Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det greit å la noen tro at man er homofil hvis de gjør ting de ellers ikke ville gjort?


Anbefalte innlegg

God ettermiddag.

 

En kompis av meg, som sikkert kan oppfattes som litt feminin, fortalte om en opplevelse han hadde for en stund siden. Han var alene på et rom da ei jente som ville skifte klær kom inn. Hun sa noe sånt som "Siden du er homofil går det vel bra om jeg skifter foran deg". Kompisen min svarte at "Jeg er ikke homofil, men du kan gjerne skifte foran meg likevel". Da ville hun heller være alene på rommet, for da var det kanskje ikke så trivielt som hun først trodde.

 

Det ledet meg til tanken på at hvis man befinner seg i den situasjonen og tar seg et par sekunder til å tenke over saken, kan man som heterofil mann (og kanskje som heterofil kvinne i selskap med en kjekk mann) bli fristet til å si "Ja visst, slå deg løs" og få se både det ene og det andre.

 

Hva mener dere? Er det greit å la en person kle av seg når man er fullstendig klar over at hun (eller han) gjør det bare fordi hun tar feil av tilskuerens seksuelle orientering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke så vanskelig å svare på da. Nei, det er ikke greit, fordi det er løgn ment til å vekke falsk tillit for å kunne se noen naken.

 

Det er ikke en løgn. En løgn er å si noe som ikke er sant, at noen antar noe om deg som ikke stemmer er ikke en løgn. Å la vær å si at antagelsen er feil er ikke en løgn.

Lenke til kommentar

Nei, det blir litt som å skjule andre ting ved å tie stille. Det er ikke greit.

F.eks. Gutt: "Siden du ikke har HIV, så kan vi ha sex uten kondom!"
Jente: "...." (og så har hun egentlig det)

Not okay!

Men man skal heller ikke bli tvunget til å fortelle noen sin legning eller annen info. I de tilfellene kan man bare trekke seg unna. Eller si "jeg har ikke så lyst til å svare på det".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det blir litt som å skjule andre ting ved å tie stille. Det er ikke greit.

 

F.eks. Gutt: "Siden du ikke har HIV, så kan vi ha sex uten kondom!"

Jente: "...." (og så har hun egentlig det)

 

Not okay!

 

Kan ikke sammenliknes da det er ulovlig å skjule sannheter som skader motparten så ille som HIV. Det er folk som har kommet i fengsel for å skjule at de har HIV.

Lenke til kommentar

Unnlate å fortelle noe når man ikke blir spurt på riktig måte har jeg alltid brukt som en "på kanten av moralen" siste utvei i situasjoner der jeg føler jeg MÅ redde mitt egen skinn, men bare når ingen andre blir direkte skadelidende av det. For da tar jeg heller smellen.   Så altså, jeg ville ikke gjort det du sier her i dette tilfellet, fordi dama ikke har noe i mot å kle av seg for menn med homoseksuell legning, men har det jo foran straighte menn.

 

I tillegg kan dama kanskje finne på å anmelde deg for det på seksuelt grunnlag om hun er litt ekstrem.  

Lenke til kommentar

Det er ikke en løgn. En løgn er å si noe som ikke er sant, at noen antar noe om deg som ikke stemmer er ikke en løgn. Å la vær å si at antagelsen er feil er ikke en løgn.

Hahaha. Den må du lenger ut på landet med. Du vet godt hvorfor du unnlater å si noe, det er fordi du vet at hun tror du er homofil selv om det ikke er sant og du velger å "late som du ikke hørte" for å se henne naken. Her er det ingen forskjell. Det er ansvarsfraskrivelse.

 

På samme måte som push-up og hold-in? :p

 

Men selvfølgelig er det bare feil når menn gjør det.

Hvordan er disse tingene like, egentlig? Og hvordan klarer du å få dette her til å dreie seg om sexisme?
Lenke til kommentar

Eksempelet mitt var veldig overdrevet ja, fordi det er ulovlig å la være å fortelle om HIV.

Men poenget er at man ikke bør lyve om noe som kan få en inn i trøbbel og drama. ;)

Forøvrig var svaret hans veldig bra. :p Smooth og ærlig, haha. "Jeg er ikke homofil, men du kan gjerne skifte foran meg likevel". 

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

Man har vel ikke noen plikt til å fortelle om sin seksuelle legning til alle man møter? Om noen gjør en antagelse om din legning, må det stå på deres bekostning tenker jeg. Personlig hadde jeg pent trukket meg unna i den situasjonen, men ikke sikkert alle hadde utøvd like bra moral. Det er en situasjon som er litt i gråsonen, men langt i fra å være et 'overgrep' eller noe slikt. Misledende og creepy vil jeg kanskje si derimot.

Lenke til kommentar

Det er ikke en løgn. En løgn er å si noe som ikke er sant, at noen antar noe om deg som ikke stemmer er ikke en løgn. Å la vær å si at antagelsen er feil er ikke en løgn.

Hahaha. Den må du lenger ut på landet med. Du vet godt hvorfor du unnlater å si noe, det er fordi du vet at hun tror du er homofil selv om det ikke er sant og du velger å "late som du ikke hørte" for å se henne naken. Her er det ingen forskjell. Det er ansvarsfraskrivelse.

 

Som ikke er det samme som løgn. Hvis du har vanskelig for å se forskjellen så er det greit, men det er ikke en løgn uansett nærme det er.

 

Å være tissetrengt er ikke det samme som å tisse ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...