at han aldri gjorde dette uten kvinnenes samtykke. Likevel valgte han å gå av, da dette gjorde det umulig for ham å bevare embetets tillit og tjenestegjøre som statens justisminister videre.

New York state attorney general resigns after report he abused women
https://www.reuters.com/article/us-people-schneiderman/new-york-state-attorney-general-resigns-after-report-he-abused-women-idUSKBN1I9049
"(Reuters) - New York state Attorney General Eric Schneiderman resigned on Monday after allegations of physical abuse by four women were reported in an article in the New Yorker magazine."

Artikkelen som skal ha startet dette:

Four Women Accuse New York’s Attorney General of Physical Abuse
https://www.newyorker.com/news/news-desk/four-women-accuse-new-yorks-attorney-general-of-physical-abuse
"Eric Schneiderman has raised his profile as a voice against sexual misconduct. Now, after suing Harvey Weinstein, he faces a #MeToo reckoning of his own."

"Update: Three hours after the publication of this story, Schneiderman resigned from his position. “While these allegations are unrelated to my professional conduct or the operations of the office, they will effectively prevent me from leading the office’s work at this critical time,” he said in a statement. “I therefore resign my office, effective at the close of business on May 8, 2018.” "

Relevansen til Trump finnes i flere tråder.

En er at #MeToo er ansett som et fenomen tilknyttet Trumps presidentperiode, etter at en rekke kvinner stod frem, mange av dem med navn, og anklaget kandidaten Trump for uønskede tilnærmelser av seksuell og krenkende karakter. Nettopp pga. #MeToo som kulturellt fenomen blir kvinner oftere hørt, og står oftere frem og forteller om sine opplevelser i slike sammenhenger. Det har også ført til at en rekke profilerte personer som tidligere har engasjert seg i seksuellt krenkende adferd uten konsekvenser, i større grad nå opplever konsekvenser av slik adferd, innrømmer helt eller delvis hva de gjorde, og forlater sine stillinger. Flere av disse er også straffeforfulgt.

En annen er at den føderale kriminalsaken mot Trumps advokat Michael Cohen ligger hos SDNY (statsadvokaten i Southern District of New York). Dersom Trump bestemmer seg for å prøve å benåde Cohen for å unngå at han samarbeider og forteller statsadvokaten ting han ikke burde, så kan NYAG ta ut egne siktelser innen statens jurisdiksjon, og straffeforfølge Cohen uansett føderale benådinger. NYAG kan også, dersom det blir aktuelt, be om å få avhøre presidenten ifbm. saken mot Cohen.

Derfor er det ikke irrelevant hvem som har den stillingen, ettersom dette kan endre hvor aggressivt saken forfølges. Utnevnelsen av ny NYAG tilfaller New Yorks lovgivende forsamling, som har rykte på seg for å ikke fungere som en smurt maskin.

Schneiderman forlater sin stilling i ettermiddag, ved kontortidens slutt.

Endret av xRun
Skrevet

Som en Trump-supporter sa her for en stund siden: Alle i New York er demokrater.

Men ja, Schneiderman er demokrat, Cuomo er demokrat.

Det er rimelig å anta at en oppegående justisminister, uansett parti, ville innsett problemet og gått av, når man basert på hans egne innrømmelser vet at anklagene ikke er oppspinn.

Skrevet (endret)

Nja, det er ofte på den betegnelsen AG havner, oversatt til norsk.
Sjekket nå, også Google translate havner på justisminister. https://translate.google.no/#en/no/Attorney%20General
Men å kalle Google Translate en oversetter er vel gjerne som å kalle en fisketråler en skalpell.  :wee:

Update:
Det er utnevnt en midlertidig etterfølger til Schneidermans stilling.
Førstestatsadvokat Barbara Underwood blir fungerende NYAG til en permanent etterfølger er utnevnt og bekreftet/sverget inn i stillingen. Den anklagede overgrepsmannen blir dermed erstattet av en kvinne.

Dette ble annonsert av pressesekretæren ved NYAG's kontor Amy Spitalnik slik:

Og her:
Barbara Underwood to be named acting Attorney General following Schneiderman's resignation
https://www.wkbw.com/news/barbara-underwood-named-acting-attorney-general-following-schneidermans-resignation
"BUFFALO, N.Y. (WKBW) - The New York State Solicitor General, Barbara Underwood, will take over as acting Attorney General when Eric Schneiderman steps down at the close of business on Tuesday.
The announcement came in a tweet from Amy Spitalnick, press secretary for the New York State Attorney General's Office.
" Endret av xRun
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...