Gå til innhold

[Løst] Innfri forbrukslån før tiden


Bjeriv

Anbefalte innlegg

Jeg tok for noen måneder siden opp et forbrukslån på kr 50 000,- og har nå arvet litt penger som jeg vil bruke for å innfri dette lånet.

 

Det jeg lurer på er om jeg må betale hele summen inkl renter /gebyr frem til siste betalingsmåned om 5 år eller bare beløpet jeg har lånt (kr 50 000,-) og renter fra forrige innbetaling frem til jeg innfrir?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på er om jeg må betale hele summen inkl renter /gebyr frem til siste betalingsmåned om 5 år eller bare beløpet jeg har lånt (kr 50 000,-) og renter fra forrige innbetaling frem til jeg innfrir?

 

Du betaler utestående saldo. Akkurat så mye som det står at du skylder pr. dags dato.

 

Renter tom. innfrielsesdato er renter frem til dagen det er betalt. Ring selskapet og be om å få summen du skal betale for å innfri alt hvis ikke du kan logge inn et sted og sjekke hva saldoen er.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Det står at ved innfrielse før tiden så skal det betales renter til og med innfrielsesdato...

 

Da er vel det renter og gebyr siden forrige innbetaling?

Renter siden forrige innbetaling. Ikke gebyr, det står det ingenting om.

 

Send en mail og spør hva du skal betale hvis du skal innfri i morgen.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står utestående saldo kr 48 500,-.  Så da er det vel det som skal betales hvis jeg har forstått det riktig?

Det er umulig for oss å si om det er inkludert renter. Men det gjør ingenting om du betaler inn litt for lite først. Bare få sendt avgårde pengene, så du slipper renter på den store summen. Så kan du undersøke etterpå om du har fått innfridd alt.

Lenke til kommentar

Det står utestående saldo kr 48 500,-.  Så da er det vel det som skal betales hvis jeg har forstått det riktig?

Pluss renter fra siste termin/avdragsdato og frem til innfrielsesdato; antakelig noen hundrelapper.

 

Edit: burde oppfrisket tråden før jeg svarte; mange som har påpekt det allerede...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...